  • 31. Data: 2008-09-09 14:46:58
    Temat: Re: Czytelny podpis - co to takiego?
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Jan Bartnik wrote:

    > Ok, jestes na wczasach. Chciales napisac pocztowke ale kodu
    > zapomniales. Adresujesz:
    >
    > Sz. P. Jan Kowalski
    > Nowa Wieś 21
    > Nowa Wieś
    >
    > Jak sądzisz - trafi taka pocztowka do adresata? Ale mozesz sie
    > uratowac "pocztą", jesli pamietasz.

    To teraz przeczytaj to co napisałeś i na tej podstawie napisz mi do
    czego służy to pole. I potem sam to przeczytaj ;)

    Najbardziej charakterystyczny dla nas jest właśnie ten opór w sprawach
    oczywistych, wynikający chyba z przyzwyczajenia. Albo ze strachu przed
    czymkolwiek nowym.

  • 32. Data: 2008-09-09 14:50:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ga4v95$vej$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Już podawałem linka w tym wątku, gdzie sąd przedstawił długi wywód,
    > dlaczego podpis na wekslu powinien być czytelny, ewentualnie jak powinien
    > wyglądać podpis nieczytelny, nie będę się powtarzał.
    Czytałem. Wyżej twierdzisz, że co to jest czytelny podpis wiadomo w prawie,
    zrozumiałem, że istnieje definicja i o to pytałem.

    > Jeśli zaś nie rozumiesz, co oznacza "podpis czytelny", to powiem Ci, że
    > nie ma przepisu mówiącego, że "podpis czytelny to podpis z którego da się
    > odczytać nazwisko"
    Tak podejrzewałem. Co dla jednego czytelne, dla drugiego niekoniecznie.

    >, ponieważ ustawodawca założył, że prawo stosować będą ludzie rozumni.
    Ryzykowne założenie.
    Podobnie zresztą jak założenie, że prawo stanowią ludzie rozumni.

    > I tak samo nie zdefiniował na przykład co to jest kalendarz, jednak
    > odwołuje się do niego w wielu przepisach. Podobnie jest z podpisem
    > czytelnym - to, że nie jest zdefiniowany w ustawie, nie oznacza, że nie
    > istnieje. I jeśli ktoś prosi, aby podpisać się czytelnie, to nie ma
    > podstaw aby mu tego odmówić.
    Zawsze podpisuję się czytelnie. Umiem mój podpis odczytać i rozpoznać, choć
    nie przeczę, że ktoś inny może mieć z tym trudności. To jednak, póki co,
    jego sprawa.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2008-09-09 20:32:44
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "wsm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Są adresy, jak ktoś wcześniej pisał, że osoba mieszka we wsi np. Czarna Góra
    > pod numerem 265, a poczta jest w sąsiednim Jurgowie o kodzie pocztowym 34-532.

    Listy, adresy i kody pocztowe są wymyslone dla ludzi i im służą, więc taki homo
    sapiens wie "od zawsze", że w tym wypadku poprawne zaadresowanie wygląda tak:

    Jan Kowalski
    Czarna Góra 265
    34-532 Jurgów

    > Jak wpiszesz ten kod przy Czarnej Górze to formularz będzie uznany za błędnie
    > wypełniony i ma prawo zostać odrzucony i to wcale nie przez pocztę, tylko
    > przez adresata formularza i sprawa nie zostanie załatwiona

    ...a człekokształtni idioci własnie tak zrobią, ale jak już pisałem oni się nie
    liczą.

    --
    andreas

  • 34. Data: 2008-09-09 22:17:58
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 9 Sep 2008 16:46:58 +0200, d852 napisał(a):

    > To teraz przeczytaj to co napisałeś i na tej podstawie napisz mi do
    > czego służy to pole. I potem sam to przeczytaj ;)

    Pole to sluzy do rozroznienia miejscowosci, ktore maja ta sama nazwe i
    rownie dobrze moglyby miec ten sam kod pocztowy. Miejscowosci "Nowa Wies"
    jest tyle, ze spokojnie moglyby sie trafic dwie o tym samym kodzie
    pocztowym. I pewnie stad takie "zabezpieczenie" w formularzach. W 99,9%
    przypadkow pewnie niepotrzebne.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 35. Data: 2008-09-09 22:20:04
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 9 Sep 2008 22:32:44 +0200, andreas napisał(a):

    > Jan Kowalski
    > Czarna Góra 265
    > 34-532 Jurgów

    To teraz wyobraz sobie, ze w Jurgowie jest ulica Czarna Gora.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 36. Data: 2008-09-09 22:20:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Bartnik pisze:

> [...]
    > jest tyle, ze spokojnie moglyby sie trafic dwie o tym samym kodzie
    > pocztowym. I pewnie stad takie "zabezpieczenie" w formularzach. W 99,9%

    Nie mogą się zdarzyć dwie Nowe Wsie o tym samym kodzie pocztowym. A
    jeśli nawet, to prędzej będzie to ta sama poczta, a nie kod pocztowy.

    Podawanie kodu pocztowego i poczty jest po prostu ułatwieniem. Kod
    pocztowy jest dla komputera, poczta jest dodatkową daną, która przydaje
    się np. w razie błędu w kodzie, albo w razie jego braku.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz