  • 1. Data: 2004-03-08 18:34:22
    Temat: Gdy ZUSowi zalegam
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Witam, jeśli zalegam ZUSowi kilka składek (jako osoba prowadząca dzaił.
    gosp.) co ZUS może i jak się bronić przd nim?
    Mój biznes kręci się sinusoidalnie, raz jest zysk, raz nie (częściej nie i
    stąd brak na ZUS, a żyć trzeba).
    Dostałem od nich rozliczenie, gdzie wyszczególnili mi kilka braków.
    Czy wysłać im zobowiązanie, że jak będę miał, to im spłacę?
    Czy są jakieś inne sposoby by załagodzić sytuację?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-03-08 18:38:53
    Temat: Re: Gdy ZUSowi zalegam
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

> [...]
    > Czy wysłać im zobowiązanie, że jak będę miał, to im spłacę?
    > Czy są jakieś inne sposoby by załagodzić sytuację?

    PODSTAWOWA ZASADA: ZACISNĄĆ PASA A ZUS ZAPŁACIĆ - inaczej rozpoczną się
    kłopoty

  • 3. Data: 2004-03-08 19:11:57
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

> [...]
    > Czy wysłać im zobowiązanie, że jak będę miał, to im spłacę?
    > Czy są jakieś inne sposoby by załagodzić sytuację?

    Z zusem mozna sie dogadac, tylko wykaz dobra wole... mialem o wiele gorsze
    zaleglosci i uzyskalem naprawde dobry uklad ratalny.
    Jak olejesz to nie licz na jakas ich laske, poprostu komornik i tyle. Jak
    wykazesz zainteresowanie i przestawisz im swoj aktualny stan finansowy
    rowniez firmy to mysle ze jestes w stanie sie dogadac i regularnie dokonywac
    splaty....
    Pozdrawiam
    Słonik

  • 4. Data: 2004-03-08 20:08:06
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

> [...]
    > wykazesz zainteresowanie i przestawisz im swoj aktualny stan finansowy
    > rowniez firmy to mysle ze jestes w stanie sie dogadac i regularnie

    Dzięki za info - kombinowałem właśnie w tym kierunku...
    Planuję może w przyszłości zmienić na ZUS "tańszy" - wiesz, ogłoszenia z
    gazety "tańszy ZUS" - jak myślisz, czy nie będę za ten przekręt/nieprzekręt
    u nich na widelcu?
    Niestety nie jestem w stanie się określić czy moje dochody wyniosą za
    miesiąc 300 zł czy 3000 zł...

    K.

  • 5. Data: 2004-03-08 20:13:37
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    Kalik <p...@w...pl> napisał(a):

    > PODSTAWOWA ZASADA: ZACISNĄĆ PASA A ZUS ZAPŁACIĆ - inaczej rozpoczną się
    > kłopoty

    Ciekawe czy o instynkcie samozachowawczym słyszałeś. Uczą tego w szkole. To
    drugi instynkt pod wzgledem ważności. Pierwszy to instynkt zachowania
    gatunku, a trzeci macierzyński. ZUS jest w tej wyliczance na ostatnim
    miejscu. Tomek

  • 6. Data: 2004-03-08 20:18:15
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

> [...]
    > drugi instynkt pod wzgledem ważności. Pierwszy to instynkt zachowania
    > gatunku, a trzeci macierzyński. ZUS jest w tej wyliczance na ostatnim

    Oj człowieku ja tu radzę, żeby nie wpadać w spiralę kłopotów a ty tu takie
    patetyczne pierdy mi serwujesz.

  • 7. Data: 2004-03-08 20:41:10
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    Ania & Krzyś <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy wysłać im zobowiązanie, że jak będę miał, to im spłacę?
    > Czy są jakieś inne sposoby by załagodzić sytuację?

