  • 1. Data: 2007-04-09 00:00:03
    Temat: Darowizna dzialki przeksztalconej z wieczystego uzytkownia
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Rodzice wykupili dzialke z bonifikata. Chce mi podarowac ja razem z domem na tej
    dzialce. Ja nie mam zamiaru sprzedawac jej w ciagu najblizszych lat. Jak rodzice
    wykupywali dzialke z bonifikata, to przestrzegli, ze w chwili sprzedazy dzialki
    przed uplywem 5 lat, bedzie trzeba zwrocic bonifikate. A jak w przypadku
    darowizny dla dzieci? Tez placic?

  • 2. Data: 2007-04-09 08:49:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Apr 2007, kjvirtual wrote:

> [...]
    > wykupywali dzialke z bonifikata, to przestrzegli, ze w chwili sprzedazy dzialki
    > przed uplywem 5 lat, bedzie trzeba zwrocic bonifikate.

    Ale "to zależy". Od kogo wykupione i jakie były zapisy w umowie (akcie
    notarialnym) oraz czy ew. "zasady" nie zostały złagodzone - bo tak
    bywa np. przy wykupie nieruchomości komunalnych. Nie ma jednego,
    ogólnopolskiego prawa, to radni decydują o "zasadach" w danej gminie.
    W tych przypadkach z którymi się spotkałem (jako "szary obywatel",
    osobiście lub w opisach) co najmniej były zapisy dotyczące zbycia
    na rzecz najbliższej rodziny zwalniające od "dopłat" (zbycia, a wiec
    zarowno sprzedaży jak i darowizny).
    Jednak nawet nie napisałeś od kogo wykupili.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-09 16:38:28
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 9 Apr 2007 10:49:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > bywa np. przy wykupie nieruchomości komunalnych. Nie ma jednego,
    > ogólnopolskiego prawa, to radni decydują o "zasadach" w danej gminie.

    Ja tylko zwrócę uwagę że bonifikatę otrzymuje się na *budynki* - nie na
    grunt.
    Ponadto, akt notarialny to jedno, ale istotniejszy jest zapis w Księdze
    Wieczystej, w Dziale III "Ciężary i Ograniczenia". To tu jest taka wzmianka
    o której rozmawiamy. Fakt, nie dotyczy zwrotu uzyskanej bonifikaty, w
    przypadku zbycia na rzecz osób bliskich (KRiO, KC się przyda w tej
    kwestii). Jednak ten ciężar zostaje nadal w "nowej" KW - nawet jeżeli
    rodzice sprzedadzą/podarują/ taką nieruchomość z ciężarem. Z tym że taka
    "bonifikata" będzie już "wisiała" na nowym właścicielu - czyli naszym
    pytkiem.

  • 4. Data: 2007-04-09 20:18:19
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > zarowno sprzedaży jak i darowizny).
    > Jednak nawet nie napisałeś od kogo wykupili.

    Wykup byl od Urzedu Miasta powiatu Ostroleka.

  • 5. Data: 2007-04-09 20:23:59
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > rodzice sprzedadzą/podarują/ taką nieruchomość z ciężarem. Z tym że taka
    > "bonifikata" będzie już "wisiała" na nowym właścicielu - czyli naszym

    Bonifikata byla na grunt, nie dom. Bylo to 90%. KW jeszcze nie mam, wiec nie
    wiem co tam piszczy.

    Bonifikata moze wisiec na mnie te 5 lat, nie chce poprostu jej placic, bo i tak
    nie zamierzam sprzedac tego domu, ani rodzice, ale chca mi juz go oddac teraz,
    bo kiedys nie wiadomo co bedzie, a i tak mi go maja oddac.