  • 11. Data: 2007-06-27 12:33:40
    Temat: Re: Dłużnik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "katastralny" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Od tego jest komornik, to jest jego zadanie a nie Twoje.
    > Powinien na podstawie danych dostarczonych przez Ciebie podjąć czynności.
    > Poza tym przeciez nie musi zajmować gotówki.
    > Jest osobą fizyczną prowadzącą DG wiec za zobowiązania odpowiada całym
    > majątkiem.

    Wiem.
    Ale pisałem już wyżej, że oprócz dochodów z DG nic nie ma - to wiem na pewno.
    Tylko nie wiem jak te dochody ściągnąć...???

  • 12. Data: 2007-06-27 12:42:04
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    katastralny pisze:

    > Wiem.
    > Ale pisałem już wyżej, że oprócz dochodów z DG nic nie ma - to wiem na pewno.
    > Tylko nie wiem jak te dochody ściągnąć...???

    Puszukaj firm, które coś kupują od Twojego dłużnika. Być może zamiast
    płacić mu bezpośrednio np. 1000zł wolały by Ci dać 800zł za 1000zł jego
    długu.

    I poszukaj jakiegokolwiek majątku dłużnika - być może masz pecha, ale
    chyba nieczęsto się zdarza, że osoba prowadząca DG nie ma nawet
    komputera? Pamiętaj, że masz dużo czasu - praktycznie do końca życia
    możesz go ścigać (dokładniej: 10 lat od ostatnio zakończonej egzekucji
    komorniczej).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-06-27 13:12:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, katastralny wrote:

    > No też mi się wydaje, ze jakiś dziwny.
    > Rachunek znam i podałem - ale generalnie konto jest martwe.
    > Komornik twierdzi, że akurat w przypadku karty podatkowej to nie ma obowiązku
    > robienia obrotu na koncie.

    To jest w błędzie.
    Obowiązku "robienia obrotu na koncie" nie ma rownież przy innych formach
    opodatkowania - tylko NIEKTÓRE (znaczy firma-firma) i to raczej duże
    transakcje są objęte takim obowiązkiem (a np. jak firma sprzedaje "dużo
    małych rzeczy" to owych limitów wcale nie musi przekroczyć, 15 000
    euro (!) to zdaje się aktualny limit dla pojedynczej transakcji.
    Może miał na myśli fakt że przy karcie na ogół łatwiej obejść się
    w ogóle bez konta *w ogóle* (bo np. podatki można wpłacać gotówką,
    a reszta firm musi płacić przelewem).
    Ale jak dłużnik konto ma, to różnicy nie widzę.

    > A jak mu zajmie konto, to nawet jeśli robi przelewy
    > na ZUS i US z tego konta, to zacznie robić przez Pocztę Polską i tak to nic nie
    > da. Oczywiście, jednak zająć może. Ale niby lojalnie(??) uprzedza, że to nic
    > nie da. I taka jak powyżej argumentacja mnie - niestety - przekonuje.

    Obawiam się że słusznie :(

    > Nie ma na takiego bicza żadnego, mimo że prowadzi własną FIRMĘ?????

    A co to ma do rzeczy???
    Niby w czym prowadzący FIRMĘ, która np. przynosi straty, jest w lepszej
    sytuacji od pracownika który otrzymuje minimalną pensję?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-06-27 14:18:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, katastralny wrote:

    > Ponawiam pytanie: jak wykazać że taki dłużnik na KP prowadzący DG ma
    > JAKIKOLWIEK dochód?

    IMVHO - naciskasz jednak w złym miejscu.
    Co by Ci dało, jakbyś wiedział ze ma dochód, skoro nie jesteś w stanie
    go zająć?
    Na .prawo było sporo opisów, kiedy to komornicy zajmowali PRZYCHÓD
    lub MAJĄTEK firmy w róznych formach, zupełnie nie dbając o to czy
    firma ma dochód czy straty.

