  • 1. Data: 2002-08-06 09:05:53
    Temat: Re: DG a zakład energetyczny
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3d4f9146_2@news.vogel.pl...
    > Witam!
    > Otwieram w domu działalność gospodarczą (przybudówka do domu). Złożyłem do
    > Zakładu Energetycznego wniosek o przyłączenie do sieci.

    Dlaczego zglaszales sie do ZE?
    Nie mogles pociagnac instalacji z domu?

    Karol

  • 2. Data: 2002-08-06 09:07:09
    Temat: DG a zakład energetyczny
    Od: "Adam" <t...@i...pl>

    Witam!
    Otwieram w domu działalność gospodarczą (przybudówka do domu). Złożyłem do
    Zakładu Energetycznego wniosek o przyłączenie do sieci. Poinformowano mnie,
    że na czas rozpatrzenia wniosku (14 dni - Prawo Energetyczne), całe
    mieszkanie zostanie obciążone taryfą C (dwukrotnie wyższą). Minęło już 2
    miesiące i nic. Po ponagleniach Zakład Energetyczny stwierdził, że
    pracownicy są na urlopach i stąd opóźnienie.
    Czy mogę zapłacić taryfę C tylko za 14 dni, a za pozostały okres normalną?
    Na co mam się powołać?
    Na podstawie jakich przepisów Zakład Energetyczny umieszcza działalność
    gospodarczą w taryfie C (wszytskie działalności, czy określone) ?

    Z góry dziękuję!
    Pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2002-08-06 09:27:36
    Od: "Adam" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego zglaszales sie do ZE?
    > Nie mogles pociagnac instalacji z domu?
    Gostek, co czyta liczniki powiedział, że trzeba zgłosić do ZE i jak nie
    zgłoszę, to on to zrobi, bo go z pracy wyrzucą (??!!). W ZE się nie
    zdziwili, więc myślę, że takie są przepisy...
    Pzdr
    Adam

  • 4. Data: 2002-08-06 09:35:47
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zgłoszę, to on to zrobi, bo go z pracy wyrzucą (??!!). W ZE się nie
    > zdziwili, więc myślę, że takie są przepisy...

    Ale co miales zglosic? Nowa instalacje, czy fakt, ze bedziesz prowadzic DG.
    Poczytaj strony internetowe ZE to powinienes znalezc jakas informacje o
    zasadach ustalania taryf.
    Ale nie slyszalem, zeby ktos kto przeznacza czesc mieszkania na DG zmienial
    taryfe.
    oza tym to troche bzdura, zebys za caly dom placil wg taryfy dla DG.
    Jezeli juz to zazadaj oddzielnego licznika dla wydzielonej DG.

    Karol

  • 5. Data: 2002-08-06 11:14:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > zmienial
    > Może trochę źle tłumaczę: ZE ma osobną taryfę dla osób prywatnych, a
    > oddzielną dla DG.

    To wiem.

    > Jeżeli nie założę licznika, będę musiał płacić taryfę C za
    > cały dom. Poprosiłem o licznik, ale nie zakładają mi już 2 miesiące, mimo,
    > że w prawie energetycznym mają na to 14 dni.

    Teraz rozumiem.

    >Rachunek za ten okres przysłali
    > mi w taryfie C na cały dom. Uważam, że to bzdura, ale nie wiem, na jakiej
    > podstawie mogę się odwoływać??

    Napisz, ze jeszcze nie rozpoczales prowadzenia DG (napisales w poscie, ze
    dopiero zamierzasz).
    Rozpoczniesz ja dopiero jak zaloza nowy licznik.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 6. Data: 2002-08-06 11:15:42
    Od: "Adam" <t...@i...pl>

> [...]
    > wydzielonej DG.
    Może trochę źle tłumaczę: ZE ma osobną taryfę dla osób prywatnych, a
    oddzielną dla DG. Jeżeli nie założę licznika, będę musiał płacić taryfę C za
    cały dom. Poprosiłem o licznik, ale nie zakładają mi już 2 miesiące, mimo,
    że w prawie energetycznym mają na to 14 dni. Rachunek za ten okres przysłali

  • 7. Data: 2002-08-06 13:04:10
    Od: "Adam" <t...@i...pl>

    > Napisz, ze jeszcze nie rozpoczales prowadzenia DG (napisales w poscie, ze
    > dopiero zamierzasz).
    > Rozpoczniesz ja dopiero jak zaloza nowy licznik.
    Dzięki za zainteresowanie, ale to nie jest dokładnie tak. Działalność
    prowadzę od 2 mies. i raczej nie mogę zrezygnować z prądu. Przysłali mi już
    rachunek w taryfie C, która miała trwać 2 tygodnie. Policzyli natomiast za 2
    miesiące i nadal nie zakładają licznika, bo ktoś tam jest na urlopie. A ja
    płacę podwójnie. Chciałbym nadal prowadzić działalność, a płacić normalną
    taryfę, ponieważ opóźnienie wystąpiło nie z mojej winy.
    Pzdr
    Adam

  • 8. Data: 2002-08-06 14:39:31
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > mi w taryfie C na cały dom. Uważam, że to bzdura, ale nie wiem, na jakiej

    A umowe masz podpisaną na taryfe C ?

    Pozdrawiam, Tomek

  • 9. Data: 2002-08-07 06:08:02
    Od: "Adam" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A umowe masz podpisaną na taryfe C ?
    Nie, taryfę C wymyślili z racji prowadzenia DG. Poprzednio miałem na cały
    dom normalną taryfę dla osób prywatnych.
    Pzdr
    Adam