eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEuro RTV AGD i wadliwy sprzęt › Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
    Date: Sat, 6 Mar 2010 15:04:56 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 25
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1003061456080.3896@quad>
    References: <hlgffl$ddi$1@inews.gazeta.pl> <hmql9u$fgq$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1003051910050.3932@quad>
    <1...@p...terror.mx> <m...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268164895 22572 83.15.167.123 (9 Mar 2010
    20:01:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Mar 2010 20:01:35 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <m...@z...router>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:631440
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 6 Mar 2010, Marcin Debowski wrote:

    > On 2010-03-06, aari^^^ <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote:
    >> Z tego by wynikało, że sprzedawca może sobie "w tajemnicy" poświadczyć
    >> notarialnie faktu ustosunkowania się do reklamacji, a informowanie Ciebie
    >> kompletnie olać - wszak dowód ustosunkowania się ma. Znaczy nie olać, ale
    >> powiadomić Cię np. po 20 latach.
    >>
    >> Czy tak jest rzeczywiście?
    >
    > Raczej nie. W końcu istotne jest też społeczno-gospodarcze przeznaczenie
    > prawa a literalna interpretacja Gotfryda nie bardzo do takiego
    > przeznaczenia pasuje.

    IMO owo prawo jest literalnie opisane właśnie jako "ustosunkowanie
    się", czyli sprzedawca:
    - musi określić (jakkolwiek) swoje stanowisko
    - nie może odmówić jego przedstawienia

    Mi nie wynika, żeby z przepisu miał obowiązek ganiania za klientem.
    Wysłanie poleconego do klienta daje mu tyle, że odpada zupełnie
    możliwość powoływania się np. "a ja do niego dzwoniłem i on nie
    zajął stanowiska" (weź i udowodnij).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1