  • 1. Data: 2008-02-23 17:06:01
    Temat: Dachowka spadla na samochod
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Dzisiaj malo brakowalo, a na stojace na parkingu auto spadla by
    dachowka.

    Pytanie jak w przypadku gdy taka dachowka wyrzadzi szkode postapic?

    Teren wspolnoty mieszkaniowej (ubezpieczonej), poszkodowanym
    wlascicielem auta jest czlonek tej wspolnoty.

    Do kogo trzeba sie zglaszac?

    Jak wogole wyglada kwestia udowodnienia szkody (zeby nie bylo ze
    ubezpieczyciel powie ze auto zostalo uszkodzone gdzie indziej)?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2008-02-23 19:06:52
    Temat: Re: Dachowka spadla na samochod
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    W cywilizowanych krajach wzywasz ubezpieczyciela, który jest po niedługim
    czasie i sobie robi oględziny. W Polsce wzywasz Policję, która sporządza
    notatkę.

  • 3. Data: 2008-02-24 06:01:23
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

    > W cywilizowanych krajach wzywasz ubezpieczyciela, który jest po niedługim
    > czasie i sobie robi oględziny. W Polsce wzywasz Policję, która sporządza
    > notatkę.

    A skąd w tych cywilizowanych krajach więdzą kto jest ubezpieczycielem?
    LemonR

  • 4. Data: 2008-02-24 06:04:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafal M wrote:

    > Do kogo trzeba sie zglaszac?
    do swojego ubezpieczyciela, niech wypłaci z AC.

  • 5. Data: 2008-02-24 11:13:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LemonR" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd w tych cywilizowanych krajach więdzą kto jest ubezpieczycielem?

    Swojego ubezpieczyciela. A ubezpieczyciele mają pomiędzy sobą umowy i
    nawzajem likwidują szkody.

  • 6. Data: 2008-02-24 12:28:33
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 24 Lut, 12:13, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "LemonR" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:fpr186$5bq$1@inews.gazeta.pl...

    > Swojego ubezpieczyciela. A ubezpieczyciele mają pomiędzy sobą umowy i
    > nawzajem likwidują szkody.

    Pierwsze co, to najlepiej w takim przypadku wezwać policję, później
    udać się do administracji (oni są odpowiedzialni za szkodę), powinni
    uznać winę i dać namiary na polisę i gdzie administracja jest
    ubezpieczona (ewentualnie napisać oświadczenie. A później zgłosić do
    ZU sprawcy (Zakład Ubezpieczeń administracji).

    Inna możliwość, to zamiast zgłaszać do ZU sprawcy, można zgłosić w
    swoim ZU z AC i czekać na regres, ale w tym przypadku do czasu regresu
    traci się zniżki ok 10% na 2 lata. Po wypłacie odszkodowania przez ZU
    sprawcy nadpłacona składka jest odliczana od następnych polis.

    To tak z pierwszej linii rejestracji szkód komunikacyjnych w jednym z
    większych ubezpieczycieli na polskim rynku.
    I nie wierzcie reklamom, które mówią, że rzeczoznawca przyjeżdża na
    miejsce zdarzenia, szczególnie reklamowane było/jest? w firmie link4.
    Jak czytamy na tronie tego ZU w procedurze zgłoszenia szkody
    komunikacyjnej:

    > "Nasz rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą w ciągu (maksymalnie) dwóch dni roboczych
    od zgłoszenia i ustali najdogodniejszy dla Ciebie termin oględzin samochodu."

  • 7. Data: 2008-02-24 12:33:47
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 24 Lut, 13:28, SlaVa <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > traci się zniżki ok 10% na 2 lata. Po wypłacie odszkodowania przez ZU
    > sprawcy nadpłacona składka jest odliczana od następnych polis.

    Odnośnie tego, dodam jeszcze, że zgłaszając zaliczkowo z AC, także
    powinniśmy mieś spisane oświadczenie sprawcy, bądź przynajmniej dane
    na temat ubezpieczyciela i polisy.
    Żeby nie było, że czegoś nie dopowiedziałem ;)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-02-24 13:28:59

    > do swojego ubezpieczyciela, niech wypłaci z AC.

    a przyszlo ci do glowy, ze nie kazdy ma AC ?

  • 9. Data: 2008-02-24 13:59:00
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 24 Lut, 14:28, "." <1...@i...pl> wrote:

    > a przyszlo ci do glowy, ze nie kazdy ma AC ?

    Tym bardziej, że w tym przypadku jest ewidentny odpowiedzialny za
    szkodę, administracja budynku, niezabezpieczając odpowiednio pokrycia
    dachowego przed oderwaniem podczas porywistych wiatrów ;)