  • Data: 2005-04-04 07:46:48
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Apr 2005 21:01:44 +0200, Roman G. napisał(a):

    > Wykonuje swoje zobowiązanie opieki nad cudzym dzieckiem zgodnie z art. 354
    > § 1 kc. Zabiera w celu oddania rodzicom. Brak bezprawności.

    To ja powiem, co uważam w tej sprawie, wyłącznie z punktu widzenia matki:
    moje dzieci mają komórki, za moim przyzwoleniem, a nawet z mojej
    inicjatywy, gdyż uważam, że jest to jakieś danie im szansy na np. wezwanie
    pomocy w razie potrzeby. Poza tym jest to wygodna i czasami jedyna możliwa
    forma kontaktu (a nawet kontroli w jakimś tam stopniu) z dziećmi.
    Oczywiście, jeśli rodzice nawet nie wiedzą o posiadaniu komórki przez
    dziecko, sprawa wygląda nieco inaczej, no ale...
    Gdyby to mojemu dziecku komórka została zabrana za rozmowę _na_przerwie_,
    mocno bym się zdenerwowała. I zastanawia mnie jeszcze jeden fakt: dlaczego
    dyrektor nie wzywa rodzica np. telefonicznie, a jedynie poleca dziecku
    przyprowadzenie owego?! Korona by mu z głowy spadła, gdyby zlecił
    sekretarce skontaktowanie się z rodzicami ucznia?
    I jeszcze sprawa statutu szkoły: jestem przekonana, że gdyby zrobić sondę
    wśród wszystkich rodziców uczniów polskich szkół w zakresie znajomości
    statutów szkół ich dzieci, okazałoby się, że nie zna ich, a nawet nigdy nie
    widziało na oczy, 5/6 całości. I nie jest dla mnie argumentem, że to ich
    wina. Również szkole powinno zależeć na tym, żeby statut był znany i łatwo
    dostępny, bez konieczności upominania się o niego w sekretariacie.

    Pozdrawiam

    Eva Sheers