  • Data: 2007-09-02 19:23:56
    Temat: Re: Dzień opieki nad dzieckiem
    Od: "Idiom" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Takich rzeczy sie dowiaduje na kursach laktacyjnych. Karmienie piersia we
    > wczesnych okresach zycia dziecka zmniejsza w znacznym stopniu ryzyko
    > powstania wad zgryzu, poniewaz dziecko w ten sposob uczy sie prawidlowego
    > ulozenia szczeki. Stosowanie lyzeczek moze doprowadzic do przesuniecia sie
    > zuchwy do tylu, czyli tylozgryz.

    Jeżeli Twoim zdaniem "wczesny okres życia dziecka" obejmuje również czas, gdy
    dziecko ma np. 5 miesięcy, to powtarzam pytanie - to jak kilkumiesięcznemu
    dziecku podaje się jabłka ze słoiczka - wtłaczając do sztucznej piersi ?

    Mnie uczono, że w wieku miesięcy 5 karmienie łyżeczką nie niesie żadnego
    ryzyka, ale widocznie to była ściema ;)

    > Czemu nie meski? Mezczyzni tez moga wytwarzac mleko. Wiaze sie to ze
    > zwiekszona iloscia wydzielanej prolaktyny, ktora u mezczyzn pojawia sie
    > glownie w stresie oraz przy nowotworach przysadki.

    Z racji różnic w budowie piersi. Sztuczna pierś, którą ja znam, to pojemnik
    zakończony miękką rurką, którą można stosowac tylko w połączeniu z sutkiem nie
    przypominającym młodzieńczego pryszcza. (I używany jest do jednoczesnego
    karmienia i stymulacji piersi, żeby zaczęły wydzielać pokarm)

    No i poza tym, jeżeli taka sztuczna pierś miałaby zmniejszać ryzyko wady
    zgryzu (jak twierdzisz), to musiałaby mieć kształt i "konsystencję" piersi. No
    i musiałaby być z tworzywa umożliwiającego odkażenie przez wygotowanie. IMHO
    to sprawia, że coś mi się nie wydaje, aby kiedykolwiek udało się wyjść poza
    model: butelka+rurka.

    Jeżeli widziałeś sztuczną pierś w innej formie to ponawiam pytanie - gdzieś
    musi przecież istnieć jakieś zdjęcie, rycina - prosze o udostępnienie mi.

    > Zbyt malo to powszechne jest chyba. Ale moze namowie moja polozna do
    > napisania z tego pracy magisterskiej :)

    A, rozumiem... żadnych materiałów jeszcze nie ma na ten temat :D

    Bo ja nie pytam o powszechny artykuł z "Pani Domu" tylko o odnośnik do
    fachowego materiału.

    No, ale skoro nie ma, to rozmowę uważam za niebyłą ;)

    pozdr

    Monika