  • 1. Data: 2007-02-05 20:00:12
    Temat: Dyplom ukonczenia studiow
    Od: Arkadiusz Bereda <b...@t...pl>

    Dzień dobry Wszystkim,

    prosze o podpowiedz, czy jako pracodwaca mam prawo poprosić swojego
    pracownika o okazanie kopii dyplomu ukończenia uczelni wyższej?

    Pytanie drugie - czy dział kadr (który ów dyplom posiada) na moję prośbę
    ma obowiązek udostępnić mi wgląd to tegoż dyplomu?

    pozdrawiam,

    A.

  • 2. Data: 2007-02-05 20:18:41
    Temat: Re: Dyplom ukonczenia studiow
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 21:00:12 +0100, Arkadiusz Bereda napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie drugie - czy dział kadr (który ów dyplom posiada) na moję prośbę
    > ma obowiązek udostępnić mi wgląd to tegoż dyplomu?

    a co ten dział kadr jest w jakiejś innej firmie ?
    Skoro gość przychodzi i mówi Ci , że chce się zatrudnić u ciebie jako
    kierowca to nie tylko masz prawo ale obowiązek sprawdzić czy on ma ważne
    prawo jazdy i jakie ,i skoro mówi ci ,że jest magistrem informatyki ,a Ty
    masz go zatrudnić i jeszcze mu płacić ,to moim zdaniem masz prawo żądać by
    CI ten papier pokazał.

    akala

  • 3. Data: 2007-02-05 20:36:07
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Arkadiusz Bereda napisał(a):
    > prosze o podpowiedz, czy jako pracodwaca mam prawo poprosić swojego
    > pracownika o okazanie kopii dyplomu ukończenia uczelni wyższej?
    Tak, masz prawo. Tak samo, jak masz prawo poprosic go, zeby Ci pokazal
    np swoja metryke urodzenia. Ale pracownik ma prawo olac Twoja prosbe
    > Pytanie drugie - czy dział kadr (który ów dyplom posiada) na moję prośbę
    > ma obowiązek udostępnić mi wgląd to tegoż dyplomu?
    Nie
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-02-05 21:36:39
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 21:36:07 +0100, badzio napisał(a):

    > Tak, masz prawo. Tak samo, jak masz prawo poprosic go, zeby Ci pokazal
    > np swoja metryke urodzenia. Ale pracownik ma prawo olac Twoja prosbe
    Pytający jako pracodawca może też olać takiego pracownika czy kandydata do
    pracy

    > Nie
    a dlaczego ? czy dyrektor firmy lub właściciel firmy nie ma prawa
    zapoznać się z aktami pracownika znajdującymi się w kadrach firmy którą
    kieruje lub której jest właścicielem ?

    akala

  • 5. Data: 2007-02-05 21:38:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq82jh$qfo$1@nemesis.news.tpi.pl Arkadiusz Bereda
    <b...@t...pl> pisze:

    > prosze o podpowiedz, czy jako pracodwaca mam prawo poprosić swojego
    > pracownika o okazanie kopii dyplomu ukończenia uczelni wyższej?
    Oczywiście. Prosić możesz o co zechcesz. Prośby jednak nie musza być
    spełniane.
    Natomiast jeśli ten dyplom stanowi potwierdzenie (dowód) posiadania
    kwalifikacji
    wymaganych dla zajmowanego stanowiska (art. 22^1 §4 KP) to możesz tego
    żądać.

    > Pytanie drugie - czy dział kadr (który ów dyplom posiada) na moję prośbę
    > ma obowiązek udostępnić mi wgląd to tegoż dyplomu?
    Kadry posiadają ten dyplom?? Nie kopię?? Dziwne.
    Ale jako pracodawca masz prawo wglądu do akt osobowych pracownika.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-02-06 07:13:31
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu akala porozsypywal nastepujace haczki:
    > Pytający jako pracodawca może też olać takiego pracownika czy kandydata do
    > pracy
    Zgadzam sie.
    > a dlaczego ? czy dyrektor firmy lub właściciel firmy nie ma prawa
    > zapoznać się z aktami pracownika znajdującymi się w kadrach firmy którą
    > kieruje lub której jest właścicielem ?
    Hmm... nie wiem czy slusznie, ale zalozylem nastepujaca sytuacje -
    pytajacy ma firme i chce przyjac pracownika, ktory jeszcze pracuje
    (wlasnie skonczyl pracowac w innej firmie). I chce od kadr tej drugiej
    firmy otrzymac dyplom.
    Jesli ma na mysli kadry swojej firmy - no to oczywiscie, jak najbardziej
    moze. Ale wtedy jego watpliwosc oznaczalaby ze sie nie nadaje do jej
    prowadzenia (chociaz z drugiej strony - juz pierwsze pytanie 'czy mam
    prawo prosic' tez wskazuje na to ze to **** a nie pracodawca)
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-02-06 11:40:54
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Tue, 06 Feb 2007 08:13:31 +0100, badzio napisał(a):

