  • 1. Data: 2005-12-11 08:26:19
    Temat: sprzedaż praw autorskich do programu komputerowego
    Od: "H5N1" <u...@n...pl>

    witam,
    napisałem program komputerowy. w jaki sposób, aby pozostać w zgodzie z
    obowiązującym prawem mogę go sprzedawać? czy muszę założyć działalność
    gospodarczą?
    a może mogę sprzedawać prawa autorskiego do niego poprzez umowę o dzieło?
    (50% koszty uzyskania przychodu). czy taką umowę o dzieło mogę podpisywać z
    różnymi podmiotami?
    zakładam, że właścicielem programu pozostaję cały czas, a podmiotom
    sprzedaję tylko prawa autorskiego do jego użytkowania. ale nie wiem czy w
    takim przypadku umowa o dzieło jest właściwa.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-11 08:41:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 11 Dec 2005 09:26:19 +0100, H5N1 napisał(a):

    > napisałem program komputerowy. w jaki sposób, aby pozostać w zgodzie z
    > obowiązującym prawem mogę go sprzedawać? czy muszę założyć działalność
    > gospodarczą?

    Jeśli chcesz założyć sklepik ze swoim programem - musisz mieć DG. Możesz
    jednak udzielić licencji jakiejś firmie na dalsze udzielanie licencji, w
    tym zakresie będą swego rodzaju pośrednikiem między Tobą a klientami. Cała
    papierologia spadnie na nich, jednak będziesz musiał się liczyć z
    koniecznością podzielenia się częścią zysków z tą firmą.

> [...]
    > zakładam, że właścicielem programu pozostaję cały czas, a podmiotom
    > sprzedaję tylko prawa autorskiego do jego użytkowania.

    Możesz z różnymi podmiotami pod warunkiem, że za każdym razem stworzysz
    nowe, zindywidualizowane dzieło.
    To o czym myślisz to jest udzielenie licencji na korzystanie z utworu, w
    przypadku licencji niewyłącznej możesz jej udzielić wielu licencjobiorcom.
    Tylko nie słuchaj podszeptów pewnego szpecjalisty, który Ci zaraz podpowie,
    że nie ma czegoś takiego jak licencja na sotfware.

    --
    Olgierd
    JID: o...@j...org ||| gg: 3657597