  • 1. Data: 2004-04-11 21:37:34
    Temat: Nowelizacja prawa o zgromadzeniach
    Od: Maciej Ostaszewski <m...@...pl>

    Czytałem ostatnią nowelizację prawa o zgromadzeniach. W nowelizacji jest
    przepis dotyczący zakazu noszenia masek (art.7), brzmi on tak:

    W zgromadzeniach nie moga uczestniczyć osoby posiadające przy sobie
    broń, materiały wybuchowe lub inne niebezpieczne narzędzia, a także
    osoby, których wygląd zewnetrzny uniemożliwia identyfikację.

    plus art. 12 w/w ustawy:

    1. Zgromadzenie może być rozwiązane przez przedstawiciela organu gminy w
    sytuacji gdy:

    [...]
    4) wygląd zewnętrzny uczestników uniemaożliwia ich identyfikację

    - a przewodniczący, uprzedzony o konieczności rozwiązania zgromadzenia,
    wzbrania się to uczynić.

    Do tego w Kodeksie wykroczeń są następujące przepisy (art.52)

    kto:

    1) przeszkadza lub usiłuje przeszkodzić w organizowaniu lub w przebiegu
    nie zakazanego zgromadzenia,

    [...]

    5) bierze udział w zgromadzeniu posiadając przy sobie broń, materiały
    wybuchowe lub inne niebezpieczne narzędzia

    - podlega karze aresztu do dwóch tygodni, karze ograniczenia wolności do
    dwóch miesięcy albo karze grzywny."

    Czy z tego wynika, że ,,utrudnienie identyfikacji'' nie podlega karze,
    czy założenie maski moze zostać podciągnięte pod ,,przeszkadzanie w
    przebieg zgromadzenia?''

    Druga sprawa: co to jest ,,data ogłoszenia'' ustawy? Czy jest to data
    podpisania przez Prezydenta, wydrukowania w Dzienniku Ustaw, czy jeszcze
    coś innego?

    pozdrawiam

    maciek
    --
    Szybki jak [Romet] Wicher

  • 2. Data: 2004-04-12 13:00:03
    Temat: Re: Nowelizacja prawa o zgromadzeniach
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Maciej Ostaszewski" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > Druga sprawa: co to jest ,,data ogłoszenia'' ustawy? Czy jest to data
    > podpisania przez Prezydenta, wydrukowania w Dzienniku Ustaw, czy jeszcze
    > coś innego?

    Data ogloszenia to data publikacji w odpowiednim promulgatorze. W przypadku
    ustawy - w "Dzienniku Ustaw".

    --
    pozdrawiam:-) Marek