  • 11. Data: 2009-08-29 20:51:29
    Temat: Re: [Długie] Pośrednik nieruchomości - dziwna sytuacja, zerwanie umowy
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > 9) dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych.
    >
    > Wobec tego - moim zdaniem - ustawy z 02 marca 2000 r. nie stosuje się do
    > umowy deweloperskiej ( mającej za przedmiot wybudowanie i przeniesienie
    > własności nieruchomości lub odrębnej własności lokalu), umowy sprzedaży
    > nieruchomości albo umowy zamiany nieruchomości. Natomiast ustawę stosuje
    > się do umowy o świadczenie usług mającej za przedmiot pośrednictwo w
    > sprzedaży nieruchomości, bo nie dotyczy wprost sprzedaży nieruchomości a
    > tylko pośrednictwa zmierzającego do stworzenia sposobności zawarcia

    Dzięki,
    jeśli ta interpretacja zostanie potwierdzona przez jakiegoś prawnika to
    jestem w domu :-)

    --
    Reseller

  • 12. Data: 2009-08-29 21:45:25
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Reseller wyskrobał(a):
    > Dzięki,
    > jeśli ta interpretacja zostanie potwierdzona przez jakiegoś prawnika
    > to jestem w domu :-)

    A jesteś w stanie udowodnić, że podpisałeś się na placu budowy? Albo czy z
    treści umowy to wynika?

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2009-08-29 22:23:22
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    .B:artek. pisze:
    > Reseller wyskrobał(a):
    >
    > A jesteś w stanie udowodnić, że podpisałeś się na placu budowy? Albo czy
    > z treści umowy to wynika?

    Tak, jest zapis, że umowę zawarto w czasie "prezentacji"

    --
    Reseller

  • 14. Data: 2009-08-30 10:10:52
    Od: wombi <w...@o...eu>

    wombi pisze:
    > Art.16 ustawy z 02 marca 200 r.:
    > Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    > przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
    > 9) dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych.

    Miało być:

    Art.5 ustawy z 02 marca 2000 r.:
    Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
    5) dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych.

  • 15. Data: 2009-09-02 12:22:33
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > sprzedaży nieruchomości, bo nie dotyczy wprost sprzedaży nieruchomości a
    > tylko pośrednictwa zmierzającego do stworzenia sposobności zawarcia

    W związku z niedotrzymaniem przez pośrednika warunków finansowych -
    chodziło o konkretne mieszkanie, obiecywali inną cenę, której nie byli w
    stanie dotrzymać - umowa została pisemnie anulowana z adnotacją, że
    wcześniejsza umowa uznana została przez strony jako niebyła i nie będzie
    rodzić żadnych skutków prawnych..
    Sprawa nieuczciwego pośrednika zamknięta!!!

    Jutro jestem umówiony z przedstawicielem dewelopera.

    --
    Reseller