  • 1. Data: 2004-06-13 18:51:40
    Temat: Dziwna sytuacja ze spozyciem alkoholu...
    Od: frassek<k...@o...pl>

    Naswietle sytuacje

    2 osoby siedza w miejscu publicznym jakim jest boisko szkolne (stale
    miejsc osob pijacych nadmiernie)

    2 osoby siadaja i rozmawiaja sobie, kolo nich okolo 1 metra) znajduje
    sie karton z winem nie nalezacy do nich, podjezdza radiowoz policyjny
    i twierdzi ze ten napoj nalezy do tych 2 osob i czy przyjmuja mandat, 2
    osoby nie zgadzaja sie na przyjecie mandatu, zostaje zabrane na
    komisariat na badanie alkomatem. wyniki pokazuja u jednej osoby
    0,03 mg/cm3 u drugiej ktora pila wczesniej 1 piwo 0,05 mg/cm3.
    Osoby odmawiaja przyjecia mandatu. Policjanci powiedzieli ze kieruja
    sprawe do sadu.

    teraz fakty:
    - policja nie widziala czy te 2 osoby spozywaly alkohol
    - stan z alkomatu nie stwierdza wykroczenia

    Stan po spożyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w
    organizmie wynosi lub prowadzi do:

    stężenia we krwi od 0,2 do 0,5 promila alkoholu lub
    obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w
    1 dm3

    Jak te 2 osoby maja sie bronic?
    Czy sa jakies podstawy prawne na jakie moga sie polowac?

    Prosze o pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-06-13 19:53:34
    Temat: Re: Dziwna sytuacja ze spozyciem alkoholu...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "frassek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wskazanie alkomatu w tym wypadku nigdy nie będzie dowodem pełnienia
    wykroczenia. Wszak to, że ktoś jest pijany niekoniecznie dowodzi faktu, że
    pił przed chwilą i to w miejscu publicznym.

    Teraz Policja będzie musiała przed sądem dowieść, że rzeczeni dżentelmeni
    spożywali owo wino. To, że policjanci nie widzieli nie jest równoznaczne z
    tym, że nikt nie widział. Może mają świadka który dzwonił w tej sprawie do
    nich. Zresztą teraz wiele zależy od sądu i tego, komu da wiarę. jeśli
    policjanci będą opiera zarzut tylko na tym, że owi młodzieńcy siedzieli
    koło kartonu z winem, to moim zdaniem są ich winy nie uzna.

  • 3. Data: 2004-06-13 21:29:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > policjanci będą opiera zarzut tylko na tym, że owi młodzieńcy siedzieli
    > koło kartonu z winem, to moim zdaniem są ich winy nie uzna.

    A w ogóle to pili w miejscu, w którym jest to zabronione?

    KG

  • 4. Data: 2004-06-13 21:54:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A w ogóle to pili w miejscu, w którym jest to zabronione?

    W sumie się nad tym nie zastanawiałem koncentrując się nad udowodnieniem
    samego faktu spożywania. Ale skoro to boisko szkolne, to z dużą dozą
    prawdopodobieństwa można je uznać za teren szkoły. No a tam na podstawie
    art. 14 ustawy o wych. w trzeźwości (...) spożywanie alkoholu jest
    zabronione.

    Teraz można się oczywiście zastanawiać, czy boisko szkolne jest terenem
    szkoły, czy nie? Co też miał ustawodawca na myśli? Czy tylko budynek
    szkoły, czy cały ogrodzony teren szkoły czy może jakikolwiek teren
    należący do szkoły bez względu na jego charakter. Interpretacja będzie
    oczywiście należeć do sądu, ale moim zdaniem jeśli tam nie zachodziły
    jakieś inne dodatkowe nieznane nam, a szczególne okoliczności, to raczej
    jestem skłonny uznać, że teren boiska szkolnego jest terenem szkoły. Tym
    samym spożywający alkohol popełnili wykroczenie.

  • 5. Data: 2004-06-14 00:06:40
    Od: manek<m...@s...one.pl>

    W zasadzie to boisko nie jest szkolnym, nalezy prawdopodobnie do
    wojska, graniczy z murem zakladu karnego. W zasadzie tez policja nie
    moze miec zadnego swiadka, poniewaz spedzilismy tam okolo 3
    minut do pojawienia sie policji, watpie zeby nasza kochana policja
    miala taki czas reakcji nawet jakby ktos zadzwonil. Prosimy poprostu o
    pomoc jak mamy sie tlumaczyc w tej sprawie w sadzie, wiadomo ze
    policja stoi w lepszej sytuacji od nas.

    Dziekuje Pozdrawiam Mariusz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-06-14 00:11:21
    Od: manek<m...@s...one.pl>

    Przepraszam jeszcze jedno. Policja spytala sie czy przyjmujemy
    mandat w wysokosci 200 zl, z tego co dowiedzialem sie niema w
    taryfikatorze policji takiej sumy za wykroczenie o ktore nas oskarzaja.
    Czy to prawda ??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-06-14 06:59:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "frassek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > teraz fakty:
    > - policja nie widziala czy te 2 osoby spozywaly alkohol

    Widzieli, widzieli. Założę się , że widzieli.;))

    > - stan z alkomatu nie stwierdza wykroczenia

    Potwierdza. Jest pozytywny.

    > Stan po spożyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w
    > organizmie wynosi lub prowadzi do:

    To nie ma znaczenie. Znaczący jest fakt spożywania. Nawet mały łyczek jest
    karalny.

    > Jak te 2 osoby maja sie bronic?

    Przed sądem obiecać poprawę, spuścić nisko głowę, przeprościć i prosić o
    niską grzywnę.

    Pozdr
    Leszek
    P.S Trzeba było przelać w cuś;)

  • 8. Data: 2004-06-14 07:35:16
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik manek napisał:

> [...]
    > mandat w wysokosci 200 zl, z tego co dowiedzialem sie niema w
    > taryfikatorze policji takiej sumy za wykroczenie o ktore nas oskarzaja.

    No tak jakby to powinniscie obaj dostać po stówie (gdybyscie pili). Może
    inaczej to powiedział?
    --
    Tofik

  • 9. Data: 2004-06-14 12:09:27
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "manek" <m...@s...one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miala taki czas reakcji nawet jakby ktos zadzwonil. Prosimy poprostu o
    > pomoc jak mamy sie tlumaczyc w tej sprawie w sadzie, wiadomo ze

    Po prostu zeznać prawdę. To Policja musi Ci udowodnić winę, a nie Ty swoją
    niewinność.

  • 10. Data: 2004-06-14 16:49:20
    Od: leon <L...@i...pl>

    > 2 osoby siadaja i rozmawiaja sobie, kolo nich okolo 1 metra) znajduje
    > sie karton z winem nie nalezacy do nich,

    ot tak stoi karton z winem nie nlezacy do nikogo ??? jakos ciezko w to
    uwierzyc,

    leon