  • 1. Data: 2009-09-29 12:26:08
    Temat: Dom
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    Witam,

    jest chłopak i dziewczyna, kochają się chcą się pobrać. Chłopak myśli o postawieniu
    domu. Rodzice dziewczyny przepisali na nią dużą działkę wraz z domem w którym
    mieszkają. Chłopak chciałby postawić dom na tej działce (obok domu jej rodziców,
    rodzice nie protestują). Po ok 5 latach stawiają dom i go wspólnie urządzają. Co w
    przypadku gdy za 20 lat chcą wziąć rozwód? Co dzieje się ze wspólnym domem?

  • 2. Data: 2009-09-29 12:34:04
    Temat: Re: Dom
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Haribo pisze:

> [...]
    urządzają. Co w przypadku gdy za 20 lat chcą wziąć rozwód? Co dzieje się ze wspólnym

    Jakim wspólnym domem? Przecież nie mają wspólnego domu :)

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-09-29 12:34:58
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Haribo pisze:
> [...]
    przypadku gdy za 20 lat chcą wziąć rozwód? Co dzieje się ze wspólnym domem?

    Wg tego co napisałem,wszystko jest córki.

    --
    kuba

  • 4. Data: 2009-09-29 12:37:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jakim wspólnym domem? Przecież nie mają wspólnego domu :)

    Pewnie o ten:

    "Chłopak chciałby postawić dom na tej działce (obok domu jej rodziców"

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-09-29 12:38:22
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Jakim wspólnym domem? Przecież nie mają wspólnego domu :)

    Dlaczego? Przecież razem jako zgodne małżeństwo go wybudowali. Oboje wyłożyli podobne
    kwoty na jego budowę i urządzenie.

  • 6. Data: 2009-09-29 12:39:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > "Chłopak chciałby postawić dom na tej działce (obok domu jej rodziców"

    I? Przecież to nie będzie ich wspólny dom.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-09-29 12:39:47
    Od: BK <b...@g...com>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Superficies_solo_cedit

  • 8. Data: 2009-09-29 12:41:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Haribo pisze:

    > Dlaczego? Przecież razem jako zgodne małżeństwo go wybudowali. Oboje wyłożyli
    podobne kwoty na jego budowę i urządzenie.

    Bo to będzie dom córki (żony) tj. właściciela działki.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-09-29 12:41:11
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Wg tego co napisałem,wszystko jest córki.

    Jak uniknąć tej sytuacji?

  • 10. Data: 2009-09-29 12:41:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > "Chłopak chciałby postawić dom na tej działce (obok domu jej rodziców"

    Stawianie domu na nie swojej (chocby i wspolwlasnej) dzialce chyba nei jest
    najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka
    jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?

    Pozdrawiam
    SDD