  • 11. Data: 2012-10-23 07:13:22
    Temat: Re: Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-22 19:52, SQLwiel pisze:

    > Mamy jakąś paranoję, a nie "prawo". Jakieś gówno, a nie państwo.

    Podziwiać :-) W zasadzie się z Tobą zgadzam. Wokoło wszyscy domagają się
    braku dyskryminacji, poszanowania godności, generalnie wolności...
    A tu takie niedopracowane przepisy tę wolność, indywidualność depczące :-)
    Jak to się ma do poprawności miłości? ;-)

    No dobra. Szkoda bajdurzenia. Państwo znalazło sposób na podreperowanie
    budżetów to reperuje. Przecież jest to instytucja nastawiona na zysk.
    A gadanie o bezpieczeństwie blebleble można między bajki...

  • 12. Data: 2012-10-23 07:19:42
    Od: z <z...@u...pl>

    PS. Kiedyś mnie "sfocili" też na dwupasmówce po remoncie kiedy
    budowlańcy z jakiegoś powodu jeszcze nie postawili jednego znaku
    podwyższającego prędkość. Wszędzie 70 ale na 200m 50. Ale były żniwa tej
    soboty. Normalnie kolejka przy radiowozie. Teraz żałuję że nie chciałem
    walczyć.
    Po tym co się teraz dzieje pod panowaniem jedynie słusznego już na pewno
    tak się nie dam doić.

  • 13. Data: 2012-10-23 11:42:57
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "z" napisał w wiadomości news:k659dg$69c$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > radiowozie. Teraz żałuję że nie chciałem walczyć.
    > Po tym co się teraz dzieje pod panowaniem jedynie słusznego już na pewno tak

    Jak to z jakiego powodu? Właśnie ze względu na te żniwa.
    W Lubinie kiedyś na czteropasmówce gliniarze postawili ograniczenie do 40km/h
    i stanęli 50m dalej z suszarką. Każdy jechał sobie te 100km/h, a tu nagle z
    zaskoczenia ograniczenie, i zaraz za nim radar. NIKT nie miał szans wyhamować na
    czas. A zwłaszcza ciężarówki. Gliniarze chyba nie nadążali z pisaniem mandatów.
    Później ten numer powtarzali co jakiś czas. Skończyło się wielka burzą w
    lokalnej prasie. Komendant niemal na kolanach za to musial przepraszać :)
    Grożono im sądami za wyłudzenia itp. Ale czy były jakieś sprawy, tego nie wiem.
    Najciekawsze, że sami policjanci za kierownicą radiowozów zachowują się, jak by
    w ogóle żadne przepisy nie istniały. Na wjeździe do Wrocławia od strony Srody
    śląskiej jest ograniczenie do 40km/h. Ze wszystkich samochodów, radiowozy jeżdżą
    tam najszybciej. Kiedyś jeden mnie wyprzedził. Próbowałem ustalićm, z jaką
    prędkością jedzie. Odpuściłem przy 80km.h (on nadal się oddalał).
    Niedawno na własne oczy widziałem, jak trzy radiowozy na legnickiej obwodnicy
    wyprzedzały TIRa wciskając się na trzeciego (z przeciwka też jechal TIR), itd
    itd itd...

  • 14. Data: 2012-10-23 14:18:08
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2012-10-23 11:42, Ajgor pisze:

> [...]
    > i stanęli 50m dalej z suszarką. Każdy jechał sobie te 100km/h, a tu
    > nagle z zaskoczenia ograniczenie, i zaraz za nim radar.
    [...]

    Przykładów można by mnożyć i bić przy okazji rekord flejma ale co z tego
    wynika?
    Za kilka dni dostanę wyrok na piśmie od którego będę mógł się odwołać
    ale....??
    1. Czy znacie jakieś precedensy gdzie w sprawie fotrad pozwany wygrał?
    2. Czy w oparciu o & i realia można taki precedens stworzyć?
    3. Czy gra warta świeczki, bo jak się ubezwłasnowolniony przez władzę
    sąd uprze, to mi dowali zamiast 150 dla przykladu tysiąc.

