  • 21. Data: 2008-09-08 19:33:39
    Temat: Re: Czytelny podpis - co to takiego?
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ga3m8n$uo8$1@news.onet.pl...

    > Tyle, że to nie to jest argumentem przeciw. Chodzi o rzecz bardziej
    > ogólną - o to, że to gdzie kto ma pocztę to jest sprawa jego i poczty a
    > nie nadawcy. Nadawca podaje adres gdzie ma dotrzeć przesyłka a nie którędy
    > będzie szła. Dla mnie to pytanie na druczkach to bezsensowne miejsce na
    > taką informację.

    No to potem nie można miećpretensji jak list idzie dwa miesiące, bo akurat
    jest kilka wiosek o tej samej nazwie, a nadawca nie sprecyzował o którą
    chodzi...

    Pozdro Przemek

  • 22. Data: 2008-09-08 19:59:56
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > No to potem nie można miećpretensji jak list idzie dwa miesiące, bo
    > akurat jest kilka wiosek o tej samej nazwie, a nadawca nie
    > sprecyzował o którą chodzi...

    Można a nawet trzeba.
    A od rozpoznawania różnych wiosek o takich samych nazwach to jest kod
    pocztowy.

  • 23. Data: 2008-09-09 00:04:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ga3s5b$h97$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Mylisz się, jak najbardziej w prawie wiadomo co to jest czytelny podpis.
    No to sypnij podstawą, nie bądź jak witek-debil...

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-09-09 04:49:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:ga3s5b$h97$1@news.onet.pl Liwiusz

    > No to sypnij podstawą, nie bądź jak witek-debil...

    Już podawałem linka w tym wątku, gdzie sąd przedstawił długi wywód,
    dlaczego podpis na wekslu powinien być czytelny, ewentualnie jak
    powinien wyglądać podpis nieczytelny, nie będę się powtarzał.

    Jeśli zaś nie rozumiesz, co oznacza "podpis czytelny", to powiem Ci,
    że nie ma przepisu mówiącego, że "podpis czytelny to podpis z którego da
    się odczytać nazwisko", ponieważ ustawodawca założył, że prawo stosować
    będą ludzie rozumni. I tak samo nie zdefiniował na przykład co to jest
    kalendarz, jednak odwołuje się do niego w wielu przepisach. Podobnie
    jest z podpisem czytelnym - to, że nie jest zdefiniowany w ustawie, nie
    oznacza, że nie istnieje. I jeśli ktoś prosi, aby podpisać się
    czytelnie, to nie ma podstaw aby mu tego odmówić.

    Najwyraźniej wtedy komuś zależy na czytelnie napisanym imieniu i
    nazwisku (co też jest podpisem), a nie na bohomazie. Niekiedy w tym
    drugim przypadku grafolog nie może później określić od kogo pochodzi
    podpis, ponieważ może być za krótki, albo nie zawierać znaków
    charakterystycznych dla pisma ręcznego. Z tego względu napisanie swojego
    imienia i nazwiska nieraz ma większą moc dowodową, niż niejeden podpis
    składający się z kilku kresek, albo popularnych zawijasów.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-09-09 06:03:49
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Tue, 09 Sep 2008 06:49:47 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jotte pisze:
    >
    > Najwyraźniej wtedy komuś zależy na czytelnie napisanym imieniu i
    > nazwisku (co też jest podpisem), a nie na bohomazie. Niekiedy w tym

    Najwyraźniej tak tylko w wielu sytuacja wydaje się to zbędne.

    1. Poczta polska i wydanie przesyłek - pani prosi o dowód (nowy) sprawdza
    moją tożsamość, widzi moje zdjęcie i mój podpis - po co żąda "podpisu
    czytelnego"

    2. Ostatnio w modzie są umowy o kredyt łączone z wydaniem karty kredytowej
    Otóż podpis na umowie jest wzorem podpisu dla karty. Sprzedawca jak wiadomo
    żąda podpisu czytelnego. Karta przychodzi po kilku tygodniach i stawiamy na
    niej jakiś Podpis typy bazgroł czyli niezgodny ze wzorem co może być
    źródłem problemu. Pomimo iż w gotowych umowach w jednym miejscu jest
    wykropkowane "imię i nazwisko" a gdzie indziej "podpis" sprzedywcy żądają
    podpisu czytelnego - po co?

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 26. Data: 2008-09-09 06:13:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    AdamS pisze:

> [...]
    >
    > 1. Poczta polska i wydanie przesyłek - pani prosi o dowód (nowy) sprawdza
    > moją tożsamość, widzi moje zdjęcie i mój podpis - po co żąda "podpisu

    Dlatego że tak szybciej obsługuje się klientów. Zamiast pisać dwa
    razy imię i nazwisko, a potem podpis, od razu klient pisze swoje imię
    i nazwisko, które jest również podpisem.

