  • Data: 2005-04-04 13:53:17
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Apr 2005 11:05:10 +0200, Evunia napisał(a):

    > Chyba nie do końca... Czy rodzic poświadcza własnoręcznie złożonym podpisem
    > zapoznanie się ze statutem szkoły? Jeśli nie to... Nie jestem przekonana,
    > czy można przyjąć za pewnik znajomość statutu.

    Szkoła zapoznaje ze statutem na zasadach przez nią określonych. Może to być
    wyłożenie statutu w bibliotece.
    Nie zawierasz ze szkołą cywilnoprawnej umowy usługi, abyś własnym podpisem
    miała gwarantować znajomość każdego jej szczegółu.
    Nie wyobrażam sobie, abym jako ojciec miał wybrać dziecku szkołę bez
    uprzedniego zaznajomienia się z jej statutem. To nieodpowiedzialne.

    > Jak widać czasami uczeń swój interes pojmuje dość dziwnie i wbrew
    > oczekiwaniom dorosłych. A że jest "tylko" dzieckiem, nie można wymagać od
    > niego absolutnej odpowiedzialności i rozsądku (w rozumieniu dorosłych) w
    > działaniu. Dlatego też twierdzę, że dyrektor powinien sam zawiadomić
    > rodziców (zlecić to wychowawcy, pedagogowi, sekretarce) i wezwać ich do
    > stawienia się w szkole. Jeśli uczeń ma coś poważnego do ukrycia, to raczej
    > będzie wolał stracić komórkę, niż ujawnić rodzicom fakt jej posiadania.
    > I w ten sposób coś ważnego być może umknie i szkole i rodzicom.

    Po przemyśleniu zgadzam się z twoją argumentacją.

    RG