  • 1. Data: 2010-07-16 12:11:53
    Temat: Dane osobowe / Urząd Pracy
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    Witam serdecznie,

    nie piszę, że zajmuję się sprawą znajomej, bo od razu wszyscy pomyślą,
    że to o mnie chodzi - niech i tak będzie, mi to nie przeszkadza :)

    mam do Sz. grupowiczów pewne pytanie... otóż, jest ustawa o ochronie
    danych osobowych, która umożliwia wgląd i możliwość poprawienia danych,
    które są przetwarzane przez administratora danych. Mam rację?

    Jeśli tak, to - zarówno operator telekomunikacyjny (w kontekście
    klienta) jak i urząd pracy (w kontekście bezrobotnych) pełni rolę
    administratora tych danych. Mam rację?

    Jeśli tak, to: czy wgląd rozumie się poprzez:
    - może Pan/Pani sobie oglądnąć co mamy w Pana/Pani teczce?

    Jeśli tak, to:
    - może sobie Pan/Pani wystąpić o udostępnienie zgromadzonych danych w
    postaci fotokopii zgromadzonych danych?

    Jeśli tak, to:
    - na podstawie jakich konkretnych przepisów prawa (Ustawa/Art.)?

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2010-07-16 12:33:48
    Temat: Re: Dane osobowe / Urząd Pracy
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-16 14:11, beherit / pn pisze:
    (...)
    > - na podstawie jakich konkretnych przepisów prawa (Ustawa/Art.)?

    Heh... Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i
    instytucjach rynku pracy
    0415
    Art. 4 ust. 4, ust. 6 + Rozdział 9 + ustawa o ochronie danych osobowych.
    pwz

  • 3. Data: 2010-07-16 13:22:42
    Od: BK <b...@g...com>

    On 16 Lip, 14:11, beherit / pn <behe...@sprawdzam-raz-w-
    miesiacu.firenet.eu.org> wrote:
> [...]
    > administratora tych danych. Mam rację?
    >
    > Jeśli tak, to: czy wgląd rozumie się poprzez:
    >   - może Pan/Pani sobie oglądnąć co mamy w Pana/Pani teczce?

    Nie ale moze Pani prosic o informacje na pismie jaki zakres danych
    jest przez administratora przetwarzany. Nie jest to jednoznaczne z
    obowiazkiem "udostepniania akt w czytelni" :)

    > Jeśli tak, to:
    >   - może sobie Pan/Pani wystąpić o udostępnienie zgromadzonych danych w
    > postaci fotokopii zgromadzonych danych?

    Nie. Ale j.w.

  • 4. Data: 2010-07-16 14:05:56
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-07-16 14:33, pwz pisze:
> [...]
    0415
    > Art. 4 ust. 4, ust. 6 + Rozdział 9 + ustawa o ochronie danych osobowych.

    Dla potomnych :)

    Dzięki za info (ust. 6 nie znalazłem), ale... z art.4 ust. 4 wynika, że:
    "może przetwarzać te dane na zasadach określonych w przepisach o
    ochronie danych osobowych"
    tego niby wynika co w Ustawie o ochronie danych osobowych (art. 24, ust.
    1 3):
    W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą,
    administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
    3) prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,

    ponieważ art. 24, ust. 2 nie wyklucza art. 1 w tym wypadku to implikuje
    fakt, iż osoba z Urzędu Pracy bezprawnie odmówiła udostępnienia danych?

    Odnosząc się do wypowiedzi kolejnej udzielonej przez "BK" chyba jednak
    powinna być możliwość dostępu do pełnej treści danych, gdyż IMHO Art. 32
    mówiący o prawach szczególnych nie wyklucza zapisów art. 24.

    pozdr,
    Pawel

  • 5. Data: 2010-07-16 14:31:12
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-16 16:05, beherit / pn pisze:
> [...]
    > powinna być możliwość dostępu do pełnej treści danych, gdyż IMHO Art. 32
    > mówiący o prawach szczególnych nie wyklucza zapisów art. 24.

    Byłbym zapomniał: jeszcze trzeba by było zajrzeć do rozporządzenia MPiPS
    - już nie pamiętam adres (będzie na www ministerstwa), które reguluje
    kwestie związane z rejestracją bezrobotnych/poszukujących pracy. Jest
    tam napisane, co się zbiera. I pracownik PUP ma obowiązek zebrać tylko
    te dane, które są określone w ustawie+rozporządzeniu. Więc de facto bez
    zaglądania do dokumentacji wiesz, co PUP "ma na ciebie" ;-)
    pwz

  • 6. Data: 2010-07-16 19:41:29
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    W dniu 2010-07-16 16:31, pwz pisze:
> [...]
    > te dane, które są określone w ustawie+rozporządzeniu. Więc de facto bez
    > zaglądania do dokumentacji wiesz, co PUP "ma na ciebie" ;-)

    Nie o to chodzi co ma, tylko o zasadę, że nie chce udostępnić kopii bo
    "to jest jego własnością", jak to usłyszałem bo byłem też obecny to mnie
    trafiło. :>. Poczytam rozporządzenie, tyle, że pewnie nic mi po tym bo
    osoba, której sprawa dotyczyła... a ja byłem przy okazji ugodowa jest
    :(... tylko ja się bulwersuje jak, ktoś postępuje nie tak jak powinien.

    pozdr,p.

  • 7. Data: 2010-07-16 19:51:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On 16 Lip, 16:05, beherit / pn <behe...@sprawdzam-raz-w-
> [...]

    > powinna być możliwość dostępu do pełnej treści danych, gdyż IMHO Art. 32
    > mówiący o prawach szczególnych nie wyklucza zapisów art. 24.

    Tak ale udostepnienie tersci danych nie oznacza fizycznego
    udostepnienia zbioru. Taka interpretacja, ze udostepnienie tresci
    danych = udostepnienie fizycznego wgladu do zbioru jest daleko idaca i
    absurdalna. Teoretycznie zmusiloby to wszystkich administratorow do
    stworzenia czytelni dla ciekawskich :)

  • 8. Data: 2010-07-16 20:58:09
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > danych = udostepnienie fizycznego wgladu do zbioru jest daleko idaca i
    > absurdalna. Teoretycznie zmusiloby to wszystkich administratorow do
    Czytelnia jest akurat ok. Ale obowiązku robienia kserokopii przez urząd nie ma.
    Korzystając z czytelni masz wgląd we WŁASNE dane i możesz z nich robić odpisy,
    fotokopie i co tam
    chcesz.