  • 11. Data: 2007-03-27 18:11:07
    Temat: Re: Delegacja
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2007 12:53:05 +0200, jk napisał(a):

    > Pracodawca może uznać za koszty uzyskania przychodów kwotę "kilometrówki"
    > jeżeli nie jest wyższa od kwoty określonej w przepisach.
    > Jeżeli pracownik otrzyma kilometrówkę wyższą niż podana w rozporządzeniu to
    > od nadwyżki należy zapłacić podatek dochodowy.
    > Tak mi się wydaje.
    Dziękuję za odpowiedź na pytanie, którego NE zadałem.
    Ja się Ciebie pytam o podatek który ma uiścić PRACODAWCA, nie o podatek
    który ma naliczyć (i zaliczkę odprowadzić) pracownikowi. Od stawki rażąco
    niższej od tej z rozporządzenia.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2007-03-28 06:43:41
    Od: "jk" <j...@w...pl>

> [...]
    > Ja się Ciebie pytam o podatek który ma uiścić PRACODAWCA, nie o podatek
    > który ma naliczyć (i zaliczkę odprowadzić) pracownikowi. Od stawki rażąco

    No to krótki cytat:
    "§ 5. (...)

    2. Zwrot kosztów przejazdu obejmuje cenę biletu określonego środka
    transportu, z uwzględnieniem przysługującej pracownikowi ulgi na dany środek
    transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga ta przysługuje.

    3. (2) Na wniosek pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w
    podróży samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym
    własnością pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysługuje zwrot
    kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów
    przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która
    nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art.
    34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym "

    Jak z tego wynika pracodawca nie może zmusić pracownika do jazdy własnym
    samochodem wg stawki "rażąco niskiej". To pracownik może zwrócić się z
    wnioskiem o zgodę na taki przejazd (oczywiście gdy uważa że stawki określone
    przez pracodawcę pokryją jego koszty). Pracodawca może polecić pracownikowi
    tylko jakim środkiem publicznym ma podróżować pracownik (PKS, PKP, LOT ...)
    i wtedy zwraca całkowity koszt biletu.

    Nie ja tworzyłem takie przepisy - próbuję tylko je wyjaśnić, skoro było
    takie pytanie.

    Jurek

  • 13. Data: 2007-03-28 11:51:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 08:43:41 +0200, jk napisał(a):

> [...]
    > Jak z tego wynika pracodawca nie może zmusić pracownika do jazdy własnym
    > samochodem wg stawki "rażąco niskiej". To pracownik może zwrócić się z
    Znowuż odpowiadasz na niezadane pytanie. Ja pytam o podatek po stronie
    pracodawcy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2007-03-28 13:16:02
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    > Znowuż odpowiadasz na niezadane pytanie. Ja pytam o podatek po stronie
    > pracodawcy.
    >
    > --
    > pozdro
    > poreba

    No dobra. Z formalnego punktu widzenia nie ma czegoś takiego jak "podatek od
    rażąco niskiego kosztu delegacji". Ale pracodawca, jezeli nie pokryje
    pracownikowi kosztów przejazdu samochodem prywatnym na delegację, nie bedzie
    mógł wpisać tego w koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Z tego
    tytułu wzrośnie mu zysk od którego zapłaci nalezny podatek dochodowy.
    Oczywiście jeżeli firma nie wykazuje żadnego zysku to nie zapłaci żadnego
    podatku.
    To tak w skrócie, bo możnaby na ten temat jeszcze długo.

    Jurek

  • 15. Data: 2007-05-18 21:59:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Mar 2007, jk wrote:

    > No dobra. Z formalnego punktu widzenia nie ma czegoś takiego jak "podatek od
    > rażąco niskiego kosztu delegacji".

    Poręba wie co pisze.
    Zadaj guglowi w archiwum grupy .prawo.podatki zapytanie o "nieodpłatne
    świadczenia" (obejmie również przepis o *częściowo* nieodpłatne) a Ci
    się wyjaśni ;)

    > Ale pracodawca, jezeli nie pokryje
    > pracownikowi kosztów przejazdu samochodem prywatnym na delegację, nie bedzie
    > mógł wpisać tego w koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

    ...oraz będzie musiał DOLICZYĆ DO PRZYCHODU darmowe świadczenie.
    Również świadcznie "częsciowo odpłatne" w wysokości niedopłaty.

    > Z tego
    > tytułu wzrośnie mu zysk od którego zapłaci nalezny podatek dochodowy.

    ...dwa razy.

    > To tak w skrócie,

    ...no ująłeś (w tym skrócie) połowę :)

    pzdr, Gotfryd