  • 1. Data: 2007-03-23 06:09:13
    Temat: Delegacja
    Od: "Malgorzata Sep" <m...@o...eu>

    Cześć

    W firmie, w której pracuję, od 1 marca obniżone zostały stawki za tzw.
    kilometrówkę
    (o ponad 50%), a decyzję tę podano do wiadomości 28 lutego. W tym czasie
    siedziałam
    w delegacji w Jeleniej Górze (a że firma jest w Płocku, więc odległość
    spora). Czy
    główna księgowa ma rację twierdząc, że moją delegację - wyjazd 25 lutego,
    powrót
    3 marca - chce mi rozliczyć po nowych stawkach? Przecież to jest coś jakby
    zmiana
    warunków umowy w trakcie jej obowiązywania. Gdybym wiedziała wcześniej, że
    policzą mi po takiej stawce, pojechałabym autobusem.

    Jeśli firma nie ma racji, to jak mam domagać się należnych mi pieniędzy?
    Wystąpić do
    sądu pracy? Co ewentualnie zrobić wcześniej, by przedstawiciel firmy nie
    powiedział
    w sądzie, że on gotowy był wypłacić po dawnej stawce, bo oczywiście nikt mi
    nie chce
    na druku delegacji potwoerdzić na pismie odmowy wypłaty po starej stawce?
    Wysłać żądanie listem poleconym czy jak? Będę wdzięczna za każdą radę,
    zarówno
    na grupie, jak tez na m...@o...eu.

    Pozdrawiam serdecznie
    Małgosia

  • 2. Data: 2007-03-23 07:51:02
    Temat: Re: Delegacja
    Od: c...@p...onet.pl

    On 23 Mar, 07:09, "Malgorzata Sep" <m...@o...eu> wrote:
> [...]
    > na druku delegacji potwoerdzić na pismie odmowy wypłaty po starej stawce?
    > Wysłać żądanie listem poleconym czy jak? Będę wdzięczna za każdą radę,

    stosowanie stawek niższych niz w rozporządzeniu jest niezgodne z
    prawem (wyższe można).
    Było o tym ostatnio w Gazecie Prawnej.
    Zawet za dwa lata możesz zarządać wyrównania wstecz różnicy.

    pzdr. Celuloz

  • 3. Data: 2007-03-23 08:26:03
    Od: "jk" <j...@w...pl>

> [...]
    >prawem (wyższe można).
    >Było o tym ostatnio w Gazecie Prawnej.
    >Zawet za dwa lata możesz zarządać wyrównania wstecz różnicy.

    A ja wyczytałem coś takiego:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 marca 2002 r.

    w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów
    używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów
    niebędących własnością pracodawcy.

    (Dz. U. z dnia 26 marca 2002 r.)

    § 2. (1) Koszty używania pojazdów do celów służbowych pokrywa pracodawca
    według stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu, które nie mogą być wyższe
    niż:

    1) dla samochodu osobowego:

    a) o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 - 0,4894 zł,

    b) o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 - 0,7846 zł,

    2) dla motocykla - 0,2161 zł,

    3) dla motoroweru - 0,1297 zł.

  • 4. Data: 2007-03-24 10:02:07
    Od: <a...@n...pl>

    to jest niezgodne z prawem.

  • 5. Data: 2007-03-24 10:04:49
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > (o ponad 50%), a decyzję tę podano do wiadomo?ci 28 lutego. W tym czasie
    > siedziałam

    Masz podpisaną jakas umowe ? Czy pojechalas wlasnym samochodem "na
    gebe" ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 6. Data: 2007-03-24 12:54:21
    Od: "Malgorzata Sep" <m...@o...eu>

    Użytkownik "KrzysiekPP"

    > Masz podpisaną jakas umowe ? Czy pojechalas wlasnym samochodem "na
    > gebe" ?

    Mam umowę i na tę konkretną delegację miałam zgodę na samochód (do np.
    Warszawy bym takiej zgody nie dostała).

    Pozdrawiam
    MS

  • 7. Data: 2007-03-24 23:44:32
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 09:26:03 +0100, jk napisał(a):

    > A ja wyczytałem coś takiego:
    > § 2. (1) Koszty używania pojazdów do celów służbowych pokrywa pracodawca
    > według stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu, które nie mogą być wyższe
    > niż:
    No to ja mam pytanie. Od jakiej kwoty zapłaci podatek dochodowy pracodawca
    pokrywający pracownikowi koszty samochodu osobowego o pojemności skokowej
    silnika powyżej 900 cm3 w wysokości 0,01zł/100km?

    PS. a gdzie FUT-łorning?

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2007-03-25 13:25:03
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Mam umowę i na tę konkretn? delegację miałam zgodę na samochód (do np.
    > Warszawy bym takiej zgody nie dostała).

    Wiec chyba jasne jest, ze umowe zawarlas konkretnego dnia i przy
    "panujacych" wtedy kwotach.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 9. Data: 2007-03-25 13:29:22
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Wiec chyba jasne jest, ze umowe zawarlas konkretnego dnia i przy
    > "panujacych" wtedy kwotach.

    Pytanie *czy na piśmie*?

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl

  • 10. Data: 2007-03-26 10:53:05
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Pracodawca może uznać za koszty uzyskania przychodów kwotę "kilometrówki"
    jeżeli nie jest wyższa od kwoty określonej w przepisach.
    Jeżeli pracownik otrzyma kilometrówkę wyższą niż podana w rozporządzeniu to
    od nadwyżki należy zapłacić podatek dochodowy.
    Tak mi się wydaje.
    Jurek