  • 1. Data: 2002-11-28 12:46:42
    Temat: Dzierzawa, a zasiedzenie
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Planuje wydzierzawic grunt wraz z budynkami gospodarczymi. Klient chce
    wydzierzawic to na 10 lat. Ktos twierdzil, ze po 10 lat moze klient
    twierdzic, ze to wszytsko "zasiedzial". Jak to jest naprawde?

  • 2. Data: 2002-11-28 13:33:00
    Temat: Re: Dzierzawa, a zasiedzenie
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    możesz być spokojny. dzierżawca nie jest posiadaczem
    samoistnym (nie mówiąc już o dobrej wierze), a takim musi
    być żeby zasiedzieć - w tym przypadku nieruchomość.
    nie napisałeś jaka to nieruchmość - a jeżeli dzierżawa
    nieruchomości rolnej była zawarta na okres dłuższy niż trzy
    lata lub trwała faktycznie przez okres co najmniej
    dziesięciu lat, dzierżawcy przysługuje z mocy ustawy prawo
    pierwokupu w razie sprzedaży tej nieruchomości.
    pzdr
    klemens

  • 3. Data: 2002-11-28 17:30:29
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Użytkownik "Klemens" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziesięciu lat, dzierżawcy przysługuje z mocy ustawy prawo
    > pierwokupu w razie sprzedaży tej nieruchomości.

    Rolna. Ale mysle, ze prawo pierwokupu to nie problem. Jak zaplaci tyle co
    ktos inny, to co za oproblem :-)

    Dzieki. To mnie uspakaja.
    Sl@o

  • 4. Data: 2002-11-29 07:01:03
    Od: "Przem" <p...@w...pl>

    Cze
    Nie jestem co prawda pewien na 100%
    ale w przypadku nieruchomosci rolnej
    okres dzierzawy ktory upowaznia do pierwokupu to
    30 lat
    pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2002-11-29 07:07:26
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    Art. 695. § 1. Dzierżawę zawartą na czas dłuższy niż lat trzydzieści
    poczytuje się po upływie tego terminu za zawartą na czas nie oznaczony.
    § 2. Jeżeli dzierżawa nieruchomości rolnej była zawarta na okres dłuższy niż
    trzy lata lub trwała faktycznie przez okres co najmniej dziesięciu lat,
    dzierżawcy przysługuje z mocy ustawy prawo pierwokupu w razie sprzedaży tej
    nieruchomości.

    jako leniwy człowiek przeniosłem do posta (z leksa przez schowek) treść art.
    695.2 Kc. żeby rozwiać wątpliwości przemka teraz kopiuje go w całości.
    pzdr
    klemens

  • 6. Data: 2002-11-29 08:42:45
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    problem może być tylko taki, że się komuś nie będzie chciało z tobą
    dogadywać jak będzie wiedział o pierwokupie (bo można to prawo ujawnić w
    kw). ale pewnie nie będzie takiego problemu.
    w teorii musielibyście zawrzeć umowę zobowiązującą do sprzedaży pod
    warunkiem że nie skorzysta dzierżawca z prawa pierwokupu. ale to tylko
    teoria, choć np. z gminą tak się dzieje w praktyce.
    ale nie musisz sie martwić.
    pzdr
    klemens

  • 7. Data: 2002-12-02 13:35:08
    Od: "Przem" <p...@w...pl>

    fakt masz racje,
    ale taka informacje przekazal mi swego czasu prawnik
    zapomnial niestety dodac ze inaczej postepuje sie w
    przypadku gruntow rolnych
    pozdrawiam
    Przemek