  • 1. Data: 2012-10-22 16:01:33
    Temat: Opłaty parkingowe a brak dowodu wpłaty z automatu rogatki
    Od: Jabłoński <b...@b...brak>

    Kończę pięcioletni okres studiów i w tym okresie zawsze, gdy jeździłem
    motocyklem przejeżdżałem obok rogatki opłat bez konsekwencji za
    nieuiszczenie opłaty. Dziś wyskoczył z budki ochroniarz przy wyjeździe i
    pod groźbą pisma do kanclerza nakazał uiścić w maszynie otwierającej
    rogatkę 2 zł. W pewnym momencie zgłupiałem, ponieważ przejeżdżałem tam
    tysiące razy i nikt nic z tego powodu nie robił. Pomijam kwestię tego,
    że motocykl zajmuje 2x mniej miejsca niż samochód, więc kwota powinna
    być adekwatnie mniejsza za opłatę parkingową (tak przynajmniej jest w
    cywilizowanym kraju), ale ciekawi mnie czy w ogóle pobieranie opłat jest
    w naszej uczelni legalne skoro na wjeździe oraz przy wyjeździe gdzie
    pobierana jest opłata nie jest wydawany żaden dokument potwierdzający
    wpłatę. Jak to wygląda z punktu widzenia prawa? Nie wiem tylko czy te
    rogatki są własnością uczelni czy też może zewnętrzna firma to prowadzi.

  • 2. Data: 2012-10-22 16:12:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jabłoński wrote:
> [...]
    > nieuiszczenie opłaty. Dziś wyskoczył z budki ochroniarz przy wyjeździe i
    > pod groźbą pisma do kanclerza nakazał uiścić w maszynie otwierającej

    No i słusznie.

    W pewnym momencie zgłupiałem, ponieważ przejeżdżałem tam
    > tysiące razy

    to juz wisisz conajmniej 2000 zl.

    i nikt nic z tego powodu nie robił.

    Musisz dostac w ucho, zeby zapłacić?

    Pomijam kwestię tego,
    > że motocykl zajmuje 2x mniej miejsca niż samochód, więc kwota powinna
    > być adekwatnie mniejsza za opłatę parkingową

    bo?

    (tak przynajmniej jest w
    > cywilizowanym kraju)

    którym?

> [...]
    > w naszej uczelni legalne skoro na wjeździe oraz przy wyjeździe gdzie
    > pobierana jest opłata nie jest wydawany żaden dokument potwierdzający

    bo nie musi. Dokument możesz zapewne dostać na uczelni.

    > Jak to wygląda z punktu widzenia prawa? Nie wiem tylko czy te
    > rogatki są własnością uczelni czy też może zewnętrzna firma to prowadzi.

    z punktu widzenia prawa to właśnie wisisz im sporo kasy.

  • 3. Data: 2012-10-22 16:37:46
    Od: Jabłoński <b...@b...brak>

    > Musisz dostac w ucho, zeby zapłacić?

    Nikt nic nie robił bo ochroniarzem był motocyklista zresztą w porządku
    gość który zmienił pracę i na jego miejsce dali innego.

    > którym?

    Byłem w Anglii (Melbourne) i przy wjeździe na parking są dwa rodzaje
    opłat (chodź nie wiem czy tak jest w całym kraju) co też jest zaznaczone
    na paragonie który następnie daję za szybę.

    > bo nie musi. Dokument możesz zapewne dostać na uczelni.

    W takim razie będę żądał od uczelni codziennie dowodu wpłaty. Cóż
    wścibski jestem.

  • 4. Data: 2012-10-22 17:32:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jabłoński wrote:

    > Nikt nic nie robił bo ochroniarzem był motocyklista zresztą w porządku
    > gość który zmienił pracę i na jego miejsce dali innego.

    Powiedz to na uczelni. Pewnie ci ten gosciu podziękuje.

    > Byłem w Anglii (Melbourne) i przy wjeździe na parking są dwa rodzaje
    > opłat (chodź nie wiem czy tak jest w całym kraju) co też jest zaznaczone
    > na paragonie który następnie daję za szybę.

    tak z ciekawosci chcialem sie dowiedzic, ktory to kraj jest cywilizowany.

    > W takim razie będę żądał od uczelni codziennie dowodu wpłaty. Cóż
    > wścibski jestem.

