  • 1. Data: 2002-11-28 11:14:32
    Temat: Zabrane Prawo Jazdy
    Od: "Rafał Pisarek" <r...@i...pl>

    Czy jadac rowerem po spozyciu alkoholu (0,93 pr) policja moze zabrac prawo
    jazdy ?????

    Jaka jest podstawa prawna tej decyzji.

    Rafał

  • 2. Data: 2002-11-28 11:52:15
    Temat: Re: Zabrane Prawo Jazdy
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał Pisarek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jadac rowerem po spozyciu alkoholu (0,93 pr) policja moze zabrac prawo
    > jazdy ?????
    >
    > Jaka jest podstawa prawna tej decyzji.

    art.87 K.W

  • 3. Data: 2002-11-28 11:54:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Rafał Pisarek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > art.87 K.W

    Sorry ,pośpieszyłem się.Powinno być-art.178 K.K. Gdybyś miał patent sternika
    jachtowego to również MOGLIBY zatrzymać.

    Leszek

    GG 1631219

  • 4. Data: 2002-11-28 12:16:00
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Sorry ,pośpieszyłem się.Powinno być-art.178 K.K. Gdybyś miał patent
    sternika
    > jachtowego to również MOGLIBY zatrzymać.

    A jak sie ma do tego rownosc obywateli wobec prawa? Osoba posiadajaca prawko
    i patent sternika bylaby za to samo przewinienie duzo mocniej ukarana niz
    taka co nie ma zadnego z tych dwoch dokumentow?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2002-11-28 12:18:33
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy jadac rowerem po spozyciu alkoholu (0,93 pr) policja moze zabrac prawo
    > jazdy ?????

    moze

    > Jaka jest podstawa prawna tej decyzji.

    podstawa prawna jest ustawa prawo o ruchu drogowym:

    Art. 135. 1. Policjant:

    1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:

    a) stwierdzenia, że kierujący pojazdem znajduje się w stanie nietrzeźwości
    lub stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,

    b) stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego
    nieczytelność,

    c) podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy,

    d) gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,

    e) gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o
    zatrzymaniu prawa jazdy,

    f) gdy wobec kierującego pojazdem orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów lub
    wydano decyzję o cofnięciu prawa jazdy,

    g) przekroczeniu przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie
    przepisów ruchu drogowego,

    h) przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia
    wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie
    przepisów ruchu drogowego,

    2) może zatrzymać prawo jazdy za pokwitowaniem w razie uzasadnionego
    podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które
    może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.

    i takie dzialanie jest nastepstwem przepisow kodeksu karnego:

    Art. 42 [Prowadzenie pojazdów] § 1. Sąd może orzec zakaz prowadzenia
    pojazdów określonego rodzaju w razie skazania osoby uczestniczącej w ruchu
    za przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, w szczególności
    jeżeli z okoliczności popełnionego przestępstwa wynika, że prowadzenie
    pojazdu przez tę osobę zagraża bezpieczeństwu w komunikacji.

    ssj5

  • 6. Data: 2002-11-28 15:31:21
    Od: "kb" <p...@g...pl>

    > Sorry ,pośpieszyłem się.Powinno być-art.178 K.K.

    He he
    widac, ze sie spieszyles, nie odrozniasz bowiem podstawy prawnej od
    popelnionego przestepstwa. ale to tak jest, gdy chce sie zawsze zabrac glos

    Buziaczek

  • 7. Data: 2002-11-28 15:41:22
    Od: "Działa" <d...@i...pl>

    wiadomości
    > prawo
    > Sorry ,pośpieszyłem się.Powinno być-art.178 K.K. Gdybyś miał patent
    sternika
    > jachtowego to również MOGLIBY zatrzymać.

    a gdybym jechał na koniu?

    pozdrawiam
    grzechu

  • 8. Data: 2002-11-28 20:25:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zatrzymanie Ci prawa jazdy, to nie kara (faktycznie kara dodatkowa - to dla
    teoretyków), tylko sposób zapobieżenia, byś nie jeździł po pijanemu.
    Zasadniczą karę będzie grzywna albo więzienie (no raczej grzywna w tym
    wypadku). Gdybyś miał kartę motorowodną, to zapobiegaliby, byś nie pływał po
    pijanemu i tyle. Jak nie masz, to nie ma czemu zapobiegać.

  • 9. Data: 2002-11-28 20:26:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Ssj5 zapomniał dodac oczywiście, że zacytował Prawo o ruchu drogowym.

  • 10. Data: 2002-11-28 22:26:34
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ssj5 zapomniał dodac oczywiście, że zacytował Prawo o ruchu drogowym.

    Zapomniał dodać, bo od tego zaczął cytat z ustawy.