eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGry dla doroslych a sprzedaz dzieciom › Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Date: Sun, 5 Jul 2009 23:39:50 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 47
    Message-ID: <h2r6ie$k69$1@news.dialog.net.pl>
    References: <h2o0fj$gg1$1@news.dialog.net.pl>
    <h2ph88$rv0$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h2pp3f$j43$1@news.dialog.net.pl>
    <dq8laa7zzmo2.13kgbv68gy7xb$.dlg@40tude.net>
    <h2r0u4$f34$1@inews.gazeta.pl> <h2r134$f70$1@news.dialog.net.pl>
    <h2r3ab$pe7$1@inews.gazeta.pl> <h2r3vk$i18$1@news.dialog.net.pl>
    <h2r5hf$594$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-240-121.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1246829966 20681 78.8.240.121 (5 Jul 2009 21:39:26 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Jul 2009 21:39:26 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:597226
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:h2r5hf$594$1@inews.gazeta.pl kuba
    <j...@g...com> pisze:

    >> Czyżby? Przecież oferując towar do sprzedaży już wyrażasz chęć zawarcia
    >> umowy wg obowiązującego prawa.
    >> Zaś jego ograniczeń nie masz mocy ustanawiać.
    > Niepoprawnie rozumujesz. "Skierowanie towaru do sprzedaży" technicznie
    > nazywa się ofertą. O treści oferty decyduje wyłącznie oferent. On ma prawo
    > ustalić wszelkie elementy przyszłej umowy, a także zawęzić swoją ofertę
    > tylko do oznaczonych imiennie lub rodzajowo adresatów. Jest on ograniczony
    > tylko i wyłącznie bezwzględnie wiążącymi normami prawnymi.
    No i własnie o te normy prawne pytam.
    Konkretnie.

    > Podam takie dość życiowe przykłady: właściciel sklepu makro może sobie
    > ustalić, że towar oferuje tylko i wyłącznie osobom posiadającym kartę
    > marko;
    Byłeś kiedyś w makro?

    > sklep sprzedający na allegro może zaznaczyć, że kieruje swoją
    > ofertę tylko do kupujących posiadających określoną liczbę pozytywnych
    > komentarzy.
    Ciekawa teza.
    A do leworęcznych, łysiejących blondynów niezainfekowanych HIV też może?

    >>> i w konsekwencji do kogo kieruję swoją ofertę
    >> To już tylko twoja interpretacja.
    > Nie, nie tylko moja, to jest prostą konsekwencją zasady swobody umów
    > (dowolny podręcznik do prawa cywilnego).
    Tak ci się wydaje?
    To spróbuj jawnie skierować swoja ofertę do klientów rasy białej wyznania
    niemojżeszowego.
    Będziesz miał swój dowolny podręcznik do lektury...

    > Poza tym art. 66, który podał Henry.
    Henry'emu kiepsko poszło.

    > skoro to sklep prywatnego przedsiębiorcy to niech sobie robi, co chce;)
    No właśnie nie. Oferta jest ofertą. W sensie prawnym.

    > ... Na pewno odmowa sprzedaży nie byłaby w takim przypadku uzasadniona,
    > ale broniłbym tezy, że art. art. 135
    Art. 135 czego?

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1