  • 1. Data: 2002-08-06 08:45:59
    Temat: Zamiana Mieszkania
    Od: "Misza" <m...@w...pl>

    Szanowni Państwo

    Nie wiem od czego zacząć wiec moze skupię sie na opisie stanu faktycznego,
    prosząc jednocześnie o radę :) Zaznaczam, że wcale nie jest mi do śmiechu. A
    staram sie pocieszać bo moja sytuacja wydaje mi sie być beznadziejną.
    Jestem jednym z dwujki głównych najemców 3 pokojowego mieszkania
    komunalnego. Drugą osobą uprawnioną jest mój brat, z którym nijak nie mogę
    sie zgodzić.Mam żone i małe dziecko i płacę wszystkie opłaty mieszkaniowe.
    On jest bezrobotny.
    W obliczu tego że życie z nim pod jednym dachem staje sie nie tyle uciązliwe
    co nieznośne chciałbym wystąpić - do - PGKiM'u,spóldzielni czy TBS'u z
    wnioskiem o zamiane naszego mieszkania na mniejsze kawalerke i dwupokojowe
    bądz dwie kawalerki - oczywiście za dopłatą, z którą pewnie powinienem sie
    liczyć.
    Szkopół w tym że nie wiem do kogo sie z tym zwrócić w jakiej formie i czy w
    ogóle taka procedura jest możliwa a co wiecej wykonalna ?
    Zadaje wiec pytanie bo podobno, kto pyta nie bładzi
    a ja, jak na razie stoje w miejscu bo nie wiem, w którą
    stronę mam iść ;)
    Za udzielone wskazówki z góry serdecznie dziekuje :)
    Pozdrawiam

    MM

  • 2. Data: 2002-08-06 10:34:59
    Temat: Re: Zamiana Mieszkania
    Od: "Gaalexa" <g...@f...pl>

    Aby zamienić jakiekolwiek mieszkanie - musisz mieć najpierw dwa inne na
    zamianę. Najlepiej ich poszukać przez ogłoszenie w gazecie, np. "zamienię
    3-pokojowe komunalne na dwa inne, dopłacę itp." Jak już znajdziesz te dwa
    mieszkania, składasz wniosek (a właściwie trzy wnioski) o zamianę. Musisz
    oczywiście wiedzieć, pod jakim zarządem są te dwa pozostałe mieszkania, bo
    zgodę musi wyrazić nie tylko Twoja gmina, ale także np. spółdzielnia tego
    (tych) innych mieszkań.

    W przypadku mieszkań komunalnych dodatkowy problem polega na tym, że muszą
    być z Twojej strony dwie rodziny, aby mogły się rozdzielić na dwa mieszkania
    i ten warunek spełniasz. Natomiast po drugiej stronie zamiany musi nastąpić
    połączenie rodziny (np. małżeństwo musi się zaopiekować rodzicem, który
    mieszka sam w oddzielnym mieszkaniu). Sprawa zatem nie jest łatwa.
    Najprościej jest np. zamienić Twoje duże mieszkanie na małą kawalerkę
    komunalną (ale pokój musi mieć co najmniej 20 mkw - jest wymóg co najmniej 5
    mkw na jedną osobę), uzyskać dopłatę i kupić mieszkanie własnościowe dla
    siebie.

    Powodzenia, bo będzie Ci potrzebne

    gabi