  • Data: 2007-08-28 09:33:28
    Temat: Re: Dzień opieki nad dzieckiem
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.txrhy4axrgp2nr@sempron...

    > A ja mam dodatkowe pytanie - jak to jest z karmieniem? Obilo mi sie o
    > uszy, ze kobieta (a moze tez mezczyzna?) ma prawo wyjsc godzine wczesniej
    > z pracy na karmienie piersia. Rozumiem, ze tez jest to pelnoplatny
    > miniurlop.
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.

    witam

    kwestie poruszane przez ciebie reguluje art.187kp - mówi on jednak o
    przerwie w pracy na karmienie, a zatem o czymś, co następuje w toku danego
    dnia pracy; przerwą w pracy nie będzie więcej sytuacja, gdy pracodawca
    umożliwi pracownicy przychodzenie o czas tej przerwy później do pracy i
    potem zwolnienie jej z pracy wcześniej o czas tej przerwy;
    przysługuja bowiem dwie 30 minutowe przerwy na karmienie; przerwy te wlicza
    sie do czasu pracy; jeżeli kobieta karmi więcej niż jedno dziecko, to
    przerwy (też dwie) wynoszą po 45 minut; oczywiście na wniosek pracownicy
    przerwy te moga byc udzielone łącznie;
    jeżeli pracownica pracuje w ciągu dnia mniej niż 4 godziny, to przerwy takie
    nie przesługują; gdy do 6 godzin - jedna przerwa na karmienie (30 min albo
    45 min);
    ważne jest to, że przerwy te przysługuja tylko pracownicy i tylko wowczas
    gdy karmi piersią, a nie np. butelką

    pzdr