  • 11. Data: 2004-03-08 22:03:43
    Temat: Re: Gdy ZUSowi zalegam
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    > Ewentualnie można się zatrudnić w trójkącie na umowę o pracę, z wyliczeń
    > wynika, że to daje ok. 200 zł zysku, natomiast formalności, papierów i
    > potencjalnych (fakt, że dosyć mocno potencjalnych, ale zawsze) kłopotów
    > jest tyle, że naprawdę - lepiej energię przeznaczyć na działalność, IMHO
    > wyjdzie się na tym lepiej.
    > --
    Dzięki,
    właśnie pisząc tańszy ZUS miałem na myśli zatrudnienie w trójkącie...

    K.

  • 12. Data: 2004-03-08 22:40:56
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    > Jeśli zalegasz za pracowników, mogą skierować
    > sprawę do prokuratury.
    > Lepiej zawrzeć ugodę - przystają na spłatę
    > zaległości w ratach, przeważnie chcą pierwszej
    > nieco większej wpłaty.
    > I tak nie odpuszczą.

    Nikogo nie zatrudniam - sam sobie wiszę składki.
    Na jakie i ile rat rozbijają zaległości?

  • 13. Data: 2004-03-08 23:04:55
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > Nikogo nie zatrudniam - sam sobie wiszę składki.
    > Na jakie i ile rat rozbijają zaległości?

    Pewnie maks 3 lata.... ale odsetki i oplata prolongacyjna (50% wartosci
    odsetek) tez dolicza, no i przedpłatę za układ ratalny :(
    PO roku lub dwa mozna spróbować pisać o umorzenie odsetek i/lub opłaty
    prolongacyjnej....

    Pozdrawiam i powodzenia

  • 14. Data: 2004-03-09 02:57:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ania & Krzyś wrote:

    > Planuję może w przyszłości zmienić na ZUS "tańszy" - wiesz, ogłoszenia z
    > gazety "tańszy ZUS" - jak myślisz, czy nie będę za ten przekręt/nieprzekręt
    > u nich na widelcu?

    Dość popularna metoda to zakup gruntu rolnego, poposiadanie go przez rok
    i przejście do rolniczego KRUSu (tanio jak barsz w porównaniu z tym
    złodziejskim ZUSem), ale zdaje się mają to jakoś zlikwidować - będą
    rolników weryfikować (ciekawe tylko jak - na ręce patrzeć? ;)

  • 15. Data: 2004-03-09 03:02:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ania & Krzyś wrote:

    > Nikogo nie zatrudniam - sam sobie wiszę składki.
    > Na jakie i ile rat rozbijają zaległości?

    Ech, no i właśnie - niech mi ktoś wytłumaczy: dlaczego jakaś 'firma'
    ubezpieczeniowa jest uprzywilejowana i (prawie) każdy MUSI się w niej
    ubezpieczyć?

    Tylko jakieś sensowne i uczciwe uzasadnienia poproszę, bo to główne - że
    rządzą nami złodzieje, kombinatorzy, nieroby oraz niekompetnentne
    gamonie (nie mówię, że wszyscy łączą wszystkie te cechy ;) i z rzadkach
    trafia się ktoś uczciwy (może) - to znam.

    PS: czy nie ma czasem jakichś planów wprowadzenia ZUSu do umów o dzieło?
    Bo VAT, gnoje, chcą wprowadzić...

  • 16. Data: 2004-03-09 08:14:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > tym złodziejskim ZUSem), ale zdaje się mają to jakoś zlikwidować -
    > będą rolników weryfikować (ciekawe tylko jak - na ręce patrzeć? ;)

    Hehe, sprawdzać czy brud pod paznokciami się zbiera? ;-)
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2004-03-10 18:50:01
    Od: b...@p...onet.pl

    > dokonywac
    > >

    > Dzięki za info - kombinowałem właśnie w tym kierunku...
    > Planuję może w przyszłości zmienić na ZUS "tańszy" - wiesz, ogłoszenia z
    > gazety "tańszy ZUS" - jak myślisz, czy nie będę za ten przekręt/nieprzekręt
    > u nich na widelcu?
    > Niestety nie jestem w stanie się określić czy moje dochody wyniosą za
    > miesiąc 300 zł czy 3000 zł...
    >
    > K.

    Czasami warto takie rzeczy poczytać, bo właśnie też wiszę ZUS-owi. Kiedyś coś
    wpadło mi w ucho o zatrudnieniu w trójkącie, ale dokładnie nie pamietam. Może
    trzeba spróbować? Mógłby mi ktoś poradzić w jaki sposób to zrobić? Pozdrawiam.