  • 71. Data: 2010-01-21 20:12:46
    Temat: Re: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > No ładnie.
    > A gdzie najważniejsza i podstawowa właściwość karty - czyli podawanie
    > organizacjom bankowym (dobrowolnie!) informacji kiedy, co i za ile
    > się kupuje?
    > Jakieś bzdurne "ustawy o ochronie danych", nadużywane i nadinterpretowane
    > (celem np. "ochrony numeru rejestracyjnego samochodu" :P), a tu ludziska
    > same wciskają pełny opis "finansowy" :O

    Kiedys przy okazji wizyty w banku, znajomy pokazal mi co bank "wie" o
    kliencie:)))
    Powiem tylko, tak... nie bylo tam jedynie informacji kiedy sram...
    Co kupuje, gdzie tankuje i ile, co zamiawiam przez internet, skad mam
    dochody, ile place podatku, jaki podatek place... to tylko konto+karta
    Do tego informacjie z councilu z cala moja historia (ta zapisana w
    papierach) w UK!
    Poprzez analize karty i konta plus dane z gminy bank jest w stanie o mnie
    powiedziec wszystko poza tym kiedy sram... NAPRAWDE GOTOWKA JEST CUDOWNA:)
    Az dziw bierze, ze w Polsce ludzie tak starsznie chca kart i wszedzie nimi
    placic. Byc moze w Polsce jeszcze takich informacji sie nie kolekcjonuje,
    wszak to wlasnie anglicy sa mistrzami swiata w "hurtowniach danych". Ale...

  • 72. Data: 2010-01-21 20:15:40
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A kto?

    Płatnik

    > Za mąkę w chlebie też nie płacisz?

    Ano nie płacę. Za gotowy towar płacę.

    > Ten sam poziom argumentów...

    Identyczny

    > I cena może się zmieniać w zależności od tych kosztów, o tym właśnie
    > dyskutujemy, a niektórzy to negują.

    Zobacz na temat. Chodzi o koszty ponoszone przez klientów końcowych a nie
    producentów czy pośredników.

  • 73. Data: 2010-01-21 20:45:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Zobacz na temat. Chodzi o koszty ponoszone przez klientów końcowych a
    > nie producentów czy pośredników.

    Poczytaj o przerzucalności kosztów.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2010-01-21 20:45:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Ale to nie ja płacę. O to mniej wiecej chodzi, że gdybym miał płacić te
    > wszystkie koszty to szukałbym tańszego dostawcę.

    Jakiego? Takiego co CIT nie płaci? Tym bardziej dałbyś dowód, że
    wysokość opłat wpływa na cenę końcową, o czym właśnie mówimy.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2010-01-21 21:35:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, pmlb wrote:

    > Kiedys przy okazji wizyty w banku, znajomy pokazal mi co bank "wie"
    > o kliencie:)))

    No to po dobroci pytałem, dlaczego pomijasz ten "szczegół" :|

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2010-01-21 22:18:15
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > [...]
    >
    > No to po dobroci pytałem, dlaczego pomijasz ten "szczegół" :|

    Bo dla 90% czytelnikow tej grupy to teorie spiskowe dziejow...
    A powiedz im, ze dostep do takich informacji ma praktycznie kazda osoba w
    banku (nie mowie o pracownikach obslugi jak sprzataczki czy konserwator) to
    juz jests "debilem" z "paranojami" przesladowczymi.
    Dlatego nie poruszam tego tematu.
    Kiedys chcalem, przy okazji dyskusji na grupie bankowosci, informujac, ze na
    wycieczki zagraniczne staram sie placic tylko gotowka, nawet jesli to sa
    wycieczki biznesowe, za co zostalem okrzykniety jaskinio0wcem bankowym, bo z
    karta wygodniej i nowoczesnie... Na moje pytanie o obawe przed danymi
    zostawionymi w banku, zostalem potraktowany jak trol:)

  • 77. Data: 2010-01-21 22:27:21
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "pmlb" <p...@d...com> pisze:
> [...]
    > jaskinio0wcem bankowym, bo z karta wygodniej i nowoczesnie... Na moje
    > pytanie o obawe przed danymi zostawionymi w banku, zostalem

    A ty masz coś do ukrycia przed bankiem lub NSA.gov? ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie ma bliższego związku niż związek między bliźniakami.

  • 78. Data: 2010-01-22 00:04:19
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Poczytaj o przerzucalności kosztów.

    W twoich artykułach ? :)

  • 79. Data: 2010-01-22 00:05:04
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > A ty masz coś do ukrycia przed bankiem lub NSA.gov? ;-)

    Ja?... ja tam tylko lubie gotowke:) Taki starodawny jestem.;)

  • 80. Data: 2010-01-22 00:07:38
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jakiego? Takiego co CIT nie płaci? Tym bardziej dałbyś dowód, że
    > wysokość opłat wpływa na cenę końcową, o czym właśnie mówimy.

    Ja producent jestem by gadać o swoich kosztach ?