  • 1. Data: 2004-02-13 15:28:48
    Temat: Forma darowizny - ?
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Witam!
    W jakiej formie powinnna zostac zlozona darowizna? Czy zlozona w formie
    ustnej ma moc prawna?

    Pozdrawiam!

    --
    alan [at] poczta [dot] neostrada [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 2. Data: 2004-02-13 18:39:21
    Temat: Re: Forma darowizny - ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał w wiadomości

    > W jakiej formie powinnna zostac zlozona darowizna? Czy zlozona w formie
    > ustnej ma moc prawna?

    To zależy od tego, czego dotyczy. W wypadku nieruchomości darowizna musi
    być akt notarialny. Generalnie, to forma darowizny musi spełniać takie
    same warunki jak umowa sprzedaży.

  • 3. Data: 2004-02-13 22:50:06
    Od: "margaritka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > W jakiej formie powinnna zostac zlozona darowizna? Czy zlozona w formie
    ustnej ma moc prawna?

    a. Jesli chodzi o mieszkanie to sporzadzic umowe potwierdzoną notarialnie
    b. jesli nie, to po prostu lepiej ja spisac i trzymac w domu. Urzedy lubia
    papiry. Co pisemko, to pisemko. Wiem, ze pozyczka na ponad 500zl wymaga
    spisania, a darowizna?...hm..
    c. jezeli darowizna przekracza progi i podlega podatkowi, to trzeba umowe
    spisac oraz w ciagu 14 dni smigac do US i ja tam zglosic plus zaplacic
    podatek :)
    Pozdr. margaritka