  • 1. Data: 2007-04-09 00:39:13
    Temat: Spedycja - przesylka nie w terminie
    Od: Grupy Duskusyjne <k...@T...pl>

    Witam,
    kilka dni temu zamowilem sprzet ktory byl mi potrzebny do pewnego
    zamowienia.Zostal wyslany spedycja w srode i mial byc dostarczony na
    czwartek.Niestety nie dotarl na czas gdyz nastapila pomylka podczas
    sortowania i paczka moja trafila zupelnie do innego miasta. Przez ta
    pomylke stracilem klienta i zamowienie, tym samym ponioslem koszty
    Czy moge ubiegac sie o odszkodowanie w zwiazku z tym?
    Licze na szybka pomoc
    Pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2007-04-09 06:40:27
    Temat: Re: Spedycja - przesylka nie w terminie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grupy Duskusyjne napisał(a):

    > kilka dni temu zamowilem sprzet ktory byl mi potrzebny do pewnego
    > zamowienia.Zostal wyslany spedycja w srode i mial byc dostarczony na
    > czwartek.

    Jezeli byla to wysylka z okresleniem na liscie przewozowym czasu
    dostawy to mozesz zlozyc reklamacje i masz duze szanse na jej uznanie.
    Jezeli byl to zwykly fracht to nie. W pierwszym przypadku mozesz jednak
    liczyc wylacznie na zwrot oplat za fracht bo wiekszosc firm zastrzega
    sobie w OWS (tu cytat z OWS DHL): "Spedytor nie ponosi odpowiedzialności
    z tytułu szkody, wyrządzonej wskutek niewykonania lub nienależytego
    wykonania usługi, polegającej na utracie korzyści, zysków lub dochodów
    zarówno Zleceniodawcy, jak i osób trzecich".

    j.

  • 3. Data: 2007-04-09 08:30:31
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

    Obojetnie czy przesylka byla z zastrzzeniem terminu doreczenia, czy nie
    firmy kurierskie maja zwykle zapis w regulaminie.
    Cyt. Doreczenie nastepnego dnia roboczego lub przewidywany termin dorczenia
    itd
    W takim czy innym przypadku mozesz zadac jedynie zwrotu kosztów uslugi
    kurierskie o ile to ty jestes platnikiem.
    Wiem bo rozptrywalem takie reklamacje :)

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2007-04-09 16:41:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 9 Apr 2007 10:30:31 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Obojetnie czy przesylka byla z zastrzzeniem terminu doreczenia, czy nie
    > firmy kurierskie maja zwykle zapis w regulaminie.

    To że taki zapis mają w regulaminie - czy oznacza to że jest on wiążący?
    Wiesz - zapytuje pod kątem "niedozwolone zapisy".

    Bo w sumie spedytor sobie zapisze że przesyłkę może dostarczyć do ...
    180dni - i co będzie to także w porządku i zgodne z prawem?

  • 5. Data: 2007-04-09 17:24:02
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    Artur napisał(a):
    > Bo w sumie spedytor sobie zapisze że przesyłkę może dostarczyć do ...
    > 180dni - i co będzie to także w porządku i zgodne z prawem?

    Dlaczego nie? Możesz korzystać z usług innego.

    --
    Matt Z

  • 6. Data: 2007-04-09 18:22:54
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Bo w sumie spedytor sobie zapisze że przesyłkę może dostarczyć do ...
    > 180dni - i co będzie to także w porządku i zgodne z prawem?

    Nadawca przesyłki zgadza się z regulaminem danej firmy podpisując się pod
    odpowiednią klauzulą pisaną zwykle maczkiem w okienku (podpis nadawcy) :) .

    Pozdrawiam
    Tomasz