    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    <bq%iD.134119$zG.16140@fx23.ams1> <pmid27$baa$1@node1.news.atman.pl>
    <GV2jD.134969$zG.104574@fx23.ams1> <pmievb$bab$1@node1.news.atman.pl>
    <3G3jD.68230$zA.38097@fx08.ams1> <pmjgcd$e20$1@node1.news.atman.pl>
    <ZTjjD.148447$0R.68595@fx02.ams1> <pml2tb$km$1@node2.news.atman.pl>
    <5b8e424c$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmme3p$8lh$5@node2.news.atman.pl> <jKFjD.92975$Yx.34855@fx10.ams1>
    <pmnnn9$lbu$1@node1.news.atman.pl> <PhRjD.184274$pK.15466@fx20.ams1>
    <pmp1am$juh$6@node2.news.atman.pl> <0Z_jD.149282$fw.8282@fx04.ams1>
    <pmqa9p$5c6$3@node1.news.atman.pl> <gp2kD.273094$kY.250004@fx18.ams1>
    <pmqcbe$5c6$5@node1.news.atman.pl> <tW2kD.73890$zA.7333@fx08.ams1>
    <pn4u1j$do4$1@node2.news.atman.pl> <CFDlD.63344$2D.10418@fx12.ams1>
    <pn7cu7$ooq$1@node2.news.atman.pl> <jVIlD.146098$8Z.120283@fx11.ams1>
    <pn8n3k$1oo$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 12 Sep 2018 01:04:54 GMT

    On 2018-09-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > O to, że twierdzisz, że prywatna własność spółdzielców nie jest gorsza
    > od innej, z tym że jednak torchę gorsza, bo dopuszczasz jej
    > ograniczenia, a prywatnej_prywatnej już nie bardzo. Otóż nie - są one

    Gdzie wyczytałeś, że prywatnej-prywatnej juz nie bardzo?

    > No właśnie nie musi. I nie znaczy.

    No i? Nigdy nie twierdziłem inaczej.

    > Da się i przeżyć w slamsach w Indiach. Ale od tego mamy naukę zwaną
    > urbanistyką, żeby nie musieć. Generalnie wbrew temu co twierdzisz, ulice
    > co pół kilometra i reszta ogrodzona to prawie najgorsza rzecz, jak może
    > się miastu przydarzyć. Przykład masz właśnie na Mordorze. I nie mów o
    > tym, że miasto powinno. Miasto zrobiło dokładnie co powinno według
    > twojej wizji - wykorzystało cały teren publiczny na ulicę, resztę
    > zostawiając w imię świętej własności deweloperom. Wyszedł z tego ściek.

    Do przystanku metra mam 800m, do przystanku autobusowego 300. Gdybym nie
    miał motoru to bym tuptał jak wiele innych osób. Jakbym miał dojeżdżać
    komunikacją miejska do roboty to miałbym 3 przesiadki i pondad kilometr
    tuptania. Pewnie powinienem się oflagowac i domagac przejazdu w lini
    prostej.

    No taka tragedia a potem JF wkleja jeszcze mapke ilustracyjna
    nadchodzacej katastrofy, z której wynika, że jak juz sie niechybnie
    wydarzy to całe obejście będzie góra 300m. Nie jesteście czasami
    zdziebko rozpuszczeni w tych waszych urbanistycznych zapędach? Czy tez
    może jest to ten wcześniej wspomniany czynnik: za komuny chodziło się
    wszedzie to sie człowiek przyzwyczaił i teraz się wkurza, że po czyims
    ot tak nie mozna?

    > Prblem powstaje wtedy, gdy mieszasz "lepszą" i "gorszą" własność i
    > pijawki wpieprzają się ze swoimi gettami, nie dość że korzystając ze
    > "wspólnej: własności innych to domagając się jeszcze infrastruktury
    > (oczuwiście najepiej u onych, żeby było blisko, ale mi nie przeszkadzało)

    Uparcie wmawiasz mi coś czego nie twierdziłem, tak że chyba to nie ten
    problem.

    --
    Marcin