    Krzychu ty chyba nie masz innych zmartwień. Niedawno czytałem zestawienie w
    którym napisano ile pieniędzy zbiera ZUS, była tam rubryka ile powinien
    zebrać. Z czystej ciekawości przeliczyłem niedobór na jednego zatrudnionego.
    Wyszło mi że każdy pracujący ma niezapłacone jakieś trzy składki. I co i
    nic. Najłatwiej straszyć małego i biednego. Bo nie pójdzie się poskarżyć.
    Żyjemy na własną prośbe w takiej a nie innej rzeczywistości. To nie twoja
    wina że cienko przędziesz. Jeść musisz i tylko to sie liczy. Możesz się z
    nimi dogadywać twoja wolna wola. Ale czy Ci warto. Przecież nigdy nie
    dostaniesz żadnej emerytury. Bedzie z tą emeryturą jak z ceną małego Fiata.
    Jak ktoś uzbierał całą sume to akurat zdrożały. Jak sie postawisz to rozwój
    akcji bedzie taki. ZUS prześle papiery na Ciebie do komornika. I to jest
    najlepszy układ. Jakbyś był winny pieniądze mafi to by Ci najpierw rekę
    złamali a za tydzień miałbyś całą kwotę i im oddał. Komornicy skarbowi to
    dobrzy ludzie. Jak widzą że nic nie masz to Cię zostawiają w spokoju.
    Zapisze Ci jakiś telewizor albo video i na tym sie skończy. Nigdy ci tego
    nie odbiorą bo i po co. Co z tym zrobią. Jakby mieli każdemu zabrać
    telewizor to nie mieli by ich gdzie zmagazynować. Wyobraź sobie plac na
    12 000 000 telewizorów. Ja jakoś nie mogę. A ciekawe co by powiedziało na to
    lobby producentów i sprzedawców telewizorów. Przecież żaden telewizor,
    kuchenka czy inny fant byłby niesprzedawalny przez kilka lat. Ludzie
    odkupywali by z tego placu rzeczy po złotówce. Znowu by im je zabierali i
    tak dookoła Macieju. Pisze to dlatego że w zeszłym roku powiesił sie młody
    chłopak dlatego że nie dał sobie rady z zadłużeniem w ZUSie. Zostawił żonę i
    dziecko. Nie przejmuj się. Jutro bedzie świeciło słońce. Idz sobie z Anią na
    spacer. Zapomnij o problemach z ZUSem. To nie twoje problemy. Pamiętaj nie
    jesteś sam. Tomek
    ps. i nie radzę innym dobrym pomagierom odwoływać się do sprawiedliwości
    społecznej, ciężkiego losu emerytów i tym podobnych pierdół.

  • 8. Data: 2004-03-08 20:47:29
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    Kalik <p...@w...pl> napisał(a):

    > Oj człowieku ja tu radzę, żeby nie wpadać w spiralę kłopotów a ty tu takie
    > patetyczne pierdy mi serwujesz.

    Ty nie radzisz tylko wymieniasz zasady. To kolosalna różnica. Wymieniłeś
    jedną z zasad sprzyjających ZUSowi. To nie ZUS prosił o poradę tylko
    Krzysiek. Tomek

  • 9. Data: 2004-03-08 21:10:05
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2ijru$ik1$1@atlantis.news.tpi.pl>, Ania & Krzyś wrote:
> [...]
    > gazety "tańszy ZUS" - jak myślisz, czy nie będę za ten przekręt/nieprzekręt

    Daj spokój, 90% ogłoszeń 'tańszy ZUS' to był zbieg ubezpieczeń z
    umową-zleceniem, która to właśnie furtka parę dni temu została zamknięta,
    definitywnie. Ewentualnie KRUS, ale to też się kończy - trzeba rok
    prowadzić działalność rolniczą, a nie wiadomo, co za rok wymyślą. KRUS to
    zasadniczo słabe perspektywy i obecnie chyba zamiast kombinować, lepiej się
    zająć kombinowaniem, jak polepszyć swój biznes.

    Ewentualnie można się zatrudnić w trójkącie na umowę o pracę, z wyliczeń
    wynika, że to daje ok. 200 zł zysku, natomiast formalności, papierów i
    potencjalnych (fakt, że dosyć mocno potencjalnych, ale zawsze) kłopotów
    jest tyle, że naprawdę - lepiej energię przeznaczyć na działalność, IMHO
    wyjdzie się na tym lepiej.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 10. Data: 2004-03-08 22:01:54
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Ania & Krzyś" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wysłać im zobowiązanie, że jak będę miał, to im spłacę?
    > Czy są jakieś inne sposoby by załagodzić sytuację?

    Jeśli zalegasz za pracowników, mogą skierować
    sprawę do prokuratury.
    Lepiej zawrzeć ugodę - przystają na spłatę
    zaległości w ratach, przeważnie chcą pierwszej
    nieco większej wpłaty.
    I tak nie odpuszczą.