    Z podpisu musi wynikać kto odebrał paczkę, przecież nie jesteś jedyną
    uprawnioną do tego osobą.

> [...]
    > źródłem problemu. Pomimo iż w gotowych umowach w jednym miejscu jest
    > wykropkowane "imię i nazwisko" a gdzie indziej "podpis" sprzedywcy żądają

    Dlatego, że częściej podpis czytelny ma większą moc dowodową niż coś,
    co według kogoś wydaje się Jego Bardzo Ważnym i Osobistym Podpisem, a
    który jest tak napisany, że potem grafolog na jego podstawie niewiele
    może stwierdzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 27. Data: 2008-09-09 11:00:37
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > No zaraz dojdziemy do tego, że to pole na druczku jest po to, żeby ułatwić
    > pracę na sortowniach poczty polskiej;) Bo do tego zmierzamy ;)
    > Nie - to pole jest po to, żeby było trudniej wypełnić druczek. I tylko po
    > to. Zostało z prlu, kiedy to każda informacja była cenna i czy więcej
    > papierków tym lepiej. I pewnie jeszcze trochę zostanie.

    Nie masz racji.
    Są adresy, jak ktoś wcześniej pisał, że osoba mieszka we wsi np. Czarna Góra
    pod numerem 265, a poczta jest w sąsiednim Jurgowie o kodzie pocztowym
    34-532. Jak wpiszesz ten kod przy Czarnej Górze to formularz będzie uznany
    za błędnie wypełniony i ma prawo zostać odrzucony i to wcale nie przez
    pocztę, tylko przez adresata formularza i sprawa nie zostanie załatwiona.
    Spróbuj takie sztuczki zrobić np. przy przy rejestracji samochodu - na
    deklaracjach AKC-U, na VAT-24 itp, wniosku do Wydz. Komunikacji - pogonią
    Cię, aż wypełnisz prawidłowo.
    WSm

  • 28. Data: 2008-09-09 11:11:56
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Tue, 09 Sep 2008 08:13:44 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > i nazwisko, które jest również podpisem.

    > Z podpisu musi wynikać kto odebrał paczkę, przecież nie jesteś jedyną

    Każdy uprawniony musi się wylegitymować. Pani coś tam z dowodu spisuje.
    Pytanie po co we wniosku o dowód w specjalnym okienku składam swój podpis
    by później był on wydrykowany na dowodzie

> [...]
    > co według kogoś wydaje się Jego Bardzo Ważnym i Osobistym Podpisem, a
    > który jest tak napisany, że potem grafolog na jego podstawie niewiele
    To dlaczego ten Mój Bardzo Ważny i Osobisty Podpis jest wymagany we wniosku
    do dowodu w każdym banku podczas zakłądania konta i pewnie jeszcze w kilku
    innych miejscach

    Swoją drogą tak mi teraz się przypomniało,że pomimo złożonego wzoru podpisu
    w banku i weryfikowania z nim np podpisu pod dyspozycją wypłaty (jeszcze
    kiedyś jak nie obowiązywały karty identyfikacyjne) przy podpisywaniu umowy
    o jakiś tam kredyt pani poprosiła o czytelny podpis.

    Ta sytuacja przypomina mi trochę inną jak w jednym druku trzeba podac datę
    urodzenia i PESEL

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 29. Data: 2008-09-09 11:18:30
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 8 Sep 2008 21:59:56 +0200, d852 napisał(a):

    > Można a nawet trzeba.
    > A od rozpoznawania różnych wiosek o takich samych nazwach to jest kod
    > pocztowy.

    Ok, jestes na wczasach. Chciales napisac pocztowke ale kodu zapomniales.
    Adresujesz:

    Sz. P. Jan Kowalski
    Nowa Wieś 21
    Nowa Wieś

    Jak sądzisz - trafi taka pocztowka do adresata? Ale mozesz sie uratowac
    "pocztą", jesli pamietasz. I wtedy masz:

    Sz. P. Jan Kowalski
    Nowa Wieś 21
    Nowa Wieś, poczta Garwolin

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 30. Data: 2008-09-09 14:43:00
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    wsm wrote:

> [...]
    > kodzie pocztowym 34-532. Jak wpiszesz ten kod przy Czarnej Górze to
    > formularz będzie uznany za błędnie wypełniony i ma prawo zostać

    No ale czego to niby dowodzi ?
    Tego, że jak ktoś poda błędne dane, to przesyłka będzie źle zaadresowana
    ? Czy czego ?