  • 1. Data: 2004-06-08 16:08:19
    Temat: Dowód w sprawie cywilnej
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    Pytanie mam następujące:

    Czy jeden przedmiot (dokument) może być równocześnie dowodem w dwóch
    odrębnych sprawach (lecz o identycznym charakterze) toczących się przed
    danym sądem?

    pdr
    Olo

  • 2. Data: 2004-06-08 17:24:56
    Temat: Re: Dowód w sprawie cywilnej
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Czy jeden przedmiot (dokument) może być równocześnie dowodem w dwóch
    > odrębnych sprawach (lecz o identycznym charakterze) toczących się przed
    > danym sądem?

    a dlaczego by nie...

    KG

  • 3. Data: 2004-06-08 17:40:15
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > a dlaczego by nie...

    Tradycyjnie ... "to zalezy od sedziego".

  • 4. Data: 2004-06-08 18:09:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Tradycyjnie ... "to zalezy od sedziego".

    W takim razie pytanie dodatkowe. Czy jak przyniosę na rozprawę w pierwszej z
    tych spraw dowód i zapytam sędziego, czy może on być jednocześnie dowodem w
    drugiej z nich, to czy w przypadku odpowiedzi odmownej będę mógł ten dowód
    jeszcze sobie "wypożyczyć" celem sporządzenia odpisu notarialnego? I ile
    taki odpis może kosztować? (tym dokumentem jest legitymacja studencka)

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2004-06-08 18:21:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > jeszcze sobie "wypożyczyć" celem sporządzenia odpisu notarialnego? I ile
    > taki odpis może kosztować? (tym dokumentem jest legitymacja studencka)

    Ja bym raczej w drugiej sprawie wskazał że dowód (oryginał) znajduje się
    w aktach X.

    KG

  • 6. Data: 2004-06-08 19:16:03
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

> [...]
    > jeszcze sobie "wypożyczyć" celem sporządzenia odpisu notarialnego? I ile
    > taki odpis może kosztować? (tym dokumentem jest legitymacja studencka)

    Art. 228. § 1. Fakty powszechnie znane nie wymagają dowodu.
    § 2. To samo dotyczy faktów znanych sądowi urzędowo, jednakże sąd powinien
    na rozprawie zwrócić na nie uwagę stron.

    Jeżeli uda ci się dowieść jakiś fakt przed sądem, to automatycznie staje się
    on faktem znanym sądowi urzędowo i nie wymaga on już ponownego dowodzenia,
    tak więc nie ma potrzeby wypożyczania go.
    Oczywiście jeśli chcesz przy pomocy tego dokumentu dwukrotnie dowodzić jeden
    fakt.

  • 7. Data: 2004-06-08 19:17:25
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > on faktem znanym sądowi urzędowo i nie wymaga on już ponownego dowodzenia,
    > tak więc nie ma potrzeby wypożyczania go.

    Laickie pytanie: A czy ma to zastosowanie również wówczas, gdy w każdej ze
    spraw będzie inny skład orzekający?

    > Oczywiście jeśli chcesz przy pomocy tego dokumentu dwukrotnie dowodzić
    jeden
    > fakt.

    Tak własnie. To są dwie identyczne sprawy, tylko prowadzone osobno i pod
    róznymi sygnaturami.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-06-09 09:50:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ja bym raczej w drugiej sprawie wskazał że dowód (oryginał) znajduje się
    > w aktach X.

    Ewentualnie wraz z takim wnioskiem można przedłożyć kserokopię rzeczonego
    dokumentu by sąd się wstępnie mógł zorientować, czy wniosek jest zasadny.

  • 9. Data: 2004-06-09 15:15:41
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ewentualnie wraz z takim wnioskiem można przedłożyć kserokopię rzeczonego
    > dokumentu by sąd się wstępnie mógł zorientować, czy wniosek jest zasadny.

    Kserokopię są juz od dawna w aktach obydwu spraw. Po prostu dostałem
    wezwanie na rozprawę w pierwszej z nich w ktorym nakazano mi dostarczyć
    oryginał lub odpis notarialny dokumentu. Spodziewam się ze w drugiej będzie
    tak samo bo to dwie identyczne sprawy toczące się przed tym samym sądem,
    stąd moje pytania :-)

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2004-06-10 11:46:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    będzie
    > tak samo bo to dwie identyczne sprawy toczące się przed tym samym sądem,

    To w odpowiedzi na drugie wezwanie poinformujesz sąd, ze oryginał znajduje
    się w aktach tej pierwszej sprawy.