  • 1. Data: 2002-11-28 10:15:01
    Temat: koszty zarzadu nieruchomascia wspolna - pytanie
    Od: j...@p...onet.pl

    Wspolnota podjela uchwale o zmianie sposobu ponoszenia kosztow zarzadu
    nieruchomoscia wspolna.
    Ustalono ze niektore koszty zarzadu: ochrona budynku, oplaty za windy i za
    serwis sprzatajacy beda ponoszone przez wszystkich mieszkancow w stosunku do
    mieszkania, a nie tak jak mowi ustawa o wlasnosci lokali w stosunku do
    udzialu w nieruchomosci.
    Ww. ustawa mowi ze wspolnota moze odpowiednia uchwala zmienic obciazenia z
    tytulu kosztow zarzadu nieruchomoscia wspolna, ale tylko jesli uzasadnia to
    sposob korzystania z tych lokali.

    Mamy teraz taka sytuacje ze ponosimy koszty w stosunku do mieszkania a
    glosujemy w stosunku do udzialu w nieruchomosci, co jest niekorzystne dla
    wlascicieli mniejszych mieszkan.

    Jaka jest szansa na uniewaznienie uchwaly przez sad?
    Czy slyszeliscie o tego typu sprawach toczacych sie w sadach, jak sie
    zakonczyly?
    Bede wdzieczny za odpowiedz,
    Jacek

  • 2. Data: 2002-11-28 10:22:22
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > tytulu kosztow zarzadu nieruchomoscia wspolna, ale tylko jesli uzasadnia

    Możecie sie powołać na fakt, że w większych mieszkaniach mieszka więcej
    osób - a zatem opłaty "równo za mieszkanie" są niesprawiedliwe w przypadku
    opłat za windy czy sprzątanie cżeści wspólnych. A czy sąd to uwzględni - to
    już sprawa sądu.

    Moja wspólnota na szczęście jeszcze nie wpadła na tak "genialny" pomysł.

    Dominik Jan Domin

  • 3. Data: 2002-11-28 11:46:36
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Możecie sie powołać na fakt, że w większych mieszkaniach mieszka więcej
    > osób

    Witam
    Cos mi sie wydaje ze nie ma to sensu. Wieksze mieszkanie najczesciej oznacza
    wieksze pieniadze a to oznacza mniejsza rodzine. I tak jest w wiekszosci
    znanych mi przypadkach.

    pzdr.
    Jarek

  • 4. Data: 2002-12-02 08:33:24
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Jaka jest szansa na uniewaznienie uchwaly przez sad?
    > Czy slyszeliscie o tego typu sprawach toczacych sie w sadach, jak sie
    Ponawiam prośbę

  • 5. Data: 2002-12-02 10:10:36
    Temat: Re: koszty zarzadu nieruchomoscia wspólna - pytanie
    Od: j...@p...onet.pl

    > Teoretycznie można złożyć wniosek do sądu w zwiazku z pokrzywdzeniem
    mniejszości przez wiekszość.
    > Przy rozliczaniu pewnych kosztów zawsze będą nieco wygrani i nieco przegrani.
    > Nawet, jeżeli np. windy byłyby uruchamiane na karty magnetyczne (jak
    kserokopiarki w niektórych firmach) to zawsze się znajdzie jakaś wredota jak
    Ty co zaneguje podział kosztów stałych i zmiennych ;-))
    > JaC

    To nie chodzi o pokrzywdzenie mniejszosci przez wiekszosc, a o niezgodnosc
    z ustawa o wlasnosci lokali.
    Uchwala wspolnoty doprowadzila do tego ze wlasciciele mniejszych mieszkan
    ponosza o wiele wieksze koszty zarzadu nieruchomoscia niz ich prawa do
    korzystania z nieruchomosci i niestety rowniez ewentualne zobowiazania dot.
    nieruchomosci wspolnej.
    Logiczne jest chyba by wraz ze wzrostem obciazen z tyt. zarzadzania
    nieruchomoscia wspolna zwiekszyc proporcjonalnie prawa mieszkancow.