  • 1. Data: 2004-04-11 22:45:55
    Temat: Faktura dla Niemca
    Od: "Personalny" <p...@w...livenet.pl>

    Witam!

    Posiadam firmę zarejestrowaną w Polsce, w Polsce jest też jej siedziba. Jest
    to firma z branży IT. Chciałbym zrobić niemieckojęzyczną wersję mojej strony
    i rozszerzyć ofertę o usługi dla klientów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
    Jako, że wszystko odbywać się będzie drogą elektroniczną (zamówienie usługi,
    płatności) oraz pocztową (wysyłanie dokumentów - z czasem z pewnością
    zastąpione dokumentami eletronicznymi z certyfikatem autenytczności), nie
    będę zakładał filii mojej firmy (fizycznych oddziałów) w tych krajach. I tu
    moje pytanie: czy potrzebne są jeszcze jakieś kroki prawne? (jakaś
    rejestrtacja?)Słyszałem, że podobno jest coś takiego, jak europejski NIP
    (ponoć cena ok. 11 tys. zł!!!) - czy to prawda??? Czy istnieje coś takiego i
    czy muszę coś takiego posiadać, aby wystawić fakturę mojemu niemieckiemu
    klientowi? Czy ma to w ogóle (prawne) znaczenie, z jakiego kraju pochdzi mój
    klient? Czy mogę mu wystawić polską fakturę? A może mogę, tylko, że nie
    będzie ona akceptowana w Niemczech? Inna sprawa: czy jeżeli faktura byłaby w
    języku niemieckim (ale z polskim NIP) czy to zmienia sytuację prawną? Chodzi
    mi o to, abym ani ja, ani mój niemiecki klient nie miał problemów przy
    rozliczaniu się z fiskusem.

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziekuję za wszystkie odpowiedzi
    Personalny

  • 2. Data: 2004-04-11 23:13:30
    Temat: Re: Faktura dla Niemca
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Personalny napisał:
    > Słyszałem, że podobno jest coś takiego, jak europejski NIP

    Prawda, ale obowiązuje od 1 maja, już możesz się rejestrować.

    > (ponoć cena ok. 11 tys. zł!!!) - czy to prawda???

    Nie. Jeżeli firma działa od ponad roku nie musi wnosić kaucji.

    > Czy istnieje coś takiego i
    > czy muszę coś takiego posiadać, aby wystawić fakturę mojemu niemieckiemu
    > klientowi? Czy ma to w ogóle (prawne) znaczenie, z jakiego kraju pochdzi mój

    Dziś nie. Od 1 maja - tak , jeśli chcesz by mógł odliczyć sobie VAT.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-04-13 08:45:59
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    >
    > Nie. Jeżeli firma działa od ponad roku nie musi wnosić kaucji.

    > Dziś nie. Od 1 maja - tak , jeśli chcesz by mógł odliczyć sobie VAT.

    Jak donosi radio mozna z www.mf.gov.pl wziac
    odpowiedni druczek i zaswiadczenie o europejskim NIP w 24 h zalatwic
    osobiscie w US-ie..

    I bedziesz sobie mogll legalnie PL przed numerkiem nIP napisac...

    Boguslaw