  • 1. Data: 2004-02-25 22:48:12
    Temat: Fikcyjne zatrudnienie
    Od: "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl>

    Witam.
    Mam następujące pytanie:
    Czy jest taka możliwość aby zatrudnić się w firmie X na zasadzie że nie
    pobieram wynagrodzenia, płacę sam składki ZUS ?
    Chodzi mi o kwestie prawne i ewentualne perturbacje związane z takim stanem
    rzeczy.
    Z "pracodawcą" idzie się dogadać, jeśli prawnie nie jest to zbyt
    skomplikowane.

  • 2. Data: 2004-02-25 22:58:36
    Temat: Re: Fikcyjne zatrudnienie
    Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <magicworld@poczta[NS].onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanem rzeczy.
    > Z "pracodawcą" idzie się dogadać, jeśli prawnie nie jest to zbyt

    no a czemu nie ?

  • 3. Data: 2004-02-26 11:44:45
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Najlepiej, żebyś miał wtedy pracę w terenie haha to nikto się nie doczepi,
    że Ciebie nie ma w pracy :-)]

  • 4. Data: 2004-02-26 14:12:30
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

> [...]
    stanem
    > rzeczy.
    > Z "pracodawcą" idzie się dogadać, jeśli prawnie nie jest to zbyt

    W przypadku umowy opracę nie można zrzec się wynagrodzenia za pracę, więc
    pracodawca musi "na papierze" wypłacać, i to on rozlicza wszystkie składki,
    zaliczki itd. Musisz mieć wszystkie badania lekarskie, szkolenia BHP,
    rozliczany czas pracy, urlopy itd, bo przyjdzie PIPa, skontroluje i wlepi
    pracodawcy mandacik.
    Może umowa cywilna ?

    Piotr

  • 5. Data: 2004-02-26 14:41:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik pioootr napisał:
    > W przypadku umowy opracę nie można zrzec się wynagrodzenia za pracę, więc
    > pracodawca musi "na papierze" wypłacać, i to on rozlicza wszystkie składki,
    > zaliczki itd.

    Tu się zgadzam. Dodam do tego, że nie ma potrzeby wykonywać fikcyjnej
    pracy, może wykonać DOWOLNĄ pracę i nie ma wtedy fikcji.

    > Musisz mieć wszystkie badania lekarskie,

    Nie musi.

    > szkolenia BHP,

    A to zależy.

    > rozliczany czas pracy,

    Zależy.

    > urlopy itd,

    Tu się zgadzam.

    > bo przyjdzie PIPa, skontroluje i wlepi pracodawcy mandacik.

    Za co?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2004-02-26 21:49:04
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "pioootr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przyjdzie PIPa, skontroluje i wlepi
    > pracodawcy mandacik.

    Raczej prokurator - art. 271 kk.
    Tam jest mowa o poświadczających fikcję dokumentach.

  • 7. Data: 2004-02-27 06:50:14
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pioootr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej prokurator - art. 271 kk.
    > Tam jest mowa o poświadczających fikcję dokumentach.

    PIPa swoją drogą za np. brak wstępnego badania lekarskiego, brak rozliczenia
    czasu pracy, nieporządek w dokumentach osobowych, brak szafki na ubranie,
    brak światła na korytarzu, śliską podłogę w łazience, za ... sto tysięcy
    innych rzeczy które podlegają ich kontroli.

    znający to z autopsji
    Piotr

  • 8. Data: 2004-02-27 22:04:34
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]

    > brak światła na korytarzu, śliską podłogę w łazience, za ... sto tysięcy
    > innych rzeczy które podlegają ich kontroli.

    Ale to przewiny pracodawcy niezależne od fikcyjnego
    zatrudnienia. W odniesieniu do tego pracownika nie
    mogą przyczepić się np. do braku badań, skoro nie był
    zatrudniony.