  • 1. Data: 2005-05-29 23:08:28
    Temat: Egzekucja z poręczyciela, gdy dłuznik pracuje i zarabia...
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Trafiła się taka sytuacja:
    Klientowi został poręczony kredyt / pożyczka.
    Klient pracuje i ma emeryture, ale nie spłaca zadłużenia.
    Został wydany nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym + klauzula
    wykonalności.
    Na nakazie jest klient + dwie poręczające kobiety - są wymienieni razem
    jako dłużnicy.

    W jaki sposób (i czy) można skutecznie zablokować egzekucje z emerytury
    poręczyciela, jeżeli dłuznik pracuje i zarabia? Nie ma alimentów etc.
    Czy jest sens walczyć?

    Emerytura została zajęta jedynie w 1/4 wysokości, 3/4 pozostaja do
    dyspozycji poręczającej. Całość emerytury to ok 1000zł (ale nie wiem czy
    netto czy brutto).

    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2005-05-29 23:14:39
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Marcin Żyła" <m...@m...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Emerytura została zajęta jedynie w 1/4 wysokości, 3/4 pozostaja do
    > dyspozycji poręczającej. Całość emerytury to ok 1000zł (ale nie wiem czy
    To bank decyduje, z kogo ściąga, gdyż poręczyciel odpowiada jak współdłużnik
    solidarny (o ile treść poręczenia nie stanowi inaczej). Raczej nie da się
    zbyt wiele zrobić, należy natomiast szybko zgłosić roszczenie regresowe do
    dłużnika głównego.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2005-05-29 23:19:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Żyła wrote:

> [...]
    >
    > W jaki sposób (i czy) można skutecznie zablokować egzekucje z emerytury
    > poręczyciela, jeżeli dłuznik pracuje i zarabia? Nie ma alimentów etc.

    Ummm...

    Piszesz, że klient to pracujący dłużnik z emeryturą - ale że ściągają z
    emerytury poręczyciela...

    To w końcu kto ma emeryturę i z kogo ściągają? Z dłużnika czy poręczyciela?

    Czy może poręczające też są emerytkami?

  • 4. Data: 2005-05-30 04:02:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Żyła wrote:
> [...]
    >
    > Emerytura została zajęta jedynie w 1/4 wysokości, 3/4 pozostaja do
    > dyspozycji poręczającej. Całość emerytury to ok 1000zł (ale nie wiem czy

    bank, bo zapewne o niego chodzi, ma swobodę z kogo będzie ściągał
    niespłacony kredyt. Może sobie wybrać dowolną osobę i właśnie to zrobił.
    Poręczyciel musi sobie zdawać sprawę co podpisuje.
    Teraz poręczyciel może się pofatygować do sądu przeciwko dłużnikowi i
    ściągnąć z jego emerytury to co mu zabrali.

  • 5. Data: 2005-05-30 07:05:29
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Wirtualna wrote:
    > "Marcin Żyła" <m...@m...com> wrote in message

    > To bank decyduje, z kogo ściąga, gdyż poręczyciel odpowiada jak współdłużnik
    > solidarny (o ile treść poręczenia nie stanowi inaczej).

    Niestety, jedynie do kwótów o zajęciu mam dostep, umowa nieosiągalna.
    Raczej nie da się
    > zbyt wiele zrobić, należy natomiast szybko zgłosić roszczenie regresowe do
    > dłużnika głównego.

    A jesteś w stanie określić jak to mniej więcej powinno wygądac?
    MZ

  • 6. Data: 2005-05-30 14:10:08
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Żyła napisał(a):
    > A jesteś w stanie określić jak to mniej więcej powinno wygądac?

    wysłać do niego pismo informujące o sprawie z żądaniem zapłaty, a potem
    pozew

    KG