    From: "Personalny" <p...@w...livenet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Faktura dla Niemca
    Date: Mon, 12 Apr 2004 00:45:55 +0200

    Witam!

    Posiadam firmę zarejestrowaną w Polsce, w Polsce jest też jej siedziba. Jest
    to firma z branży IT. Chciałbym zrobić niemieckojęzyczną wersję mojej strony
    i rozszerzyć ofertę o usługi dla klientów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
    Jako, że wszystko odbywać się będzie drogą elektroniczną (zamówienie usługi,
    płatności) oraz pocztową (wysyłanie dokumentów - z czasem z pewnością
    zastąpione dokumentami eletronicznymi z certyfikatem autenytczności), nie
    będę zakładał filii mojej firmy (fizycznych oddziałów) w tych krajach. I tu
    moje pytanie: czy potrzebne są jeszcze jakieś kroki prawne? (jakaś
    rejestrtacja?)Słyszałem, że podobno jest coś takiego, jak europejski NIP
    (ponoć cena ok. 11 tys. zł!!!) - czy to prawda??? Czy istnieje coś takiego i
    czy muszę coś takiego posiadać, aby wystawić fakturę mojemu niemieckiemu
    klientowi? Czy ma to w ogóle (prawne) znaczenie, z jakiego kraju pochdzi mój
    klient? Czy mogę mu wystawić polską fakturę? A może mogę, tylko, że nie
    będzie ona akceptowana w Niemczech? Inna sprawa: czy jeżeli faktura byłaby w
    języku niemieckim (ale z polskim NIP) czy to zmienia sytuację prawną? Chodzi
    mi o to, abym ani ja, ani mój niemiecki klient nie miał problemów przy
    rozliczaniu się z fiskusem.

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziekuję za wszystkie odpowiedzi
    Personalny