  • 1. Data: 2007-10-04 15:21:20
    Temat: Dłużnik problem z adresem, czy mozna dać skutecznie sprawę do sądu?
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam dłużnika, który wystawił weksel z poręczeniem żony, jako gwarancje
    spłaty zobowiązania.
    Termin płatności minął.
    Dłużnik płacił do tej pory jakieś grosze, ale teraz przestał.
    Okazało się, że nie mieszka już w swoim domu, bo go sprzedał na spłate
    długów bankowych.
    Wyrejestrował też swoja firmę.
    Mam do niego tylko telefon komórkowy, na który jak dzwonie z identyfikacją
    numeru to nie podnosi, ale jak dzwonie z zastrzeżonego to podnosi i wiem, że
    nadal prowadzi działalność - pewnie na kogoś z rodziny, bo jak ktoś odemnie
    zadzwonił jako potencjalny klient, to dłużnik oczywiście był chętny
    świadczyć usługę, z czego wynika, że dochody ma i nadal prowadzi swój
    interes.

    Myślałem o złożeniu pozwu i weksla do sądu, ale nie mam jego nowego adresu,
    czy sąd może to ustalić?
    Czy po prostu odrzuci pozew , bo nie ma adresu pozwanego?
    Gość może też mieszkać gdzieś bez meldunku.
    Czy ktoś bardziej doświadczony, mógłby mi poradzić co z tym zrobić?

    Pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2007-10-04 15:26:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Może mało prawnie, ale skutecznie. Podesłać kogoś z ofertą. Zapytać przez
    telefon gdzie ma przyjechać, a nawet wstępnie złożyć zamówienie i poprosić
    o dane firmy, która będzie wykonywać.

  • 3. Data: 2007-10-04 15:48:23
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > telefon gdzie ma przyjechać, a nawet wstępnie złożyć zamówienie i poprosić

    Problem w tym, że czlowiek obecnie świadczy usługi w zakładaniu alarmów
    tylko u klienta i jest dość ostrożny, pewnie ze względu na wieżycieli, więc
    swojego adresu nie poda, już ktoś próbował, to podaje stary siedziby firmy,
    którą zmieniał 3 razy w ciągu 10 lat i własnie teraz jest niby w trakcie
    reorganizacji.
    Można go oczywiście zwabić gdzieś, pod pozorem usługi, ale nie wiele to da,
    bo na pytanie, gdzie teraz mieszka to twierdzi, że po stracie domu
    zamieszkuje z rodziną, troche u jednych krewnych, troche u innych i adresu
    nie poda, żeby ich nie nachodzić, ale oczywiście dług napewno spłaci.

  • 4. Data: 2007-10-04 19:50:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mareK napisał(a):

> [...]
    > Gość może też mieszkać gdzieś bez meldunku.
    > Czy ktoś bardziej doświadczony, mógłby mi poradzić co z tym zrobić?

    Co do zasady musi być adres pozwanego, ale od tego są wyjatki (patrz
    niżej). W tym przypadku masz następujące wyjścia:

    - możesz dochodzić należności od żony dłużnika, jako poręczyciela -
    jeśli znasz jej adres, to możesz ją pozwać, pomijając męża

    - jeśli chcesz dowiedzieć się gdzie jest aktualnie mąż zameldowany, to
    pogooglaj sobie co to jest centralne biuro adresowe

    - jeśli gość jest gdzieś zameldowany, ale tam nie mieszka, to bez obaw
    próbuj go pozwać na adres zameldowania. Być może w takim przypadku
    korespondencja z sąd przyjdzie z adnotacją "nie podjęto w terminie", co
    przy przedstawierniu dowodu, że dłużnik jest zameldowany da Ci wygraną
    sprawę. Jeśli jednak korespondencja będzie wracała z adnotacją "adresat
    tu nie mieszka" i sąd wiedząc że jest tam zameldowany nie będzie mimo to
    chciał uznać listu za doręczonego, to:

    - sprawdź co to jest kurator dla doręczeń i skorzystaj z tej instytucji.

    To tak w skrócie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-10-05 22:02:39
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > chciał uznać listu za doręczonego, to:
    >
    > - sprawdź co to jest kurator dla doręczeń i skorzystaj z tej instytucji.

    Dzięki za rady, tylko z biurem adresowym to jest problem ,bo nie chcą
    udzielić informacji chyba, że za zgodą zainteresowanego, co jest już bez
    sensu - powołuja sie na ochrone danych osobowych
    Na żądanie sądu udzielą takiej informacji, ale sam pozew nie jest dla nich
    żadnym argumentem.

    Chyba ten kurator dla doręczeń jest najlepszym wyjściem, bo adnotacja "nie
    podjęto w terminie" przy pierwszym zawiadomieniu, też nic podobno nie daje -
    znajomy miał taki przypadek - zdaniem sądu pozwany nie został skutecznie
    zawiadomiony, a obywatel nie musi wiedzieć, że ktos go pozwie i nie
    wyjeżdzać z miejsca zameldowania na dłuższy czas. Przy następnych wezwaniach
    to już skutkuje trybem doręczony.

    Pozdrawiam
    mareK

  • 6. Data: 2007-10-06 05:23:16
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mareK napisał(a):
> [...]

    To złóż pozew bez podania adresu, albo z ostatnim adresem
    zameldowania i jeśli pozew będzie zwrócony ze względu na brak możliwości
    doręczenia korespondencji, to takie postanowienie sądu powinno przekonać
    cba (nie mylić z CBA :)

    Powodzenia.

  • 7. Data: 2007-10-06 05:37:49
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mareK napisał(a):

> [...]
    > zawiadomiony, a obywatel nie musi wiedzieć, że ktos go pozwie i nie
    > wyjeżdzać z miejsca zameldowania na dłuższy czas. Przy następnych wezwaniach

    Aby sąd ustanowił kuratora, trzeba go przekonać, że miejsce pobytu
    strony nie jest znane. Na Twoim miejscu postąpiłbym tak:

    - pozwał dłużnika na ostatni adres zameldowania,
    - jeśli korespondencja nie mogłaby być doręczona, to równolegle na tej
    podstawie prosiłbym o ustanowienie kuratora, jak również wystąpił do CBA
    z pytaniem o zameldowanie.

    A co do konieczności dwukrotnego awizowania w opisywanym przez Ciebie
    przypadku - to chyba nie jest problem?

    Zasytanów się również z jakiego majątku chcesz egzekwować należność
    przez komornika.