    Na tu i teraz, poza nałogowymi piratami zdecydowana większość to ofiary
    (też losu), które godzą się na jawne i w majestacie prawa wyzyskiwanie
    albo jak kto woli opodatkowanie inaczej.
    Co jak co, ale po grupie z wyrazem "prawo" w nazwie, chyba należy
    oczekiwać czegoś co będzie brzmiało jak:
    "żeby prawo, żeby prawo, żeby prawo było prawem"

    --
    jedrus
    Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien

  • 15. Data: 2012-10-23 14:28:44
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.10.2012 20:40, (Tom N) pisze:
    > m w

    > Manipulujesz -- mowa była o zawalidrogach na prawym pasie jezdni o dwóch
    > pasach i o drodze dwujezdniowej...

    Tylko trochę manipuluję.

    Ale tak poza tym, to nie widzę żadnych podstaw do tego żeby wygrać w tej
    sprawie w sądzie.

    Bo argument jędrusia jest taki "nie mogłem jechać prawym pasem tyle ile
    chcę, to jechałem lewym. Przez to nie zobaczyłem znaku, więc ten znak
    nie powinien mieć do mnie zastosowania".

    Wątpię żeby sąd na to powiedział coś innego niż "trzeba było jechać
    prawym tyle, żeby Pan znaki widział" :). Też bym na miejscu sądu tak
    powiedział.

    p. m.

  • 16. Data: 2012-10-23 15:14:34
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2012-10-23 14:28, m pisze:

    > Bo argument jędrusia jest taki "nie mogłem jechać prawym pasem tyle ile
    > chcę, to jechałem lewym. Przez to nie zobaczyłem znaku, więc ten znak
    > nie powinien mieć do mnie zastosowania".

    Znaczy się nadal manipulujesz.
    W tamtym wątku pisałem o próbie polegającej na wykonaniu dokładnie tego
    samego manewru jednak z wiedzą i świadomością ograniczenia prędkości.
    Ot i to wszystko, bo w dzień w którym mnie sfocono, jechałem jak
    normalny biały człowiek, po normalnej dwupasmowej drodze bez świadomości
    jakichkolwiek ograniczeń.
    Fotka na pasie gdzie ten TIR

    http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

  • 17. Data: 2012-10-23 15:30:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.10.2012 15:14, jedrus pisze:

    > Znaczy się nadal manipulujesz.
    > W tamtym wątku pisałem o próbie polegającej na wykonaniu dokładnie tego
    > samego manewru jednak z wiedzą i świadomością ograniczenia prędkości.

    Napisałeś jednak "Powiedziałem też sądowi, że stała jazda z prędkością
    100km/h prawym pasem nie jest możliwa ze względu na zawalidrogi ale jak
    grochem o ścianę. ", i do tego się odniosłem.

    > Ot i to wszystko, bo w dzień w którym mnie sfocono, jechałem jak
    > normalny biały człowiek, po normalnej dwupasmowej drodze bez świadomości
> [...]

    Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
    których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

    p. m.

  • 18. Data: 2012-10-23 15:45:09
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

    > Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
    > których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

    Stawiacz znaków ma przewidzieć, że jadący prawidłowo kierowca podczas
    wyprzedzania może prze kilometr albo dłużej nie widzieć znaku po prawej
    stronie jezdni. A więc na drodze dwujezdniowej znak, jeśli ma
    obowiązywać, to powinien być również na pasie zieleni (czyli po lewej),
    albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na
    viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na
    którym wyprzedzać nie wolno.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 19. Data: 2012-10-23 15:46:22
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

    > Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
    > których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

    Poniekąd ale nie do końca. W chilach wolnych googluję ale jak na razie
    nie udało mi się znaleźć przepisu/wzoru (a chyba być powinien) kwitu z
    naniesionym oznakowaniem dla drogi jak na fotce.
    Nie wiem nawet jak to się nazywa - kratownice, wysięgniki, ramy......
    Dla zwiększenia bezpieczeństwa powinno się stosować "to coś" a nie
    stawiać fotoradary.
    Można też powtarzać znaki na pasie zieleni między jezdniami ale to NAGLE
    uszczupli dopływ kasy i rząd się zapłacze.

  • 20. Data: 2012-10-23 15:49:13
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2012-10-23 15:45, SQLwiel pisze:

> [...]
    > albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na
    > viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na

    To jakiś wreszcie jakiś konkret ale czy kryje się za nim przepis?