    > Pytam, bo nie wiem, a to sam komornik powiedział, że - o
    > ile należności za faktury nie wpływają na konto (a ponoć nie wpływają) - nie ma
    > szans, bo dłużnik zawsze może mówić, że wychodzi na zero, zarabia 200 zł albo
    > coś w tym stylu.... ;((((

    No ale jakby miał dochód to co by się zmieniło?
    Pomysłu nie mam, usiłuję dojść jedynie w czym pokładasz nadzieję
    w razie wykazania dochodu?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-06-27 16:03:33
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    > komputera? Pamiętaj, że masz dużo czasu - praktycznie do końca życia
    > możesz go ścigać (dokładniej: 10 lat od ostatnio zakończonej egzekucji

    Komputer może i nawet ma - nie interesowałem się tym - ale jak znam życie to
    ani drogi nie jest ani... hmm... inaczej: będzie, że mu "niezbędny" do pracy
    dg, a tego komornik pozbawić nie może. Nie wiem, ale komp. to mnie nie interesi
    jakiś stary zapewne:/

  • 16. Data: 2007-06-27 16:05:38
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    > IMVHO - naciskasz jednak w złym miejscu.
    >  Co by Ci dało, jakbyś wiedział ze ma dochód, skoro nie jesteś w stanie
    > go zająć?

    Zasadniczo racja.

    >  Na .prawo było sporo opisów, kiedy to komornicy zajmowali PRZYCHÓD
    > lub MAJĄTEK firmy w róznych formach, zupełnie nie dbając o to czy
    > firma ma dochód czy straty.

    No tak, ale żeby COKOLWIEK zająć, to ta kasa musi się znaleźć np. na koncie - a
    tutaj nigdzie jej nie widać (prócz rachunków czy faktur). A dłużnik twierdzi,
    że dg przynosi dochód poniżej najniższej pensji no i imo d.pa zbita://

    >  No ale jakby miał dochód to co by się zmieniło?
    >  Pomysłu nie mam, usiłuję dojść jedynie w czym pokładasz nadzieję
    > w razie wykazania dochodu?

    Racja.
    Chodzi mi raczej o kasę z tyt. tego dochodu, sam już nie wiem..::///

  • 17. Data: 2007-06-27 16:09:50
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    > a reszta firm musi płacić przelewem).
    >  Ale jak dłużnik konto ma, to różnicy nie widzę.

    No w sumie racja. Nic mi to nie pomaga, ale racja!

    >  Obawiam się że słusznie :(

    >  A co to ma do rzeczy???
    >  Niby w czym prowadzący FIRMĘ, która np. przynosi straty, jest w lepszej
    > sytuacji od pracownika który otrzymuje minimalną pensję?

    Nie wiem, wydaje mi się, że w tym że przy pracowniku widać dochód i dodatkowo
    jest pracodawca. A jak nie znam kontrahentów z jego dg, to jak mam to ustalić:
    śledzić go?
    Czy może komornik przejrzy faktury wstecz (ma w ogóle takie prawo, bo się nie
    orientuję..?? czy może dłużnik tego odmówić??), to... to co? Napisze do tych co
    korzystali z jego usług, że "następnym razem kasa do komornika"? Hmmm... jestem
    w kropce...:/

  • 18. Data: 2007-06-27 17:11:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > twierdzi,
    > że dg przynosi dochód poniżej najniższej pensji no i imo d.pa zbita://

    IMHO nie ma to znaczenia.
    Przedsiebiorcy mozna zabrac od geby nawet i ostatnie 10 zl i wysokosc
    najnizszej pensji nei ma tu zadnego magicznego znaczenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2007-06-27 17:16:09
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    > Przedsiebiorcy mozna zabrac od geby nawet i ostatnie 10 zl i wysokosc
    > najnizszej pensji nei ma tu zadnego magicznego znaczenia.

    Aha, tego nie wiedziałem.
    Z tym że wracam do źródeł, bo te 200 zł było tylko przykładem: jak wykazać, ze
    dłużnik MA dochód, jeśli oświadczy, że zarabia te 10 zł (i będzie je płacił, z
    tym że mnie to nie satysfakcjonuje:/) albo 0 zł? Jak udowodnić, że więcej??

  • 20. Data: 2007-06-27 18:55:57
    Temat: Re: Dunik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 18:03:33 +0200, katastralny napisał(a):
    [...]
> [...]
    > "niezbędny" do pracy dg, a tego komornik pozbawić nie może. Nie wiem,
    > ale komp. to mnie nie interesi jakiś stary zapewne:/

    IMHO w przypadku DG nie ma problemu z zajęciem narzędzia pracy.

    p. m.