    Masz prawo.
    Jak dobrze pogooglasz, to znajdziesz gdzies jakies interpretacji na ten
    temat.
    W skrocie wyglada to tak, ze wlasciciel parkingu dokument ma ci
    wystawic, ale niekoniecznie na bramce.

  • 5. Data: 2012-10-22 21:25:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-22 14:01:33 +0000, Jabłoński <b...@b...brak> said:

    > Kończę pięcioletni okres studiów i w tym okresie zawsze, gdy jeździłem
    > motocyklem przejeżdżałem obok rogatki opłat

    I wciąż nie wiesz co to jest rogatka?

    > bez konsekwencji za nieuiszczenie opłaty. Dziś wyskoczył z budki
    > ochroniarz przy wyjeździe i pod groźbą pisma do kanclerza nakazał
    > uiścić w maszynie otwierającej rogatkę 2 zł.
    > Jak to wygląda z punktu widzenia prawa?

    Tak, że jeśli trzeba, to musisz płacić.
    Ale możesz nie płacić, jeśli nie będziesz korzytać.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-10-22 22:00:19
    Od: Jabłoński <b...@b...brak>

    > I wciąż nie wiesz co to jest rogatka?

    Oczywiście, że nic mnie nie usprawiedliwia ani nawet to, że skoro mam
    motocykl to dla czego mam być lepszy od innych. Przez niecałe 5 lat
    wszyscy którzy mają jednoślady naprawdę byli miło traktowani przez
    dróżnika który pilnował przy wyjeździe a nawet dość często widząc
    wyjeżdżający motocykl otwierał rogatkę. No ale od niedawna jest nowa
    osoba i dobre czasy się skończyły.

    > Tak, że jeśli trzeba, to musisz płacić.
    > Ale możesz nie płacić, jeśli nie będziesz korzytać.

    Jeszcze pytanie w kwestii dowodu wpłaty o który będę się ubiegał.
    Rozumiem, że uczelnia ma takowy mi wydać na moje żądanie. Takowe dowody
    wydaje w zupełnie innym budynku oddalonym znacznie od miejsca w którym
    jest wyjazd. Mało tego, budynek ten jest czynny tylko od 7-15. Co w
    takim razie z możliwością otrzymania dowodu wpłaty? Gdy z uczelni
    wyjeżdżam o 19 (wtedy kończę zajęcia) to już dowodu nie otrzymam. Czy w
    pozostałych godzinach wyjazd nie powinien być darmowy?

  • 7. Data: 2012-10-22 22:01:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jabłoński wrote:

> [...]
    > takim razie z możliwością otrzymania dowodu wpłaty? Gdy z uczelni
    > wyjeżdżam o 19 (wtedy kończę zajęcia) to już dowodu nie otrzymam.

    najpierw sie dowiedz czy potwierdzenie dostaniesz przed czy po wyjezdzie.
    I kto powiedzial, ze musisz go dostać od razu i od reki.

    > Czy w
    > pozostałych godzinach wyjazd nie powinien być darmowy?

    Nie.

  • 8. Data: 2012-10-23 08:26:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 22 Oct 2012 16:37:46 +0200, Jabłoński napisał(a):

    > Nikt nic nie robił bo ochroniarzem był motocyklista zresztą w porządku
    > gość który zmienił pracę i na jego miejsce dali innego.

    I zaczęło się egzekwowanie należności. Wstrząsające.

    > chodź

    Dokąd?

    > W takim razie będę żądał od uczelni codziennie dowodu wpłaty.

    Możesz.

    > Cóż wścibski jestem.

    Szkoda tylko, że używasz słów, których znaczenia nie znasz, i nie umiesz
    pisać, gościu z prawie wyższym wykształceniem.

    AK

  • 9. Data: 2012-10-23 08:35:12
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 08:26, Andrzej Kubiak pisze:

    > Szkoda tylko, że używasz słów, których znaczenia nie znasz, i nie umiesz
    > pisać, gościu z prawie wyższym wykształceniem.

    Cuszszsz... odkąd juniwerzitety dają dyplom każdemu, kto chce i kto
    zapłaci...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 10. Data: 2012-10-23 11:55:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-22 20:00:19 +0000, Jabłoński <b...@b...brak> said:

    > Oczywiście, że nic mnie nie usprawiedliwia

    Tak.

    > widząc wyjeżdżający motocykl otwierał rogatkę

    Co gorsza - jesteś dylektykiem.
    Więc nie uda ci się uzyskać tu pomocy.

    --
    Bydlę