  • Data: 2009-07-08 12:54:07
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h3239p$qmq$1@inews.gazeta.pl...

    > Po pierwsze: zauważ, że ten ust. 2 mieści się w ramach tego samego
    > artykułu, co ust. 1, który już expressis verbis jest adresowany do władz
    > publicznych (to się nazywa wykładnią systemową). Ustęp 2 jest tylko
    > doprecyzowaniem, co oznacza równe traktowanie.

    Konstytucja obowiązuje przecież nie tylko władzę publiczną, ale pośrednio
    wszystkich obywateli.
    W przeciwnym wypadku każda dyskryminacja na tle narodowościowym, wiekowym
    czy wyznaniowym byłaby na porządku dziennym, a sądy rozkładały ręce
    twierdząc, że niestety Konstytucja obowiązuje tylko władzę publiczną, bo do
    niej jest adresowana.

    > Po drugie: Adresatem wszystkich przepisów, ustanawiających konstytucyjne
    > prawa i wolności są władze publiczne.

    Z Konstytucji wywodzi się masa pomniejszych ustaw i rozporządzeń
    dotyczących problemu dyskryminacji.
    O KC i KK nie wspominając. Więc to nie jest tak, że dyskryminować nie wolno
    jedynie władzy publicznej, a poszczególnym obywatelom jak najbardziej.

    > A ja polecam podręcznik prawa konstytucyjnego :)

    Dziękuję :) Czy to coś zmieni w kwestii problemu dyskryminacji jako takiej?