  • 1. Data: 2005-11-03 15:37:30
    Temat: Dodanie opinii na branżowej stronie www - przymkną mnie?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest sobie oficjalna strona www, zawierająca nowości z pewnej branży.
    Są tam umieszczone zdjęcia i wizytówki osób odgrywających w tej branży dosyć
    istotną rolę. Pod wizytówkami jest pole "Dodaj opinię", "autor" i "opinia".
    Chciałbym właśnie jednej osobie dodać taką opinię i stąd moje pytanie:
    czy nie złamię jakiegoś przepisu i nie narażę się na odpowiedzialność.
    Opinia byłaby krótka - tylko sygnatura dwóch spraw, nazwy sądów i ewentualny
    termin rozpraw. Pierwsza sprawa dotyczy zadłużeń w Spółdzielni Mieszkaniowej
    (osoba przegrała z kretesem, ale złożyła apelację i nadal nie zamierza płacić)
    drugą sprawę skierowała do sądu grodzkiego policja (ciągłe nocne imprezy, osoba
    w czasie interwencji posłała policję do wszystkich diabłów i postraszyła
    ustosunkowanymi krewnymi, pełniącymi ważne funkcje państwowe). Na sprawę w
    sądzie grodzkim nie stawiła się (od kilku lat odbiera wezwania wybiórczo, po
    uprzednim sprawdzeniu nadawcy na poczcie).
    Chodzi oczywiście o to, żeby narobić jej trochę bydła w pracy. Opinia byłaby
    oczywiście podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem + nr telefonu.
    Grozi coś za taki numer, czy może lepiej dać sobie spokój? Ewentualnie jakaś
    podstawa prawna...

    Ta strona www jest:
    "polskim wortalem tematycznym dedykowanym środowisku [...]. Informuje o
    nowościach w branży, dostarcza praktycznych wskazówek oraz prezentuje
    różnorodne osiągnięcia naukowe z dziedziny [...] w Polsce i na świecie.
    Współpracujemy na stałe z osobami, które tworzyły branżę [...] w Polsce. Z
    naszego serwisu korzystają zarówno doświadczeni specjaliści od [...], jak i
    studenci kierunków związanych z tą tematyką. Portal składa się z trzech części:
    Aktualności, Praktyka i Nauka. Użytkownicy znajdują w nim informacje z branży
    [...] z kraju i ze świata, przegląd mediów oraz komentarze elity [..].

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2005-11-03 15:43:38
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jest sobie oficjalna strona www, zawierająca nowości z pewnej branży.

    Ale tajemniczy jesteś. Myślisz, że tak trudno zgadnąć, że chodzi
    o portal www.proto.pl? :->

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 3. Data: 2005-11-03 15:48:56
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ale tajemniczy jesteś. Myślisz, że tak trudno zgadnąć, że chodzi
    > o portal www.proto.pl? :->

    Zwykła asekuracja :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2005-11-03 16:34:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Czapla napisał(a):
> [...]
    > oczywiście podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem + nr telefonu.
    > Grozi coś za taki numer, czy może lepiej dać sobie spokój? Ewentualnie jakaś

    Jeśli są to informacje powszechnie dostępne to nic nie grozi. Inna
    sprawa, że na takiej stronie pewnie ktoś moderuje komentarze, więc nie
    zdziw się jak Twój tekst w ogóle się nie pojawi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-11-03 17:56:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Inna
    > sprawa, że na takiej stronie pewnie ktoś moderuje komentarze, więc nie
    > zdziw się jak Twój tekst w ogóle się nie pojawi.

    Z ciekawości sprawdziłem. Komentarz ukazał sie od razu, ale być może za
    jakiś czas zniknie?

  • 6. Data: 2005-11-03 21:50:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 3 Nov 2005 16:48:56 +0100, Czapla napisał(a):

    > Zwykła asekuracja :)
    No to teraz małe grzebanie w archiwum news i pamięci by wydobyć nazwisko
    tego stryjka "we władzach" i naocznie ocenimy czy kombinatoryka uwidacznia
    się na fizjonomii? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-11-04 08:34:58
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli są to informacje powszechnie dostępne to nic nie grozi.

    No właśnie chodzi o to czy sygnatura sprawy, nazwa sądu i termin rozprawy to są
    informacje powszechnie dostępne. I w świetle jakich przepisów...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2005-11-04 16:28:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > No właśnie chodzi o to czy sygnatura sprawy, nazwa sądu i termin
    rozprawy to są
    > informacje powszechnie dostępne. I w świetle jakich przepisów...

    Wszystkie te informacje są wywieszane na/przy drzwiach sali rozpraw
    (wokanda) a korytarz w sądzie jest miejscem publicznym.

  • 9. Data: 2005-11-04 16:29:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:dkdj1s$hmo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Z ciekawości sprawdziłem. Komentarz ukazał sie od razu, ale być może za
    > jakiś czas zniknie?

    Już zniknął :(
    No, ale można to samo wpisywać codzień rano to parę osób poczyta...