    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwna sytuacja ze spozyciem alkoholu...
    Date: Sun, 13 Jun 2004 23:54:25 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc152.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    news:caigrh$5u0$1@news.onet.pl...

    > A w ogóle to pili w miejscu, w którym jest to zabronione?

    W sumie się nad tym nie zastanawiałem koncentrując się nad udowodnieniem
    samego faktu spożywania. Ale skoro to boisko szkolne, to z dużą dozą
    prawdopodobieństwa można je uznać za teren szkoły. No a tam na podstawie
    art. 14 ustawy o wych. w trzeźwości (...) spożywanie alkoholu jest
    zabronione.

    Teraz można się oczywiście zastanawiać, czy boisko szkolne jest terenem
    szkoły, czy nie? Co też miał ustawodawca na myśli? Czy tylko budynek
    szkoły, czy cały ogrodzony teren szkoły czy może jakikolwiek teren
    należący do szkoły bez względu na jego charakter. Interpretacja będzie
    oczywiście należeć do sądu, ale moim zdaniem jeśli tam nie zachodziły
    jakieś inne dodatkowe nieznane nam, a szczególne okoliczności, to raczej
    jestem skłonny uznać, że teren boiska szkolnego jest terenem szkoły. Tym
    samym spożywający alkohol popełnili wykroczenie.