  • 61. Data: 2010-01-21 13:34:36
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 14:27:10 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Jeśli po obniżeniu VATu cena by nie zmalała, to znaczy to, że w danym
    > sektorze nie ma wolnego rynku, tylko jest monopol albo oligopol. Benzyna
    > jest dobrym przykładem, ale nie nazywajmy tego wolnym rynkiem.

    Jak się rypła sprawa z cementowaniami... zmowa cenowa trwała od ~11 lat...
    Ale najpierw był myk że cementownie są nierentowne i trzeba je
    sprywatyzować (czytaj: sprzedać obcokrajowcom) - co tez uczyniono.
    I nagle.... cuuuuud - cementownie przeżywają prosperiti :)
    Ale kasa już płynie za granice a nie do polskich kieszeni. Ale cement
    kupuje polak za zawyżone ceny - musi go kupować.

  • 62. Data: 2010-01-21 15:59:13
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Dobrze jest argumentować poprzez reductio ad absurdum. Twierdzisz, że
    > obniżenie podatku o 18% nic nie da? Masz prawo, każdy może błądzić. Czy
    > jednak będziesz nadal tkwił w błędzie, gdyby chodziło o podatek 50%? A
    > 100%? A 200%? Gdzie jest granica, kiedy obniżki by były widoczne, a gdzie
    > nie? I dlaczego przebiega ona powyżej 18%?

    W UK od pierwszego grudnia 2008 do 31 grudnia 2009 (13 miesiecy) byla
    obizona stawka VAT z 17,5% do 15%. Jako przeciwdzialanie kryzysowi.
    Efekty cenowe byly widoczne juz 1 grudnia 2008... Sprzedaz przez caly 2009
    byla wyzsza niz analogiczna z roku poprzendiego.
    Wczoraj ogloszono, ze bezrobocie oraz ilosc zasilkow po praz pierwszy od 2
    lat sie zmniejszyla, czyli wzroslo zatrudnienie... to bylo obnizenie VAT
    zaledwie o 2,5 punkta. Narturanie nie sam VAT za zatrudnienie odpowiada,
    jednak to pokazuje, ze nawet tak wydawac by sie moglo niewielka obnizka na
    wacie ma tak potezne konsekwencje.

  • 63. Data: 2010-01-21 16:04:30
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Herald" <h...@o...eu> wrote in message

    > Jeżeli masz odrobinę inteligencji i trzeźwo myślisz, to da się np. przy
    > 2-3
    > KK spokojnie obskoczyć 5 miesięcy na "kredyt" bez zapłacenia złotówki
    > odsetek. Jedyni opłata za karty roczna w wysokości ~45zł (choć jeżeli
    > korzystasz z karty na odpowiednim poziomie - to opłaty rocznej i tak nie
    > ma.
    > Ale jest jedno ale .. .trzeba myśleć i znać GP, okres rozliczeniowy itp
    > itd
    > ;)

    No wlasnie, ja tego nadal nie pojmuje.
    Moze faktycznie moja inteligencja jest niska i w Polsce ludzie sa na
    znacznie wyzszym poziomie inrteligecji bo ja:
    mam karte kredytowa ktora mnie nic nie kosztuje bez zadnych warunkow.
    Malo, mam 56 dni na splcaenie zadluzenia KK bez odsetek, moge w przypadku
    dyuzego zadluzenia np. przeniesc je na druga karte gdzie daja mi zero
    odsetek przez 18 miesiecy (poza prowizja od przelania 2-3%)
    Karte kredytowa splaca karta debeowa przez internet (tak mi wyodnie).
    Piszesz o analizjie kilku kart i prowadzenie wnikliwych obliczen co bardziej
    sie oplaca ile musz wydac by nie zplacic rocznej ooplaty itp... Faktycznie
    to przerasta moja inteligecje, i widocznie anglikow tez bo to jest za
    darmo...
    I wytlumacz mi, jak trzeba byc inteligetnym by brac KK i jeszcze za nia
    placic rocznie nawet jesli ta oplata jest ukryta w warunkach korzystania z
    tej karty?

