  • 1. Data: 2003-09-15 06:24:18
    Temat: Eksmisja
    Od: "JD" <j...@i...pl>

    Witam!
    Mam pytanie, moja żona twierdzi, że wraz z rozwodem chce mnie wyeksmitowac z
    mieszkania, kiedy sąd zasądza taki wyrok? Czym sobie trzeba 'zasłużyć'?

  • 2. Data: 2003-09-15 07:18:20
    Temat: Re: Eksmisja
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik JD <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bk3m1j$1mi$...@n...news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Mam pytanie, moja żona twierdzi, że wraz z rozwodem chce mnie wyeksmitowac
    > mieszkania, kiedy sąd zasądza taki wyrok? Czym sobie trzeba 'zasłużyć'?

    Eksmisja z zajmowanego mieszkania jednego z małżonków, może nastąpić w
    wypadkach wyjątkowych , gdy małżonek swoim rażąco nagannym postępowaniem
    uniemozliwa wspólne zamieszkiwanie np. stale nadużywa alkoholu, wywołuje
    awantury, dopuszcza się aktów przemocy zagrażając tym samym życiu , zdrowiu
    .spokoju innych członków rodziny a zwłaszcza małoletnim dzieciom również nie
    ma przeszkód w orzeczeniu eksmisji gdy małżonek z powodu znęcania się nad
    rodzina opuścił chwilowo rodzinę / odbywając karę pozbawienia wolności za
    znęcanie się nad nią / itp.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-15 08:01:51
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > eksmisji gdy małżonek z powodu znęcania się nad rodzina opuścił
    > chwilowo rodzinę / odbywając karę pozbawienia wolności za znęcanie

    Nawet jesli mieszkanie jest meza ?
    Pozdrawiam.
    Robert K.

  • 4. Data: 2003-09-15 08:48:53
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik onsok <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bk3rk3$rna$...@a...news.tpi.pl...
    > Sandra wrote:

    > Nawet jesli mieszkanie jest meza ?

    nie może orzec eksmisji gdy np:
    - mieszkanie przydzielono mu w związku z wykonywaniem czynności zawodowych
    dot.to również mieszkań przydzielonym funkcjonariuszom policji ,pracownikom
    więziennym, wojskowym itp.
    - w trybie art.58 k.r.o kiedy przysługuje wyłączne prawo do zajmowanego
    lokalu np. właścicielowi domu mieszkalnego lub lokalu stanowiącego odrębną
    nieruchomość / art.136 k.c/ i jego prawo własności stanowi majątek odrębny
    /przepisy k.r.o/

    może orzec eksmisje gdy np:
    - dom ,lokal nie wchodzi do wspólności majątkowej , ale jest np. przedmiotem
    współwłasności w częściach ułamkowych
    - gdy mieszkanie stanowi przedmiot spółdzielczego prawa do lokalu /art.58
    k.r.o/ powoduje utratę uprawnień do dalszego zamieszkiwania w razie najmu
    lokalu najemca pozostaje drugi małżonek jednak nie rozstrzyga o stosunku
    wspoluprawnienia eksmitowanego do danego przedmiotu o tym ostatecznie
    rozstrzygnie podział majątku wspólnego lub podział rzeczy stanowiącej
    przysługującego małżonkom prawa współwłasności w częściach ułamkowych przy
    uwzględnieniu całokształtu okoliczności ustalonych w prowadzonym
    postępowaniu

    Sandra

  • 5. Data: 2003-09-15 13:50:01
    Od: "onsok" <n...@w...pl>