  • 1. Data: 2008-09-08 07:41:05
    Temat: umowa zlecenie i kara pieniężna
    Od: " autorka" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Pracuję na umowe zlecenie w agencji ochrony. Pilnuję pewnoego obiektu. Na
    danej słuzbie jest 2 pracowników. Jednego dnia wyszłam z pracy wcześniej o
    godzine. Nie poinformowała o tym mojego bezpośreniego przełożonego. Pech
    chciał, ze tego też dnia była kontrola właścicela budynku który ochraniamy. Z
    powodu braku pełnej obsady nałożył na firmę ochrony karę w wysokości 3 500zł.
    Firma wstrzymała mi wypłatę za cały dzień pracy i chce mnie obciażyć całą
    kwota kary. Prosze mi powiedzieć czy to jest zgodne z prawem?? i czy da sie w
    jakiś sposób uniknąć, lub pomniejszyć tą kare?? Właściciel mógł nałozyć taką
    kare na firmę, ale czy firma ochrony moze żądać jej zapłaty od pracownika??
    Chcę jeszcze nadmienić, ze podczas tej mojej godzinnej nieobecności nic na
    obiekcie sie nie zdażyło, nie było żadnej szkody.
    Jeden z punktów mojej umowy zlecenie brzmi: " Za niewłaściwe wykonanie umowy,
    Zleceniodawca moze obniżyć wynagrodzenie, a w rażących przypadkach może
    zleceniobiorcę całkowicie tego wynagrodzenia pozbawić."
    Inny: "W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wykonaniu zlecenia przez
    Zleceniobiorcę, Zleceniodawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze
    skutiem natychmiastowym, oraz dochodzenia odszkodowania na drodze postępowania
    cywilnego"
    Jeszcze jedno, czy wypowiadajac tą umowe zlecenie, pracodawca nadal moze
    żądaćode mnie tych pieniędzy??
    BAŁGAM O ODPOWIEDŹ

  • 2. Data: 2008-09-09 04:42:01
    Temat: Re: umowa zlecenie i kara pieniężna
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 8 Wrz, 09:41, " autorka"
    <n...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Witam
    > Pracuję na umowe zlecenie w agencji ochrony. Pilnuję pewnoego obiektu.

    Na odległość nie nadaje się na umowę zlecenie. Jak ci nie zależy na
    tym zleceniu, to postrasz zleceniodawcę, że złożysz pozew do sądu
    pracy o uznanie tego za umowę o pracę.