  • 1. Data: 2005-12-11 11:27:18
    Temat: Darmowe programy a prawo
    Od: Mike <m...@s...SKASUJ.one.pl>

    Witam
    Napisałem ostatnio program do wysyłania sms'ów. Chciałbym go udostępnić
    w Internecie dla wszystkich. Program będzie całkowicie darmowy. W
    związku z tym mam pytanko...czy grożą mi jakieś konsekwencje prawne za
    udostępnienie takiego programu? Zaznaczam, że nie mam licencji.....i
    jestem studentem;)....

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-11 11:52:48
    Temat: Re: Darmowe programy a prawo
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Mike wyskrobał(a):
> [...]
    > związku z tym mam pytanko...czy grożą mi jakieś konsekwencje prawne za
    > udostępnienie takiego programu? Zaznaczam, że nie mam licencji.....i

    A dlaczego miałyby Ci grozić konsekwencje skoro sam napisałeś od zera
    program? Licencji na co nie masz? Na narzędzia programistyczne, dzięki
    którym napisałeś program?

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2005-12-11 12:03:03
    Od: Mike <m...@s...SKASUJ.one.pl>

    Bartek: wrote:

    > A dlaczego miałyby Ci grozić konsekwencje skoro sam napisałeś od zera
    > program? Licencji na co nie masz? Na narzędzia programistyczne, dzięki
    > którym napisałeś program?

    Tak..właśnie na nie...;/..jak wiadomo...są one bardzo 'tanie'....

  • 4. Data: 2005-12-11 12:09:51
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Mike wyskrobał(a):
    > Tak..właśnie na nie...;/..jak wiadomo...są one bardzo 'tanie'....

    Trzeba by Ci udowodnić, że napisałeś program przy pomocy nielegalnego
    oprogramowania. Niestety nie orientuję się czy jets to łatwe/możliwe do
    wykonania.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2005-12-11 13:59:24
    Od: "asd" <a...@a...asd>

    a w czym komplilowales? jesli wersja personal jakiegos borlanda czy ms, to
    podejrzewam ze smialo mozesz puscic w net, dopoki nie bedziesz bral za to
    kasy wszystko jest ok.
    Jest przeciez w necie cala masa programow dostepnych za darmo i nie sadze
    zeby wszystkich autorow bylo stac na licencje ;)

  • 6. Data: 2005-12-11 15:39:20
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 11.12.2005 Mike <m...@s...SKASUJ.one.pl> napisał/a:

    > Tak..właśnie na nie...;/..jak wiadomo...są one bardzo 'tanie'....

    Jest wiele całkiem darmowych. A skoro uparłeś się na coś, na co najwyraźniej
    Cię nie stać - to masz problem.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 7. Data: 2005-12-12 07:48:56
    Od: ps <p...@g...pl>

    Bartek: wrote:

    > Mike wyskrobał(a):
    >
    > Trzeba by Ci udowodnić, że napisałeś program przy pomocy nielegalnego
    > oprogramowania. Niestety nie orientuję się czy jets to łatwe/możliwe do
    > wykonania.

    Z łatwością to różnie, ale możliwe to jest.

  • 8. Data: 2005-12-12 08:50:15
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Tak..właśnie na nie...;/..jak wiadomo...są one bardzo 'tanie'....

    A jakich narzędzi używałeś ?

    Tomasz.

  • 9. Data: 2005-12-12 16:21:10
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    ps wyskrobał(a):
    > Z łatwością to różnie, ale możliwe to jest.

    A z ciekawości spytam jak? W kodzie źródłowym kompilator umieszcza swój
    "odcisk palca" czy jakoś tak? Bo nie wiem jak można wykazać, że dany program
    został napisany i skompilowany przy pomocy kompilatora o nr seryjnym xxxxx,
    który jest piratem, a nie przy pomocy kompilatora o nr seryjnym yyyyyy,
    który jest legalnie zarejestrowany? To tak jakby udowadniać, że ciasto było
    pieczone w konkretnym piekarniku, że pozwolę sobie na analogię :)

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2005-12-12 16:55:51
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Sun, 11 Dec 2005 12:27:18 +0100, Mike napisał(a):

    > konsekwencje prawne za udostępnienie takiego programu? Zaznaczam, że nie
    > mam licencji.....i jestem studentem;)....
    Przekompiluj czyms darmowym i po sprawie.
    Gorzej jesli uzywasz bibliotek jakich w zaden sposob za free legalnie sie
    dostac nie da.
    Wtedy albo musisz je kupic albo napisac legalne odpowiedniki.
    Nawiasem mowiac jako student lapiesz sie na sporo darmowych wersji
    narzedzi ktore normalnie za free nie sa. Wiec popytaj na uczelni.
    Przy okazji sprawdz czy "Twoje ukochane srodowisko"(tm) nie jest gdzies na
    uczelni legalnie dostepne w ramach licencji wydzialowej.
    Zazwyczaj takie srodowiska umozliwiaja kompilacje freeware bez zadnych
    dalszych ograniczen.
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/