    > Patrze, patrze a tu akala porozsypywal nastepujace haczki:

    najważniejszym haczykiem w tej sprawie, to trzeba przyznać, jest niezbyt
    jasno zadne pytanie ,bo faktycznie pytający mógł mieć na myśłi kadry innej
    firmy

    akala

  • 8. Data: 2007-02-06 15:05:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:eq84k4$40o$2@node1.news.atman.pl...

    > Nie

    Ma obowiązek i to oddać ten dokument, gdyż jest on własnością
    pracownika.
    Dział kadr po zapoznaniu się z oryginałem powinien sobie zrobić z niego
    kopię i ją trzymać w aktach pracowniczych.
    Zapewne to jakaś prywatna firemka, która sądzi, że w ten sposób pracownik
    tak szybko od nich nie odejdzie.

  • 9. Data: 2007-02-06 20:14:57
    Od: Arkadiusz Bereda <b...@t...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:
> [...]
    >
    > Kadry posiadają ten dyplom?? Nie kopię?? Dziwne.
    > Ale jako pracodawca masz prawo wglądu do akt osobowych pracownika.

    Panie i Panowie,

    dla mnie to jest jakiś absurd. Praciwnik po ukończeniu studiów oddał
    kopię dyplomu do działu kadr, ale ja go nie widziałem i miałem okazji
    zapoznać się np. z oceną końcową ze studiów.

    Poprosiłem pracownika o pokazanie mi choć kopii dyplomu lub odpowiedz
    ustną (ocena końcowa ze studiów, temat pracy magisterskiej), ale ten
    odmówił. Zwróciłem się więc do działu kadr, który otrzymał kopię dyplomu
    tegoż pracownika, jeszcze wtedy kiedy ja nie byłem jego przełożonym.
    Dział kadr też mi odmówił udzielenia takich danych.

    Rodzi się więc pytanie dla kogo jest dyplom. Na pewno dla osoby, która
    kończy studia, ale czy pracodawca nie powinien mieć możliwości
    zapoznania się z takimi informacjami jak specjalizacja, ocena końcowa,
    temat pracy magisterskiej?

    Przecież dział kadr potrzebuje kopii dyplomu do naliczenia urlopu i nie
    obchodzą go merytoryczne sprawy.

    Ale wracając do mojego pytania - czy dział kadr mając kopię dyplomu ma
    prawo odmówić mi podania np. oceny końcowej ze studiów mojego podwładnego?

    pozdrawiam,

    A.

  • 10. Data: 2007-02-06 20:48:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqanla$ku7$1@atlantis.news.tpi.pl Arkadiusz Bereda
    <b...@t...pl> pisze:

> [...]
    > odmówił. Zwróciłem się więc do działu kadr, który otrzymał kopię dyplomu
    > tegoż pracownika, jeszcze wtedy kiedy ja nie byłem jego przełożonym.
    Raz piszesz, że jesteś pracodawcą, raz - że przełożonym. Zdecyduj się.
    Jako pracodawca masz dostęp do akt osobowych pracownika.
    Jako zwierzchnikowi - być może. Np. na zasadzie delegacji uprawnień, których
    może ci udzielić pracodawca.

    > Dział kadr też mi odmówił udzielenia takich danych.
    A jesteś ich przełożonym? Bo jak nie, to kazać im nie możesz.

    > czy pracodawca nie powinien mieć możliwości zapoznania się z takimi
    > informacjami jak specjalizacja, ocena końcowa, temat pracy magisterskiej?
    Jeśli jest to wymóg do zajmowania danego stanowiska, to oczywiście (nie wiem
    jak z tym tematem pracy; czy to jest teraz zamieszczane na dyplomie? bo ja
    nie mam ani na jednym, ani na drugim).
    Ale zdaje się, że ty nie jesteś pracodawcą (jak wcześniej zeznawałeś) tylko
    przełożonym. Więc masz prawo znać jedynie te dane personalne innych
    pracowników, które są ci niezbędne w wykonywaniu swej pracy i funkcji. Co ci
    np. do jego oceny końcowej?

    > Ale wracając do mojego pytania - czy dział kadr mając kopię dyplomu ma
    > prawo odmówić mi podania np. oceny końcowej ze studiów mojego podwładnego?
    Myślę, że generalnie tak.

    --
    Jotte