  • 1. Data: 2007-02-05 20:05:40
    Temat: mapa dla notariusza
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

    Pytanie:
    Mam 1 oryginał mapy rysowany przez geodete. Czy do umowy notarialnej musze
    ten oryginał zostawić czy notariusz moze sobie zrobić kopie? Geodeci twierdz
    ze musi byc oryginał i że musze im go zostawić ;>
    Umowa ma dotyczyć przejęcia udziałów w drodze po prababci droga jest długa i
    kreta....

    I jeszcze jeden problem - na mapie droga jest namalowana - ale w rozpisce
    nie jest wykazana - bo jak była rysowana nikt o niej nie myślał - ponoć w
    związku z tym tak czy siak musze mapke zamówić....

    Ile szacunkowo moze/powinna kosztować taka mapka ?

    Jerry

  • 2. Data: 2007-02-06 08:36:55
    Temat: Re: mapa dla notariusza
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl> napisał w wiadomości

    > Ile szacunkowo moze/powinna kosztować taka mapka ?

    Skoro już pytałeś geodetę, czy musisz mapkę zostawić, to przecież trzeba było g
    zapytać, ile będzie kosztować. Koszt mapki zależy od wkładu pracy w nią. A nie
    wiedząc jak ta mapka ma wyglądać trudno nawet oszacować, ile może kosztować.

  • 3. Data: 2007-02-06 16:48:33
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

    > Użytkownik "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro już pytałeś geodetę, czy musisz mapkę zostawić, to przecież trzeba
    > było g

    Nie pytałem osobiście - dzwonił prawnik który mnie "prowadzi"

    Zastanawiam się czy geodeta odpowiedział jak odpowiedział bo .....
    czy rzeczywiście notariusz nie moze zrobić sobie ksera - z tego co wiem to
    na akcie notarialnym notariusze czasem nawet piszą że mieli jakiś dokument
    (np czyjś spadek) do wglądu i ine biora oryginalow....

    Czym sie różni optycznie ksero od oryginału mapki ?

    i czemu notariusz nie moze zrobić ksera sobie?

    Jerry

  • 4. Data: 2007-02-06 17:27:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i czemu notariusz nie moze zrobić ksera sobie?

    Może mieć, ale równie dobrze Może Tobie wydać odpis. Generalnie akt notarialny
    to jest to, co u notariusza, natomiast Ty zawsze otrzymujesz odpis.

  • 5. Data: 2007-02-06 19:21:09
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

> [...]
    >
    > Może mieć, ale równie dobrze Może Tobie wydać odpis. Generalnie akt
    > notarialny to jest to, co u notariusza, natomiast Ty zawsze otrzymujesz

    Czyli co - geodeta robi mnie w wała że notariusz musi zatrzymać mój oryginał
    mapy?

    Jerry

  • 6. Data: 2007-02-06 19:48:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli co - geodeta robi mnie w wała że notariusz musi zatrzymać mój oryginał
    > mapy?

    Nie umiem Ci powiedzieć. Ale najprościej zadzwonić do notariusza.
    któregokolwiek, bo przecież mają jednakowe przepisy. Z tego co pamiętam, to
    musisz mieć oryginał. Jeśli notariusz musi go zatrzymać a masz tylko jeden, to
    możesz u niego pobrać potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię. Do większości
    celów wystarczy.

  • 7. Data: 2007-02-06 20:14:42
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

> [...]
    > to musisz mieć oryginał. Jeśli notariusz musi go zatrzymać a masz tylko
    > jeden, to możesz u niego pobrać potwierdzoną za zgodność z oryginałem

    jutro sie wybieram - jak bedzie który miał czas - bo o tej porze już nie
    zadzwonie raczej ;>
    A tu pytam bo jakby mi ktoś powiedzial przepis ze musi to bym dziś do
    geodety pojechał - sprawa o tyle pilna że cześć papierów ma chyba 3 miesiace
    ważności (odpisy z KW)

    Jarek