  • 11. Data: 2008-09-08 17:13:55
    Temat: Re: Czytelny podpis - co to takiego?
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Masz wowczas w adresie faktyczny: czyli miejscowosc, ulice,
    > numer budynku, czasem mieszkania oraz wlasnie POCZTE, ktora
    > lacznie z kodem ulatwia orientacje na sortowni. Tak przynajmniej
    > mi to objasniono.

    Zresztą tu nie ma co dywagować.
    Wystarczy w to pole wpisać "dupa" i sprawdzić czy przesyłka dojdzie. Jak
    dojdzie to będziemy mieli odpowieć na pytanie, do czego jest to pole. I
    ja tą odpowiedź chyba znam ;)

  • 12. Data: 2008-09-08 17:14:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > Spokojnie. Ostatnio pani w urzedzie chciala zebym "podpisal sie
    > czytelnie, tak jak w dowodzie". Na co ja zapytalem: "To albo tak albo
    > tak, te dwie rzeczy nie wystepuja naraz". Pomyslala, pomyslala i
    > powiedziala "czytelnie" na co ja " ato moze pani sama wpisac".
    > Tez zastanawia mnie sens "czytelnego podpisu" bo chodzi przeciez o
    > podpis a nie o to zeby ktos go mogl odczytac. Ile razy w banku mialem
    > tak ze pani chciala czytelnie po czym sie okazywalo za ma byc tak jak
    > na wzorze.

    W dowodzie mam Nazwisko Imię, a w reszcie dokumentów (PJ itp.) już Imię
    Nazwisko. Dokumenty są ważne, czy już fałszowałem podpisy?

  • 13. Data: 2008-09-08 17:26:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:
> [...]
    > Jest jakaś prawna definicja?
    >
    > Podpisywałem umowę kredytową, Pani stwierdziła żebym podpisał się
    > czytelnie z imienia i nazwiska - zrobiłem to. Niestety mój charakter
    > pisma jest dość specyficzny, Pani stwierdziła że podpisałem się
    > nieczytelnie. Podpisałem sie raz jeszcze najstaranniej jak tylko umiem
    > na drugiej umowie - też stwierdziła że nieczytelnie. Obok napisałem
    > drukowanymi imię i nazwisko no i przeszło.
    >
    > Mam w związku z tym pytanie - czy w przyszłości będąc w takiej
    > sytuacji mogę podpisywac się drukowanymi literami od razu?

    Wpisujesz imię i nazwisko, nawet drukowanymi literami, po czym
    podpisujesz się pod tym zwyczajnie tak jak zawsze.

  • 14. Data: 2008-09-08 17:28:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Telesfor Baudot wrote:
    > Rozwinę nieco ten wątek....
    >
    > Często żąda się ode mnie nie tylko "czytelnego podpisu" ale "podpisu
    > imieniem i nazwiskiem". Tymczasem mój podpis składa się tylko z samego
    > nazwiska. Tak mam w DO i paszporcie, itd...
    > Czy zatem aby spełnić żądanie urzędnika/ panienki z okienka/listonosza
    > mam się podpisywać fałszywym podpisem?

    Nie ma czegoś takiego jak fałszywy podpis (jeśli to twój własny)
    Po prostu bierzesz długopis i najnormalniej w świecie piszesz swoje imię
    i nazwisko tak jak pani z okienka chce

  • 15. Data: 2008-09-08 17:30:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
> [...]
    >
    > W dowodzie mam Nazwisko Imię, a w reszcie dokumentów (PJ itp.) już Imię
    > Nazwisko. Dokumenty są ważne, czy już fałszowałem podpisy?

    Nie można sfałszować własnego podpisu.

  • 16. Data: 2008-09-08 17:31:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Hm, ja stosuje taka taktyke, ze pisze drukowanymi
    > literami nazwisko i imie, a obok podpis normalny,
    > czyli unikatowy bazgrol :)
    >
    > I jak dotad wszyscy sa zadowoleni.
    No i rozsądnie.

  • 17. Data: 2008-09-08 17:38:46
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Wrz, 19:13, "d852" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Zresztą tu nie ma co dywagować.
    > Wystarczy w to pole wpisać "dupa" i sprawdzić czy przesyłka dojdzie. Jak
    > dojdzie to będziemy mieli odpowieć na pytanie, do czego jest to pole. I
    > ja tą odpowiedź chyba znam ;)

    j.w. tez sie sprawdza. Jako nadawca ostatnio wpisalem Denzela
    Washingtona ze Szwajcarii. Podobno przy odbiorze byla kupa smiechu jak
    odbiorca przeczytal na glos.

  • 18. Data: 2008-09-08 18:33:16
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Wpisujesz imię i nazwisko, nawet drukowanymi literami, po czym podpisujesz się
    > pod tym zwyczajnie tak jak zawsze.

    Nie ma prawnie czegoś takiego jak "czytelny podpis". Jest po prostu "podpis",
    którym może być dowolny, wykonany własnoręcznie bazgroł lub zestaw liter. Jeżeli
    odbiorca dokumentu chce wiedzieć i pamiętać, kto mu nabazgrał to niech sobie sam
    obok (lub gdziekolwiek indziej) zanotuje to w zrozumiały dla siebie sposób.

    --
    andreas

  • 19. Data: 2008-09-08 18:50:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    andreas pisze:
> [...]
    > zestaw liter. Jeżeli odbiorca dokumentu chce wiedzieć i pamiętać, kto mu
    > nabazgrał to niech sobie sam obok (lub gdziekolwiek indziej) zanotuje to

    Mylisz się, jak najbardziej w prawie wiadomo co to jest czytelny podpis.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-09-08 19:15:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    k...@o...pl napisał(a):

    > Czy ktoś z Was wie co to jest czytelny podpis z imienia i nazwiska?
    > Jest jakaś prawna definicja?

    O ile dobrze pamiętam bo temat był tu wałkowany wiele, wiele razy to
    nie ma czegoś takiego. Jest za to szczególny przypadek własnoręcznego
    napisania imienia i nazwiska - jednak to nie łapie się IMHO w definicję
    podpisu ;)

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday