    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Date: Thu, 9 Jul 2009 23:00:41 +0200
    <h2r0u4$f34$1@inews.gazeta.pl> <h2r134$f70$1@news.dialog.net.pl>
    <h2r3ab$pe7$1@inews.gazeta.pl> <m...@n...lechistan.com>
    <h2s6f9$286$1@inews.gazeta.pl> <4a5246b2$1@news.home.net.pl>
    <h2uu2b$qti$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <d...@x...googlegroups.com>
    <h30eka$odc$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <h30gc2$pjl$1@news.dialog.net.pl> <h31i3s$99d$1@inews.gazeta.pl>
    <h32in6$sa$1@news.dialog.net.pl> <h3549p$s2a$1@inews.gazeta.pl>

    W wiadomości news:h3549p$s2a$1@inews.gazeta.pl kuba
    <j...@g...com> pisze:

    > To, że tak uważasz wywnioskowałem już z Twoich licznych postów,
    34, w tym jeden [OT].
    Są lepsi. Ty sam też nie bardzo odstajesz (24).

    > Jak wyżej.
    Linka odpowiedniego raz podałem, więc nie chce mi się powtórnie.
    Ale spróbuję ci pomóc w zrozumieniu. Otóż nic nie znam przepisu zakazującego
    literalnie skierowania oferty handlowej czy usługowej (zaznaczam - handlowej
    bądż usługowej) do określonego kręgu odbiorców.
    Niemniej spróbuj oficjalnie skierować taką ofertę w sposób naruszający
    wskazane już tu przepisy prawa (choćby ustawę zasadniczą, choć to gruby
    strzał).
    Ogłoś ofertę sprzedaży butów dla białych. Nawet nie próbuj realizować, tylko
    tak napisz. Zobaczysz co się stanie. A przecież wg ciebie zakazu skierowania
    oferty do ograniczonej grupy nie ma.
    Jednak skierowanie oferty do wyspecyfikowanej grupy klienckiej nie jest
    równoznaczne z odmową jej wykonania przez klintów do grupy tej
    nienależących. Tak odmowa stanowiłaby odmowę wykonania oferty i musiałaby
    mieć poważne uzasadnienie (w podanym przeze mnie linku przykłady stanowiły
    odmowa sprzedaży alkoholu nieletnim czy brak uprawnień do nabycia danego
    artykułu).
    Nie ma przepisu ani podstawy pozwalającej odmówić nieletniemu sprzedaży
    oferowanej gry.
    Na marginesie: o ile sprzedawca wódy ma prawo legitymowania nabywcy w razie
    wątpliwości co do wieku, o tyle sprzedawca gier takiego prawa nie ma.
    Ma więc sprzedawać jak ktoś zechce kupić i tyle. Inaczej art. 135 KW.
    Pojmiesz wreszcie, czy nie podołasz?

    --
    Jotte