  • 181. Data: 2005-04-02 11:15:47
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:d2lu0e$4h8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > I jaka jest podstawa prawna tego stwierdzenia. Odpowiedź: zarządzenie
    > dyrektora albo zapis w statucie szkoły NIE JEST prawidłową odpowiedzią.

    Bo ty tak uważasz??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 182. Data: 2005-04-02 11:35:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:d2lu0e$4h8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bo ty tak uważasz??

    Myślę, że nie tylko ja. Być może zauważyłeś, że od paru lat żyjemy w
    państwie, które - przynajmniej formalnie głosi, że jest państwem prawa.
    Stąd zasada, że wszystko co nie jest zakazane, jest dozwolone. A do
    zakazu czy nakazu, ograniczającego prawa obywateli *) wymagana jest
    podstawa prawna rangi co najmniej ustawy.

    M.

    *) Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale Twoi uczniowe w szkole TEŻ są
    obywatelami RP i mają prawa obywatelskie zapisane w Konstytucji RP,
    szczególnie co do zakresu ochrony czci i godności.

  • 183. Data: 2005-04-02 12:34:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Myślę, że nie tylko ja. Być może zauważyłeś, że od paru lat żyjemy w
    > państwie, które - przynajmniej formalnie głosi, że jest państwem prawa.
    > Stąd zasada, że wszystko co nie jest zakazane, jest dozwolone.

    Czyli potrzebny Ci jest formalny zakaz siedzenia tyłem do tablicy albo zakaz
    noszenia siekiery do szkoły?Uważam, że w zupełności wystarczy regulamin
    szkolny.

    > zakazu czy nakazu, ograniczającego prawa obywateli *)

    Więc szczyl ma prawo siedzieć tyłem do tablicy, bo nie ma ustawy????

    > *) Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale Twoi uczniowe

    Nie mam uczni.

  • 184. Data: 2005-04-02 12:57:31
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Leszek napisał(a):

    > Czyli potrzebny Ci jest formalny zakaz siedzenia tyłem do tablicy albo
    > zakaz noszenia siekiery do szkoły?Uważam, że w zupełności wystarczy
    > regulamin szkolny.

    IMHO chrzanienie. Jeżeli ktoś (dyrektor) posiłkuje się regulaminem, to
    może zastosować wyłącznie represje REGULAMINOWE.
    (Oczywiście jeżeli w ogóle do czegokolwiek ma prawo ;-) )

    Nie wiemy jaka "kara" w tym konkretnym przypadku grozi za posługiwanie
    się komórką, ale jeżeli nie jest określona, to zabranie komórki jest
    ewidentnym nadużyciem i tyle.

    MAc

  • 185. Data: 2005-04-02 18:48:19
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 19:39:36 +0200, Sebol napisał(a):

    > Opiekunem prawnym dziecka są rodzice poczytaj kodeks rodzinny i opiekuńczy
    > - o ile oczywiście wiesz co to jest. Na terenie szkoły jej nic się nie
    > zmienia.

    Odróżniasz pojęcia "opiekun prawny" od "ustawowy [tu: z mocy ustawy]
    opiekun, sprawujący _bezpośrednią_ opiekę"?
    Art. 39 ust. 1 pkt. 3 Ustawy o systemie oświaty.

    > Możesz korzystać z komórki na sali sądowej

    Jak sędzia zabroni, to też?

    > przestań zmyślać

    A argumentów brakło?

    RG

  • 186. Data: 2005-04-02 18:57:36
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 Apr 2005 13:35:53 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Stąd zasada, że wszystko co nie jest zakazane, jest dozwolone. A do
    > zakazu czy nakazu, ograniczającego prawa obywateli *) wymagana jest
    > podstawa prawna rangi co najmniej ustawy.

    Tu jest: art. 39 ust. 1 pkt 3 _Ustawy_ o systemie oświaty.

    PS.
    Art. 52 Konstytucji RP:
    1. Każdemu zapewnia się wolność poruszania się po terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyboru miejsca zamieszkania i pobytu.
    2. Każdy może swobodnie opuścić terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    3. Wolności, o których mowa w ust. 1 i 2, mogą podlegać ograniczeniom
    określonym w ustawie.

    Gdzie w ustawie jest napisane, że nauczyciel może ograniczyć to prawo
    ucznia, podczas gdy sprawuje nad nim opiekę, na przykład na szkolnej
    wycieczce?

    RG

  • 187. Data: 2005-04-02 19:01:44
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 20:19:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W wypadku będącym przedmiotem naszych rozważań przywłasczenie telefonu
    > przejawia sie w tym, że dyrektor bezprawnie postępuje z nim, jak ze
    > swoją włąsnością i zamyka w szafie. nie ejst jego właścicielem i neima
    > do tego prawa.

    Wykonuje swoje zobowiązanie opieki nad cudzym dzieckiem zgodnie z art. 354
    § 1 kc. Zabiera w celu oddania rodzicom. Brak bezprawności.

    RG

  • 188. Data: 2005-04-02 19:03:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wykonuje swoje zobowiązanie opieki nad cudzym dzieckiem zgodnie z art.
    354
    > § 1 kc. Zabiera w celu oddania rodzicom. Brak bezprawności.

    Ty mnie oświeć, jaki ma związek kradzież komórki z opieką. Zresztą już
    tamtym razem to przedyskutowaliśmy.

  • 189. Data: 2005-04-02 19:03:48
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 20:13:21 +0200, Jotte napisał(a):

    > Na przykład: rozporządzenie w sprawie ramowego statutu (np. gimnazjum)
    > wymienia w § 3 organy szkoły. I mamy wśród nich samorząd uczniowski. Zatem
    > tenże samorząd, jako organ szkoły, co bez wątpienia potwierdzi brutalnie
    > napadnięty telefonicznie wizytator działa w trybie kpa.

    A jakie postępowania administracyjne prowadzi samorząd szkolny?

    RG

  • 190. Data: 2005-04-02 19:10:17
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 19:43:23 +0200, Sebol napisał(a):

    > Komuno ...... wróc :) Przykro mi nie ma takiego obowiązu, jest obowiązek
    > schludnego wyglądu.

    Wynikający z? Nieschludny wygląd nie przeszkadza w nauce i nie zagraża
    życiu i zdrowiu.
    ;)

    RG