  • 64. Data: 2010-01-21 16:06:38
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-21 14:18, Użytkownik Herald napisał:

    > Ale, to uwaga do radosława i pmlb - trzeba potrafić z czegoś korzystać i to
    > wiedzieć :)

    W pierwszej kolejności trzeba coś takiego chcieć i to jest
    ten fakt którego nie potrafisz zrozumieć.
    Są ludzie którzy po prostu nie chcą.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2010-01-21 18:14:48
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010, SzalonyKapelusznik wrote:

    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych art 8 i 9.

    Wyłącznie w kwestii formalnej: "w szczególności".
    Odpada jako bezwzględne kryterium, niezależnie od dyskusji czy
    to jest na temat.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2010-01-21 18:20:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tyle, że płatność w złotówkach odbywa się też drogą elektroniczną,

    Ale różnica jest taka, że w przypadku zapłaty gotówką czy wpłaty na
    konto dostaje *pieniądze* (już są jego, w jego kieszeni lub na jego
    koncie, może je wydać, przelać, wypłacić).
    W przypadku "zapłaty kartą" dostaje *obietnicę*, że *ktoś* mu pieniądze
    klienta *wpłaci* (w przyszłości) :P
    Taka odmiana weksla (wystawcą jest "organizacja karciana").

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2010-01-21 18:27:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010, pmlb wrote:

    > Predzej czy pozniej po okresie fascynacji
    [...]
    > Ja ci tylko powiem tak, posiadacz karty w polsce:
    > - [...]
    > - [...]
    > - [...]
    > - [...]
    > - [...]

    No ładnie.
    A gdzie najważniejsza i podstawowa właściwość karty - czyli podawanie
    organizacjom bankowym (dobrowolnie!) informacji kiedy, co i za ile
    się kupuje?
    Jakieś bzdurne "ustawy o ochronie danych", nadużywane i nadinterpretowane
    (celem np. "ochrony numeru rejestracyjnego samochodu" :P), a tu ludziska
    same wciskają pełny opis "finansowy" :O

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2010-01-21 18:47:55
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com>
    Ale o co chodzi ? Nam się te karty po prostu opłaca używać. Pomijając
    przypadki o których teraz dyskutujemy nie ma problemu prowizji i nie wiem
    czego tam jeszcze "dostrzegłeś".

  • 69. Data: 2010-01-21 19:47:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może

    > To znaczy, że nie ja płacę.

    > Nie ja

    A kto? Za mąkę w chlebie też nie płacisz? Ten sam poziom argumentów...

    > No właśnie, kupuję towar na rynku, jego cena jest uwarunkowana
    > przeróżnymi kosztami, ale nie moimi

    I cena może się zmieniać w zależności od tych kosztów, o tym właśnie
    dyskutujemy, a niektórzy to negują.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2010-01-21 19:49:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-21 16:59, pmlb pisze:

> [...]
    > odpowiada, jednak to pokazuje, ze nawet tak wydawac by sie moglo
    > niewielka obnizka na wacie ma tak potezne konsekwencje.

    Dokładnie tak, ale ... to działa w obie strony:

    "Obniżenie VAT we Francji na usługi gastronomiczne z 19,6 proc. do 5,5
    proc. nie wpłynęło na wzrost zatrudnienia w sektorze restauracyjnym.
    Dodatkowo wpływy z VAT spadły o 2,4 mln euro.

    Władze francuskie ujawniły dane dotyczące skutków wprowadzenia od 1
    lipca 2009 r. obniżonej, 5,5-proc. stawki VAT na usługi gastronomiczne.
    Niestety, dane te są druzgocące. W sektorze restauracyjnym nie wzrosło
    zatrudnienie, tak jak planowano. Ceny spadły zaledwie o 1,46 proc.
    Jedynym zauważalnym skutkiem obniżki VAT jest spadek wpływów budżetowych
    o 2,4 mln euro.

    :)

    --
    spp